Ideea de a surprinde angajații cu beneficii ce au în centru experiențe a început să devină o practică la care apelează tot mai des angajatorii atunci când construiesc pachete de retenție. După o criză sanitară care a generat goluri relaționale ce se resimt și acum, tot mai multe companii vor să-și apropie angajații, să stimuleze interacțiunea și colaborarea în afara mediilor de lucru și să-și consolideze cultura organizațională, a subliniat Oana Pascu, fondator Complice.ro, în cadrul conferinței HR 2.0 – Innovation & Inspiration in HR, realizată de Wall-Street.ro.
„Vedem că vin la noi clienți și ne cer anumite experiențe pentru a facilita contexte în care angajații să se întâlnească și să își îmbunătățească, sau mai bine zis să își construiască o relație, ca apoi să poată face transfer de cunoștințe între generații, unde generația tânără oferă cunoștințele digitale celor mai în vârstă, iar aceștia din urmă le împărtășesc experiența lor de muncă”, a spus liderul Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.
Trendurile din piața muncii arată că, în contextul unui mediu de lucru dinamic și al nevoii de consolidare a culturii organizaționale, experiențele și evenimentele personalizate capătă o importanță tot mai mare în rândul echipelor. Fie că vorbim despre teambuilding-uri, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajați, fiecare tip de experiență nu doar că aduce un suflu nou la locul de muncă, dar stimulează, totodată și creativitatea și întărește relațiile între colegi. În timp ce stimulentele financiare pot oferi satisfacție pe termen scurt, experiențele valoroase pot aduce beneficii pe termen lung, atât în viața personală, cât și în carieră.
Când te duci în zona financiară, creezi așteptări, când mergi în zona experiențială, creezi amintiri. Beneficiile financiare creează așteptări de creștere, pe când experiențele generează așteptări de diversitate. Acestea te fac să te întrebi `Oare ce experiențe mai primesc tura viitoare? Când vorbim de așteptări de creștere pe zona de beneficii financiare, vorbim de presiune pe bugete, pe când atunci când vorbim de creșterea diversității experiențelor, vorbim de presiune pe creativitate. Întotdeauna creativitatea va nelimitată comparativ cu bugetele.
Oana Pascu, fondator Complice.ro
Pachetele flexibile, cu mai multe experiențe incluse în același buget, din care angajatul o alege pe cea preferată (FlexiBox), rămân o opțiune la care apelează tot mai mulți angajatori care vor să-și recompenseze angajații. Experiențele cu adrenalină, cele gastronomice, de relaxare sau cele care implică romantism sunt printre cele mai alese activități de către angajați. De asemenea, dacă ne raportăm la 2024, în top au fost și experiențele care promovează wellbeing-ul angajaților, atelierele de dezvoltare personală și experiențele cu componentă sportivă și de aventură, care contribuie la consolidarea relațiilor între colegi și dezvoltarea spiritului de echipă.
„Atâta timp cât un angajat se simte valorizat, văzut, apreciat, el va simți că aparține, va fi implicat în compania respectivă. Acesta ar fi primul pas pe care poți să îl faci. Atâta timp cât recunoști eforturile și meritele unui angajat și îl recompensez și el se va se simți apreciat. Ce mai vedem noi, ca pas ulterior, este integrarea acestor experiențe la nivel de echipă, pentru că în sine experiențele asigură un detox digital. Experiențele, în general, conectează oamenii cu natura, dar în primul rând conectează oamenii între ei”, a mai precizat antreprenoarea.
Generația Z, mai familiarizată cu experiențele
Tinerii din Generația Z, cea mai nou-intrată în câmpul muncii sunt mai familiarizați cu experiențele decât cei din generațiile anterioare care au descoperit acest tip de beneficii mai târziu. De altfel, o cercetare realizată de EY arată că tinerii din această generație prețuiesc cheltuirea banilor pe experiențe și mai puțin pe lucruri materiale. Specialiștii fac aici referire la activitățile care îi ajută să se dezvolte, să se conecteze, să învețe sau pur și simplu să capete o stare de bine.
„În momentul în care vorbim de generații, de diferențele între generații, aș spune că, într-adevăr, Generația Z pare mai obișnuită cu experiențele și are o anumită așteptare în zona aceasta, pe când generațiile mai în vârstă le-au descoperit puțin mai târziu, nu s-au născut cu ele, nu au fost învățate, a fost o abilitate dobândită în timp, educată în timp”, a mai precizat Oana Pascu, în cadrul conferinței.
HR 2.0 - Innovation & Inspiration in HR este un eveniment organizat de wall-street.ro cu sprijinul:
- Gold Partners: SIGNAL IDUNA, Up România, Vastint, Lugera The People Republic, Up România
- Silver Partners: Evrotrust, International Work Finder, REGINA MARIA, Dragne & Asociații, Sphera Group, Edenred, Colorful.hr, Bestjobs, Namirial
- Sponsors: Creasoft, Complice
- Media partners: Smark