Cum să te îndrăgostești din nou de munca ta

Câteodată în viață avem nevoie de reaprindere a unor scântei care să ne facă să ne reamintim de ce ne plac anumite lucruri. La fel ca într-o relație de cuplu, unde scânteia dragostei trebuie reaprinsă, munca ta are nevoie, de asemenea, de o reîmprospătare care să te facă să-ți readuci aminte de ce îți place meseria ta.

Entuziasmul este, de regulă, una din emoțiile pe care le simțim atunci când începem ceva nou. Probabil asta ai simțit și tu când au avut primul job în domeniul pentru care te-ai pregătit. Știm, însă, că în practică este destul de greu să-ți menții entuziasmul activ, pentru că noutatea dispare, iar perioadele aglomerate și stresante își spun cuvântul.

Deși s-ar putea ca munca ta să-ți placă în continuare, task-urile dificile și stresante, clienții pretențioși sau veștile de tăieri de salarii te pot face să nu mai fii la fel de încântat de jobul tău, la fel cum ai fost în prima zi. Iată cam cum ai putea să te îndrăgostești di nou de munca pe care o faci zi de zi.

Amintește-ți cum era prima dată

Îți mai amintești starea pe care o avea atunci când ai obținut prima dată jobul la care ești acum? Probabil erai încântat, entuziasmat, dar și fericit să începi un job nou, pe care ți-l doreai de mult timp. Încearcă să readuci asta înapoi în viața ta, cu puțină concentrare și răbdare.

Citeste si:
Cum știi că îți pleacă angajații buni din firmă
Cum știi că îți pleacă...

Condimentează-ti relația cu munca ta

Odată ce ne stăpânim rolul în care ne aflăm la job, este ușor să dezvoltăm rutine, care ne permit să fim eficienți. Reține, însă, că asta duce și la monotonie. Plictiseala se poate instala în orice situație, iar dacă nu iei atitudine, situația va continua. Decoperă-ți o nouă abilitate care să te scoată din zona ta de confort și care în final să te ajute și să-ți maximizeze potențialul.

Poți fie să te împrietenești mai bine cu un coleg de la job cu care să relaționezi mai des, fie să adaugi pe perioada zilei tale activități diferite în timpul zilei, pentru a mai alunga monotonia. De asemenea, dacă te ajută, poți participa alături de colegii tăi la cluburi de lectură sau la traininguri sau conferințe tematice care să te ajute și să-ți stârnească din nou curiozitatea pentru munca ta.

Fii curios

În timp ce rutinele sporesc eficiența, ele nu întotdeauna sporesc eficacitatea. Data viitoare când un client prezintă o problemă, sapă mai adânc pentru a înțelege dacă poți genera mai multe soluții și poate chiar să compensezi această problemă pentru viitorii clienți. Pune-te la curent cu ultimele noutăți din domeniul tău, fii curios afli mai multe despre procedeele specifice pentru putea ajuta oamenii cu care lucrezi sau oamenii care se folosesc de serviciile pe care compania ta le promovează.

Îndepărtează obstacolele

Dacă sunt colegi cu care nu te înțelegi sau dacă îți revine un volum mai mare de muncă după plecarea unui alt coleg, discută aceste probleme cu șeful tău. De asemenea, cel mai important aici este să ai în vedere faptul că aceste tipuri de situații sunt temporare și e bine să vezi luminița de la capătul tunelului, pentru că ea există.

Citeste si:
Dependența de muncă: Angajații din întreaga lume lucrează și în...
Suntem dependenți de muncă:...

Citește și: 3 moduri prin care să identifici un coleg cu un comportament toxic la job

Găsește un echilibru

Dacă simți că neglijezi anumite părți din viața ta, cum ar fi familia, partenerul sau prietenii, ar fi bine să găsești un echilibru. Problemele personale care pot apărea în viața ta afectează și modul în care muncești. Inevitabil, dacă viața ta personală nu e în ordine, nici viața ta la birou va fi afectată. Pune anumite limite și rezervă-ți timp și pentru cei dragi sau pentru hobby-uri. Totodată, nu neglija somnul și odihna, sunt esențiale.

Sursa: Forbes.com

Citeste si:
Cum să găsești echilibrul în stilul business casual feminin
Cum să găsești echilibrul în...
Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri