Munca în sistem hibrid nu este o descoperire făcută în pandemie, însă perioada aceasta ne-a arătat, în direct, că sunt posibile și alte moduri de muncă, că putem crea impact, atât în sens pozitiv cât și în sens negativ, în modul în care muncim în mediul organizațional actual. Activez ca și coach profesionist pentru lideri și echipe de leadership începând din 2007 și cred că este util să luăm în considerare dacă nu cumva este un bun moment să regândim, să redesenăm, să resetăm modul în care conducem și muncim în organizații, astfel încât să putem da sens muncii noastre dar și organizațiilor, să putem crea structuri care facilitează performanța dar și munca inteligentă, să putem vorbi cu încredere despre împlinire, satisfacție, autenticitate în rolurile profesionale.

Munca în sistem hibrid nu este o descoperire făcută în pandemie, însă perioada aceasta ne-a arătat, în direct, că sunt posibile și alte moduri de muncă, că putem crea impact, atât în sens pozitiv cât și în sens negativ, în modul în care muncim în mediul organizațional actual. Activez ca și coach profesionist pentru lideri și echipe de leadership începând din 2007 și cred că este util să luăm în considerare dacă nu cumva este un bun moment să regândim, să redesenăm, să resetăm modul în care conducem și muncim în organizații, astfel încât să putem da sens muncii noastre dar și organizațiilor, să putem crea structuri care facilitează performanța dar și munca inteligentă, să putem vorbi cu încredere despre împlinire, satisfacție, autenticitate în rolurile profesionale.

Pășim cu toții într-o nouă realitate a muncii și poate fi util să explorăm:

  • Cum ar fi dacă pandemia și impactul său ne-ar invita de fapt să reconsiderăm managementul și leadership-ul?
  • Care sunt noile paradigme pe care ne putem baza gândirea și acțiunea ca manageri și lideri?

Așa cum văd eu oamenii în mediul profesional al prezentului, observ mult mai mult focus și preocupare pentru contribuție, împlinire, pentru a lăsa ceva în urmă ca profesionist și mai puțin oameni au nevoie doar de un job, de un loc de muncă care să le plătească facturile. Observ profesioniști care caută sens în ceea ce fac, care caută să fie înțeleși și acceptați, care caută oportunități de a se exprima pe sine, de a se dezvolta și de a contribui la ceva mai mare.

Observ mulți astfel de profesioniști din diverse domenii de activitate, care sunt mult mai interesați de creație și contribuție decât de supraviețuire, de la lună la lună.

Prin prisma acestei observații empirice, împărtășesc câteva lecții învățate de mine ca lider și ca profesionist în perioada actuală - poate sunt teme de reflecție sau inspirație și pentru alții.

Cum arată succesul în noua realitate?

În definiția personală a succesului în aceste timpuri este util să includem, pe lângă obiective și rezultate atinse, și spațiu și timp pentru odihnă, spațiu pentru reflecție personală, echilibrare, pauze, liniște, a face nimic, a avea conversații care ne inspiră și provoacă. Timpul pentru noi înșine este valoros. La vremuri noi ne ajută definițiile noi, altfel definițiile vechi, neexaminate, ajung să ne limiteze dezvoltarea și să ne țină captivi în modurile de gândire și acțiune cunoscute.

Care sunt competențele noi și utile în actualul mediu de lucru?

Din perspectiva mea, dezvățul, capabilitatea noastră de a ne dezvăța, dezobișnui de moduri de gândire și acțiune ineficiente, care ne țin pe loc, ne limitează sau nu dau rezultatele dorite – a conștientiza care sunt acestea și a le înlocui cu altele noi. Dezvățul reprezintă o formă înaltă de învățare. La fel și capabilitatea de a ști ce să ignorăm, ce să alegem, să filtrăm și să prioritizăm din marea masă de informație și cunoaștere la care avem acces la fiecare pas pe care îl facem. Acestea sunt abilități subtile, sunt simple și, în același timp, dificil de cultivat.

O competență concretă, nouă, care este utilă în mediul organizațional actual și care face diferența între performanță sustenabilă și nonsustenabilă, este capabilitatea de a gestiona stresul, schimbarea continuă și de a găsi soluții noi pentru muncă inteligentă. Pentru cei aflați în roluri de conducere, capabilitatea de a reduce presiunea, anxietatea, nivelul de stres personal și în echipă, poate face diferența. Stilul de conducere care facilitează colaborarea și învățarea fără a învinovăți atunci cand greselile sunt făcute, este o cheie importantă in reducerea fricii și anxietății din echipe și organizatii. Învinovățirea, judecata și „să-ți fie rușine” sunt adânc implementate și consolidate în sistemele noastre, însă conștientizarea și asumarea responsabilității pentru schimbare și învățare, sunt comportamentele care ne ajută să progresăm.

Rușinea, anxietatea, reactivitatea sunt contagioase însă la fel este și calmul și compasiunea.

Care este mentalitatea care ne ajută să creăm o viață profesională împlinită?

Mentalitatea deschisă, atât la nivel individual cât și de echipă, deschiderea la oameni diverși și perspective diferite, deschiderea de a explora și a pune în practică moduri de muncă noi, deschiderea la meritocrația ideilor, care ne ajută să dăm sens muncii noastre dar și să creăm impact și valoare. Văd util să ne uităm mai mult la meritocrație: ca sistem în care se aleg persoanele talentate, cu scopul de a fi promovate pe baza realizărilor obținute dar ca sistem decizional în echipă.

Rodica Obancea este Master Certified CoachTM, având o practică de coaching din 2007, atât în coachingul pentru conducători cât și echipe de conducere. Ca antreprenor în serie, crede în potențialul de leadership din România și a fondat Liderologia - comunitatea de lideri care cred în puterea exemplului.

Citeste si:

    Rodica Obancea te invită pe 25 februarie, la Leader Talks, un eveniment marca Liderologia. Un exercițiu provocator de gandire, interactiv, on line, în cadrul căruia găsești, împreună cu lideri experimentați opțiuni și soluții noi pentru a fi un lider care inspiră. Rezervă-ți locul la eveniment aici.

    Sursa foto: Rodica Obancea/ Facebook

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Cariere »



    Setari Cookie-uri