Cris-Tim, un business de 75 mil. euro si 600 de angajati, a reusit anul trecut sa revina pe profit, dupa ce in 2012 pierderile companiei erau de 1,8 mil. euro, a declarat Radu Timis, presedintele si fondatorul grupului.

Cifra de afaceri a Cris-Tim pentru anul trecut a stagnat la nivelul din 2012, potrivit declaratiilor lui Radu Timis, in timp ce compania a revenit pe profit. In 2012 pierderile Cris-Tim se cifrau la 1,8 mil. euro, dupa un profit de 2,5 mil. euro in 2011.

Pentru 2014 omul de afaceri vorbeste de un avans de 10% a business-ului pe fondul cresterii volumelor la export, dar si a investitiilor bugetate la o valoare de 4 mil. euro.

Printre proiectele din acest an se numara statia de vinificatie, care va colecta strugurii de pe cele 33 de hectare detinute in Ceptura, judetul Prahova. Ambitia lui Timis este ca in 4 ani sa lanseze pe piata vinul Dona Cristina, despre care spune ca va fi “unul dintre cele mai bune vinuri din Romania”, potrivit declaratiilor sale anterioare.

Totodata, compania va investi intr-o unitate de productie pe zona produselor ready meal si va intra pe piata cresterii vitelor de carne, rasa Black Angus. Cris-Tim este deja prezenta pe piata lactatelor, prin brandul Mandruta, lansat anul trecut in urma unei investitii de peste 3 mil. euro.

EcoFerm este o ferma de crestere a animalelor (570 capete bovine Montbeliarde) si producere de cereale si furaje (800 ha teren agricol), fondata in 2002, care se afla in plin proces de certificare eco. In ultimul an, Cris-Tim a investit circa 1,5 mil. euro in ferma din judetul Prahova pentru a putea produce aici si gama de lactate.

De asemenea, planurile vizeaza si infiintarea unei sectii de branzeturi. Pentru acest an proprietarul Cris-Tim estimeaza o capacitate de procesare de 16.000 de litri, urmand ca anul viitor aceasta sa creasca la 20.000 de litri pe zi.

Intrebat insa care sunt principalele motive de ingrijorare pentru 2014, Timis a enumerat instabilitatea politica si cea a cursului valutar, respectiv “panica romanilor de a se expune la consum”.

“In primele luni din an s-a inregistrat o scadere de 4,5% pe piata produselor din carne. Singura sansa de relansare a consumului este o reducere a TVA sub 10%”, sustine Radu Timis.

In acest sens, Asociatia Romana a Carnii (ARC) va lansa, in luna aprilie, o ampla campanie de sustinere a reducerii TVA la carne si produse din carne la 9%, dupa ce autoritatile au anuntat ca aceasta cota urmeaza sa fie redusa la legume si fructe.

Dupa reducerea TVA la paine la 9%, autoritatile vorbeau despre posibilitatea extinderii acestei masuri si la produsele din carne in acest an. Insa, premierul Victor Ponta a declarat recent ca prefera o reducere a TVA la fructe, legume si produsele bio.

“Eu as vrea in primul rand la fructe si legume pentru ca acolo avem o evaziune uriasa si avem ocompetitie neloiala intre producatorii locali si fructele si legumele care se aduc din afara UE si UE unde avem evaziune la taxele intracomunitare. Mergem spre 9% cota redusa la aceste produse. Sa vedem daca putem sa le facem impreuna cu TVA la carne si produse din carne", a spus Ponta.

Evaziunea fiscala din industria carnii a crescut in urma modificarii TVA de la 19% la 24% la 40% din piata, respectiv 230 milioane de euro, generand pierderi la bugetul de stat de circa 30 de milioane de euro.

Alaturi de Cris-Tim printre cei mai importanti jucatori din industria mezelurilor, estimata la 750 mil. euro, se mai numara Caroli Foods, Aldis si Angst.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri