Sfaturi pentru angajați: 11 idei pentru a lucra eficient în timpul izolării și carantinei

Angajatorii din întreaga țară stabilesc protocoale pentru munca la distanță. Va fi necesară tele-munca productivă pentru a menține economia în mișcare, deoarece companiile se străduiesc să mentină continuitatea activitătii. Implicarea în munca zilnică ar putea fi o sursă importantă de stimulare pentru persoanele izolate. Însă tranziția rapidă la o economie de lucru la distanță nu va fi ușoară pentru toată lumea.

Primul lucru de notat este că munca în sine nu mai are același ritm, când vorbim de muncă din biroul de acasă. Angajații pot avea acasă copii sau alți membri ai familiei care necesită atenție. S-ar putea să fie îngrijorați de sănătatea lor, de sănătatea părinților și a bunicilor lor sau de securitatea veniturilor lor.

”În zilele noastre ne uităm la lideri pentru îndrumări cu privire la ce să facem, la ce să ne așteptăm și cum să acționăm. În perioadele incerte, nevoia de leadership calmă și de încredere este mai importantă ca niciodată. (...) În prezent, ne uităm cu atenție la Președinte și la liderii din comunitățile noastre. Majoritatea măsurilor au fost bune și consistente (ne spune bunul simț), însă auzim și măsuri care sfidează și sunt doar demagogii: «toti bucureștenii vor fi testați pentru coronavirus» sau «bonus de 500 de euro pe lună medicilor și personalului medical care lucrează cu pacienți cu COVID-19»”, a declarat, pentru wall-street.ro, Marius Barbu, național director la Profiles International și managing director în cadrul Individuum Assessment Group, companie de servicii în domeniul resurselor umane, specializată în zona de testare/psihometrie și evaluare comportamentală.

Cercetările psihologilor indică mai multe modalități prin care liderii - fie că sunt funcționari guvernamentali, manageri de afaceri, educatori sau părinți - își pot îmbunătăți abilitățile de comunicare pentru a maximiza încrederea și a minimiza stresul și anxietatea.

Astfel, specialistul în resurse umane arată că liderii organizaționali trebuie să recunoască faptul că angajații trec printr-o perioadă dificilă și printr-un context nou, pentru care nu erau pregătiți.

Citeste si:
Terapia despre nimic | Bazinele de plutire care te fac să nu mai...
Terapia despre nimic |...

Citește și TOP: șase abilități care îți vor fi necesare în piața muncii, după pandemia de coronavirus

11 idei pentru o muncă eficientă, în timpul măsurile de izolare socială răman în vigoare

• Începeți prin a va organiza un spațiu de lucru separat de activitățile casnice
• Discutați cu membrii familiei pentru a stabili ore de liniște comune și perioade de pauză, precum și circumstanțele care justifică întreruperea timpului de muncă
• Asigurați-vă că aveți perioade fără știri și informații pentru a vă deconecta de la criză și a vă reîncărca bateriile
• Petreceți câteva minute la începutul fiecărei zile gândindu-vă de ce muncă pe care o desfăsurati este importantă
• Stabiliți-vă obiective zilnice pentru sarcinile pe care doriți să le îndepliniți. Atenție: studiile arată că angajații care lucrează de acasă tind să înregistreze mai multe ore muncă decât dacă ar lucra de la birou
• Respectați același program în fiecare zi și, dacă este posibil, opriți verificarea mesajelor și a e-mailului când se încheie ziua dvs.
• Atât angajații, cât și managerii ar trebui să fie proactivi în comunicarea cu privire la asteptările de performanță și orice dificultăți care apar
• Creați unui plan în funcție de tipul de activitate pe care urmează să-l desfășurați
• Managerii ar putea oferi oportunități de conversație informală în timpul conferințelor telefonice sau video, astfel încât angajații să poată continua să dezvolte relații de colaborare sănătoase
• De ce nu - împărtășiți cât mai multe pasiuni comune, idei de petrecere a timpului, cărți citite, filme/seriale văzute, jocuri, activități interesante
• Mențineți o comunicare strânsă și deschisă între angajați și manageri, cu videoclipuri educaționale web-based, pentru a promova un stil de viată sănătos și servicii psihologice online pentru a ajuta angajații să facă față tensiunii și anxietătii.

Îți recomandăm și Leadership, în perioadă de criză: sfaturile care te ajută să NU devii un șef absent, chiar dacă lucrezi cu echipe remote

”Probabil că cel mai greu de răspuns este cu ce sechele va rămâne piață muncii după criză. Marii gânditori ai zilelor noastre ne spun că ne îndreptăm mai de grabă spre o economie naționalistă, anti-globalizare, vom trăi într-o lume mai puțin deschisă și liberă, companiile vor regândi lanțurile de aprovizionare, asfel încât să renunțe la ideea de a se aproviziona din multiple canale și multiple țări. Bunăoară, înainte să ne imaginăm cum va fi lumea, variabilele directe de luat în considerare în prezent sunt: cât durează criza, câte industrii vor fi afectate și în ce proporții, câți șomeri vor fi, câte contracte or vor fi suspendate sau încheiate, câte afaceri or să înceteze să existe, cât de mult ne putem respecta contractele în vigoare, cât de bine știm să ne adaptăm, să ne reinventăm, câtă forță de muncă putem reorienta profesional și cât de bine conștientizăm că nu putem controla sau prezice multe contexte”, a adăugat Marius Barbu.

Poți citi și Șapte idei pentru a implementa cu succes în companie o politică de muncă de acasă

Citeste si:
Ce propune Anthony Fauci pentru rezolvarea crizei sanitare din India
Ce propune Anthony Fauci,...

Și evident ne punem întrebarea (ușor retorică) cu ce ne ajută autoritățiile? Amână plata TVA-ului, relaxează fiscalitatea, au fonduri de urgență pentru diferite industrii afectate direct sau indirect, au programe de criză gata să fie implementate? Au un plan de redresare a economiei care să fie independent de interesele electorale?

Îți recomandăm să citești și Specialist în HR: Izolarea poate da simptome de stres post traumatic, confuzie și furie, chiar pe termen lung

Sursa foto: shutterstock
Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri