Avantaje ale muncii de acasă și motive pentru care angajatorii trebuie să ofere flexibilitate

Printre schimbările majore impuse de criza cauzată de noul coronavirus se află și posibilitatea de a munci de acasă. Telemunca sau lucratul remote sunt concepte care, până acum, nu făceau parte din rutina multor companii, însă, situația de urgență cere măsuri speciale. De aceea, companiile ale căror angajați pot presta telemunca sunt sfătuite să îi încurajeze pe aceștia să lucreze de acasă.

În astfel de situații, trebuie să știi că munca remote are mai multe beneficii decât riscuri. Iată câteva dintre ele:

Productivitatea

Experții afirmă că angajații care muncesc de acasă sunt mai productivi și muncesc, de multe ori, mai mult decât la birou. De la stilul de viață mai sănătos, la mai puțin timp pierdut pe drum spre și dinspre birou, angajații pot profita de un nivel mai ridicat de concentrare și plăcere de a munci. Desigur, ca angajator, trebuie să-i încurajezi pe aceștia, în special dacă nevoia telemuncii apare într-un context de criză globală.

Panica și stresul provocate de virusul Covid-19 schimbă puțin profilul muncii remote. Angajații sunt neliniștiți, iar asta îi poate face să lucreze mai greu. De aceea, trebuie să îi susții și să-i informezi. De exemplu, ei trebuie să știe că un iluminat potrivit îi va ajuta să-și facă treaba la fel de bine ca la birou sau că pot conta pe echipamentul pe care îl aveau la dispoziție acolo (scaune de birou, monitoare etc.).

Profitabilitatea

Companiile care vor alege să implementeze practica telemuncii și după depășirea crizei de pandemie se vor putea bucura de cheltuieli mai mici. De exemplu, compania ta va avea nevoie de un buget mai mic pentru echipamentele din birou, mai ales dacă vei continua să angajezi persoane care sunt obișnuite să lucreze remote. Acest lucru poate fi benefic în special pentru start-up-uri și IMM-uri care au nevoie să se reorganizeze după această criză.

Citeste si:
Leadership în era COVID-19. Cum gestionează managerii echipele de...
Leadership în era COVID-19....

De asemenea, beneficiul va fi resimțit și dacă vrei să-ți deschizi un business imediat după aceasta perioadă delicată. Angajații care și-au pierdut locul de munca anterior pot profita de o piață concentrată pe flexibilitate.

Efectele asupra mediului

Imaginile din satelit arată că izolarea și distanțarea socială a populației au efecte impresionante asupra poluării la nivelul Europei. Un exemplu bun îl reprezintă Barcelona, unde nivelul de dioxid de carbon a scăzut cu 55% față de aceeași perioadă a anului trecut. Urmărind aceste date, se poate observa cu ușurință cum lipsa unei circulații intense poate aduce beneficii semnificative la nivelul atmosferei. Mai mulți angajați care pot munci de acasă o perioadă cât mai lungă înseamnă mai puține mașini blocate în trafic, o nevoie scăzută de spații de birouri mari etc..

Retenția angajaților

În ceea ce privește generațiile noi, precum millennials sau generația Z, acestea și-au dorit mereu locuri de muncă flexibile, moderne și creative, indiferent de domeniu. O criză precum cea din prezent trebuie să scoată în evidență nevoia pe care o are compania ta de a implementa astfel de practici.

Munca de acasă în varianta de câteva zile pe lună sau în cea continuă este una dintre cerințele principale ale tinerilor, în ceea ce privește locurile de muncă. Dacă îți dorești să îi atragi, vei fi nevoit să adopți aceste schimbări și după finalul crizei provocate de pandemia de noul coronavirus. Această perioadă poate fi una de testare, așa că nu ezita să faci chestionare pentru angajații tăi care muncesc de acasă. În acest fel, vei putea afla mai multe despre nevoile lor și despre ce poți face pentru a îmbunătăți acest sistem de lucru.

Citeste si:
Marea reîntoarcere la birou. Google, Amazon își readuc angajații la...
Marea reîntoarcere la birou....

Munca de acasă este un subiect dezbătut tot mai mult, iar această pandemie care îi obligă pe oameni să se izoleze nu face decât să aducă anumite schimbări cu forța. Profită de această perioadă pentru a cântări avantajele și dezavantajele pe care le observi în compania ta și ia în considerare implementarea acestor măsuri și după depășirea situației de urgență.

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri