Google a incercat sa demonstreze ca o companie, indiferent de dimeniune ei, nu are nevoie de manageri. Experimentul, care a durat cateva luni, s-a incheiat cu un esec, insa cei de la Google au inteles cat de valoros este un manager care stie sa isi ghideze echipa spre succes. Mai mult decat atat, experimentul i-a ajutat pe cei de la Google sa faca o lista cu cele mai importante trasaturi pe care trebuie sa le aiba un manager bun.

Nu se intampla des sa auzi ca un colos din industria tech, construit pe proceduri si structuri ierarhice foarte bine definite, dar si pe birocratie greoaie, vrea sa dovedeasca faptul ca managerii nu sunt importanti. Dar exact asta a facut Google, printr-un experiment pe care l-a numit "Project Oxygen, scrie businessinsider.com.

Ipoteza de la care a plecat experimentul Google a fost aceea ca managerii sunt un rau neccesar, calitatile lor nu sunt importante si ca, in fond, managerii sunt doar niste avocati ai birocratiei. Proiectul a fost un dezastru, fiind oprit dupa doar cateva luni. Noul mod de organizare, fara manageri la nici un nivel, a creat haos in randul angajatilor, care lucrau fara nicio directie si fara un coordonator care sa le ghideze activitatea.

Cei de la Google nu s-au lasat descurajati de esecul proiectului si au schimbat obiectivul studiului, incercand sa vada care sunt abilitatile si competentele pe care trebuie sa le aiba un manager bun. Iata de a iesit!

Potrivit Google, un bun manager stie sa...

Citeste si:
Reduceri la carti de management: invata cum sa conduci mai bine
Reduceri la carti de...

Fie un coach bun

Fie iti pasa de angajatii tai, fie nu! Nu exista cale de mijloc. Daca iti pasa de angajati, atunci vei investi timp si energie ca sa ii ajuti sa devina cea mai buna versiune a lor. Daca faci asta, inseamna ca esti 50% un coach bun. Pentru 100% trebuie sa dovedesti ca esti, mai degraba, un negociator bun si nu un reparator. Pune intrebari, nu oferi doar raspunsuri.

Fie productiv si orientat spre rezultate

Ia in serios productivitatea angajatilor si ofera-le uneltele de care au nevoie ca sa fie productivi. Nu le da responsabilitati care ar putea sa ii tina pe loc si sa ii demotiveze.

Fie un bun comunicator

Cea mai mare problema legata de comunicare este iluzia ca aceasta a avut loc deja. De cele mai multe ori, comunicarea lipseste cu desavarsire din cauza ca nici managerul si nici angajatul nu depun efort sa isi transmita informatii, idei, frustrari, nemultumiri. Investeste in partea de comunicare si invata sa fii un bun ascultator.

Aiba o strategie clara pentru echipa

Fara busola, angajatii navigheaza direct spre stanci. Implica-i in dezvoltarea unei viziuni/strategii, cere-le feedback si tine cont de parerile lor. Consulta-i atunci cand vrei sa iei decizii. Invata sa comunici cu ei cat de des se poate.

Citeste si:
Comisia Europeana, reglementari impotriva manipularilor electorale
Comisia Europeana ar putea...

Discute despre performantele lor

Unui manager bun ii pasa de cariera angajatilor si de cum poate sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Oamenii au nevoie sa primeasca feedback si sa li se dea asigurari ca orice succes nu este trecut cu vederea. Oamenii nu muncesc pentru cifre, ci pentru obiective care au semnificatie in viata lor, pentru dezvoltarea personala si profesionala.

Aiba expertiza in a oferi sfaturi

Google vrea ca managerii care lucreaza in companie sa aiba competente tehnice si sa impartaseasca cu colegii lor experienta lor. Investeste in tine, fii autodidact si fii la curent cu toate noutatile si tendintele industriei in care lucrezi.

Colaboreze

Gig economy si joburile remote pun accent pe noi abilitati, iar colaborarea este una dintre ele. Pentru o echipa impartita in toate colturile lumii este esential sa stie sa comunice si sa colaboreze de la distanta. Nimic nu este mai nociv intr-o echipa, decat un lider care nu isi doreste sa colaboreze.

Ia decizii bune

Un lider indecis poate sa paralizeze activitatea unei organizatii. Creeaza indoiala, incertitudine, resentimente. Un lider care ia decizii bune este un lider responsabil, care are incredere ca o decizie este mai buna decat nicio decizie.

Citeste si:
Noile masini Google Street View, in Romania in aceasta vara
Noile masini Google Street...

Citeste si: Metoda dezvoltata de un psiholog, care te ajuta sa-ti faci o evaluare pe bune a carierei

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cele mai mari provocari ale specialistilor in resurse umane