Job-ul de a recruta este mult prea serios pentru a fi lasat in intregime in seama departamentului de resurse umane, arata site-ul de recrutare Monster, propunand cititorilor 10 reguli simple de urmat pentru a aduce in cadrul companiei cei mai buni oameni.
Regula 1: Sa nu angajezi niciodata pe cineva ca tine .

Motivul este unul simplu, conform specialistilor in resusrse umane: chiar de la inceput, executivii au ales practic sa se cloneze pe ei insisi, angajand tineri cu studii superioare la cele mai prestigioase universitati. In timp, rezultatul a fost in dezavantaj pentru companiil, intrucat acestia nu au stiut sa puna in practica cunostintele dobandite.

Regula 2: Este preferabil sa angajezi pentru atitudine, nu pentru competente.

A invata pe cineva competentele de care are nevoie pentru un anumit post este mult mai usor decat a face „transplanturi” de atitudine. In ciuda calitatilor pe care un potential candidat le poseda, este preferabil sa angajezi o persoana care gandeste pozitiv si optimista.

Regula 3: Identificati candidatii “rebeli” .

Pe parcursul unui interviu, angajatorul trebuie sa se asigure ca potentialul candidat nu a avut in trecut probleme de adaptare in cadrul companiei si relatiile cu superiorii sai nu au fost tensionate. Un angajat obedient va fi mult mai eficient.

Regula 4: Nu angaja persoane care nu isi respecta indatoririle

Chiar daca un potential candidat prezinta potential, dar cu o conduita ce ridica semne de intrebare, angajatorii nu trebuie sa se gandeasca ca vor reusi sa il schimbe. Ceea ce este vizibil de la inceput vor avea pana la sfarsit.

Regula 5: Identificati daca potentialul candidat are simtul umorului .

Un cadidat care nu rade cu usurinta va fi, cu siguranta, un angajat trist si rigid.

Regula 6: Cautati un candidat care sa umple golurile din actuala echipa.

Angajatorii trebuie sa se gandeasca, in primul rand, cum sa isi formeze o echipa mult mai eficienta. Astfel, gasirea unui angajat care sa aiba aptitudinile necesare pentru a umple golurile deja prezente in interiorul echipei joaca un rol important.

Regula 7: Testarile

Nu fiti multumiti de referintele pe care un potential candidat le ofera. Angajatorii trebuie sa tina cont ca in majoritatea cazurilor acestea provin de la persoane dornice sa renunte la serviciile respectivului candidat. Pentru a se asigura de veridicitatea recomandarilor, solicitati candidatilor un portofoliu cu cele mai bune proiecte pe care le-a realizat.

Regula 8: Lasati intotdeauna o usa deschisa.

Angajatorii trebuie sa se asigure ca responsabilii din cadrul departamentului de recrutare de personal nu vor folosi niciodata replica „Pentru moment nu avem nici un post disponibil”. Intodeauna este bine sa detineti o baza de date cu CV-uri ale potentialilor candidati indiferent de domeniu.

Regula 9: Optati pentru diversitate.

Asigurati-va ca departamentul de Resurse Umane utilizeaza toate metodele posibile pentru a recruta personal cu potential ridicat din arii cat mai diversificate.

Regula 10: Ascultati

Majoritatea celor care realizeaza interviurile au tendinta de a vorbi mult. Atunci cand un candidat reuseste sa dovedeasca ca poate fi un bun angajat in cadrul companiei este preferabil sa fie ascultat. Cel mai adesea, a fi un lider presupune sa fii si un bun psihiatru in raport cu proprii angajatii. Aceasta afirmatie este mult mai veridica atunci cand este vorba despre procesul de recrutare, conform specialistilor in resurse umane.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri