La cinci luni de la ridicarea restricțiilor anti-Covid, angajații vor să lucreze în continuare de acasă, mai ales că îngrijorările privind răspândirea virusului prind din nou contur, și au așteptări tot mai mari de la angajatori privind beneficiile pe care le acordă pentru a-i convinge să se întoarcă la birou.

În prezent, 24% dintre angajați spun că lucrează exclusiv remote, alți 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului și doar 42% s-au întors complet la birou, arată un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs. Deși activitatea de la distanță rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenți spun că ar fi convinși să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort și să-i facă să se simtă ca acasă.

Citește și: HR Talks: De la munca de acasă, la munca de lângă casă. De ce jobul trebuie să îți urmărească viața, nu invers

Pe lista beneficiilor „altfel” care ar face mersul la birou mai atractiv se numără mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanțarea de colegi (31%) și care să includă mai multe zone verzi (31%), un spațiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) și, nu în ultimul rând acces nelimitat la fructe și cafea de specialitate (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să își aducă animalul de companie la job, mai arată sondajul BestJobs.

Modul de lucru remote, în contextul pandemiei, a influențat cel mai mult felul în care angajații se raportează la birou. Acum, pe lângă beneficiile clasice pe care le preferă, precum tichetele de masă și asigurările de sănătate, candidații, mai ales cei obișnuiți cu lucrul de acasă, vor să regăsească și în spațiul de lucru facilitățile pe care le aveau în propriul cămin. Tocmai de aceea, regăsim pe lista de dorințe lucruri ca acces la fructe și cafea de specialitate, mâncare și gustări sau chiar posibilitatea de a veni la job cu animalul de companie. Accentul cade pe tot mai multă flexibilitate din partea angajatorilor, care se văd nevoiți acum să devină tot mai creativi privind beneficiile pe care le acordă pentru a-și ține echipele fericite la birou.

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs (foto)

Care sunt cele mai populare beneficii ale momentului, oferite angajaților

Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât și pentru pozițiile pentru care recrutează în prezent prin platforma BestJobs, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate și abonamentele sau asigurările private de sănătate. Pe listă se adaugă și bonusuri de performanță sau pentru vacanță, programe de dezvoltare personală și de creștere a coeziunii echipei, cafea la birou, program flexibil, decontare a transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă, potrivit datelor din platforma BestJobs.

Citește și: HR Talks | Sorina Donisa, CEO Prohuman APT: Forța de muncă e ca apa, e extrem de fluidă și se duce acolo unde îi e mai bine

Mai puțin de jumătate dintre angajați se bucură însă în prezent de facilități extra la actualul job, cum ar fi să aibă spații verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare și gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%). 6 din 10 angajați spun că și-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităților preferate de angajați, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-și personalizeze spațiul de lucru pentru a-l face mai primitor și mai confortabil.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri