Sectorul industrial si serviciile sunt domeniile in care companiile acorda cele multe tichete cadou angajatilor, in timp ce la polul opus se afla IT-ul si transporturile. Indata ce le primesc, angajatii folosesc tichetele pentru cumparaturi in malluri, potrivit datelor companiei Sodexo, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata romaneasca a solutiilor de motivare.

Astfel, din datele Sodexo rezulta ca peste 85% dintre companiile care au acordat tichete cadou angajatilor lor sau partenerilor de business pe parcursul ultimelor 12 luni activeaza in sectorul industrial si in servicii. Cea mai mare cerere a venit din industria chimica si metalurgica (34%), servicii (24%) si industria producatoare de bunuri de consum (9%). Aproximativ 63% din totalul companiilor care au acordat acest beneficiu extrasalarial au peste 250 de angajati.

La polul opus se afla IT-ul (2%) si transporturile (2%).

Top domenii de activitate care acorda tichete cadou

„Am observat in randul companiilor o tendinta in crestere de la an la an in ceea ce priveste motivarea angajatilor cu tichete cadou. Comenzile de Paste pentru anul acesta au crescut cu 8% comparativ cu cele inregistrate in perioada similara din 2013”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.

Sodexo

Companiile care ofera tichete Cadou Pass beneficiaza de deductibilitatea contravalorii in limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului. Totodata tichetele beneficiaza de facilitati fiscale foarte importante, fiind scutite de taxele salariale, atat din perspectiva angajatorului, cat si a angajatului, in limitele prevazute de legislatia in vigoare.

Mallurile, in topul preferintelor

Aproximativ 41% dintre beneficiarii tichetelor cadou utilizate in canalele de retail non-food au achizitionat de-a lungul ultimului an produse si servicii din centre comerciale de tip mall (parfumerii, librarii, dealeri de telefonie mobila, magazine de tip Home&Deco, magazine de bijuterii).

Acestea reprezinta prima alegere in topul canalelor de retail non-food in care beneficiarii utilizeaza tichetele cadou. Pe locul al doilea se situeaza, cu un procent de 28%, magazinele de electrocasnice, iar pe a treia pozitie, magazinele de imbracaminte (11%). Tichetele cadou cu ajutorul carora companiile isi recompenseaza angajatii sunt asteptate de catre acestia si utilizate in timp foarte scurt.

Media de utilizare a tichetelor cadou este de 10 zile din momentul in care beneficiarii le primesc.

Cat aloca organizatiile angajatilor sub forma de tichete cadou

Pentru tichetele cadou oferite de companii propriilor angajati, in limita plafonului stabilit prin lege, nu se platesc contributii sociale individuale (C.A.S., contributii, concedii si indemnizatii, contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, fondul de sanatate, fondul de somaj, fondul de asigurare accidente). Tichetele cadou sunt supuse impozitului pe venit, in prezent, in cota de 16%, platit de angajat.

Plafonul prevazut prin lege stabileste valoarea maxima a tichetelor cadou oferite de companii angajatilor lor la 150 de lei per eveniment. Majoritatea companiilor care acorda tichete cadou aleg sa ofere valoarea maxima deductibila.

Compania Sodexo a fost infiintata de catre Pierre Bellon in 1966 in Marsilia, Franta. Grupul opereaza in 80 de tari si are 428.000 de angajati.
Concurentii Sodexo sunt Edenred si Cheque Dejeuner.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri