Limbajul corpului poate îmbunătăți ceea ce spui sau îl poate contrazice. Indiciile non-verbale sunt la fel de puternice și, uneori mult mai vizibile decât cuvintele pe care le rostești. Într-un interviu de angajare, trebuie să acorzi atenție limbajului corpului, la fel de multă ca și răspunsurilor pe care le transmiți.

Indiferent dacă interviul este virtual sau față în față, limbajul corpului joacă un rol esențial în a te ajuta să treci la următoarea rundă de interviuri. Iată trei moduri prin care poți să folosești limbajul corpului în avantajul tău:

Contactul vizual

Menținerea contactului vizual este importantă, mai ales într-un interviu virtual. Acest lucru proiectează încredere și este, de asemenea, un semn de respect. Pentru a te asigura că faci contact vizual în timpul unui apel video, plasează laptopul sau camera web aproape de nivelul ochilor. În acest fel, când te uiți la managerul sau la recrutorul de pe ecran, nu va părea că privești în jos. Poți cumpăra un suport pentru laptop pentru a ridica computerul sau poți folosi doar un teanc de cărți, funcționează la fel de bine.

Când răspunzi la întrebările managerului, uită-te direct în cameră. Acest lucru te va face să simți că vorbești direct cu ei și să păstrezi același tip de contact vizual pe care l-ai face dacă ai veni la un interviu față în față. Este în regulă să arunci o privire spre ecran pentru a verifica reacțiile managerului angajator, dar asigură-te că te uitați înapoi la cameră după această privire rapidă.

Pentru interviurile față în față, uită-te direct la managerul sau la recrutor atât când vorbești, cât și când vorbește el. Acest lucru arată că ești atent și că nu îți distrage nimic altceva atenția. Nu te uita la ceas sau telefon și nu te uita la lucrurile de pe biroul managerului sau recrutorului, oricât de interesante ar putea fi acestea.

Postura

Poziția ta spune, de fapt, multe despre tine. Agitația pe care o arăți, fie cu mâinile, fie cu picioarele care sări arată că ești nervos. Brațele încrucișate în timp ce stați în poziție verticală indică faptul că ești închis la conversație, în timp ce brațele încrucișate în timp ce vă rotiți umerii indică timiditate sau nervozitate.

Pentru a face o impresie bună, e nevoie să te asiguri că stai drept și că nu te agiți. Te poți deplasa pentru a schimba pozițiile de câteva ori, dar evită să faci acest lucru prea des.

Într-un interviu virtual, postura este la fel de importantă. Doar pentru că intervievatorul îți poate vedea doar capul și umerii nu înseamnă că limbajul corpului tău nu va apărea și va vorbi pentru tine. Modul în care arăți că te gândești sau că te agiți sunt la fel de evidente pe Zoom pe cât sunt față în față. A sta drept are același efect ca și în persoană, adică proiectează încredere și implicare, scrie Forbes.

Gesturile mici

Gesturile mici, cum ar fi aprobarea din cap și zâmbetul, sunt părți naturale ale unei conversații. Într-un interviu, acestea au și ele o mare însemnătate. Pentru început, aceste reacții arată că ești atent la ceea ce spune managerul sau recrutorul. Acestea semnalează, de asemenea, că ești autentic în reacțiile tale, atâta timp cât nu sunt exagerate. O încuviințare blândă este mai bună decât una excesiv de entuziastă, iar zâmbetele trebuie să vină natural, nu forțate.

Gesturile mici funcționează atunci când sunt autentice. E ok să îți permiți să reacționezi, dar nu să nu fii excesiv de forțat cu aceste gesturi. Dacă încerci prea mult, e evident că nu te va ajuta acest lucru,

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri