Corneliu si Silviu Gavrila spun povesti pe obiecte din piele intr-un atelier situat in nori. Mai exact la etajul 11 al unei cladiri din Bucuresti. Acolo gandesc zecile de modele de genti cu un puternic iz traditional. Comenzile sunt multe, iar uneori cei doi frati nu fac fata cererii venite in special printr-un canal cat se poate de modern: Facebook.

FurgaMurga este un basm, dar si numele unei afaceri pornite in urma cu mai bine de 20 de ani din pasiunea pentru lucrul autentic, bine lucrat al celui mai mare dintre fratii Gavrila, Corneliu. Dupa ce a absolvit Facultatea de Design Confectii Textile din Iasi, a vrut sa ramana in invatamant insa a ajuns in cele din urma sa lucreze intr-o firma din Bucuresti, specializata pe lohn. S-a stabilit apoi in Sibiu, unde in paralel cu locul de munca lucra diferite obiecte de piele pe care le vindea apoi la targuri.

“Am stat ore in sir la Muzeul Astra si ma documentam, copiam chimire. Imi aduc aminte de un rucsac din piele pe care l-am vazut la festivalul de la Sighisoara, prin 1995. Era superb, cu lucratura manuala. Am incercat sa il reproduc. La acelasi festival, cativa ani mai tarziu, mi-am dat seama cat de surprinzatoare era piata de fapt. Aveam la vanzare un obiect care mie personal nu imi placea deloc. Am fost surprins cand tocmai acel obiect a fost vandut primul”, isi aminte Corneliu Gavrila, in timp ce tine in mana tiparul unei mici tolbe.

La aceste targuri – cel de la Sighisoara, cel de la Muzeul Satului sau Muzeul Taranului Roman – s-a intalnit cu persoane cunoscute din domeniul cultural, precum Nicu Alifantis, Grigore Lese sau Ovidiu Lipan Tandarica, acestia devenind clienti ai FurgaMurga, purtand si acum creatiile celor doi frati.

Ca si afacere FurgaMurga a prins contur abia in urma cu cinci ani, odata cu cooptarea in echipa a lui Silviu, fratele cel mic, dar si cu startul recesiunii globale. Silviu, care lucra pentru cateva firme suedeze din domeniul confectiilor textile, a venit cu un “suflu nou”, obiectele create capatand “mai mult rafinament”, considera Corneliu Gavrila.

Corneliu Gavrila

Chiar daca o parte din comenzile mari, care veneau din partea companiilor, au fost sterse de criza financiara, business-ul a crescut in special odata cu promovarea sa pe reteaua de socializare Facebook. In prezent, peste 50% din comenzi vin din partea fanilor FurgaMurga din retea. Si sunt peste 5.100 de fani.

Citeste si:
Ce afaceri au cei mai mari jucatori romani de incaltaminte
Musette, Il Passo sau...

“Inainte aveam comenzi de la doua companii mari care ne mancau tot anul, lucram din Pasti pana in Craciun o comanda. Au fost albume foto sau tablouri, coperti de agende. Atunci ne-am gandit la o pagina de Facebook, realizata de Relu (unul dintre prietenii fratilor Gavrila care lucreaza in atelier n.red.). Am crescut destul de mult. Pe Facebook este greu pana ajungi la prima mie de fani, dupa care, daca te si promovezi, este bine. La un moment dat nu mai faceam fata comenzilor, mare parte destul de nastrusnice intrucat fiecare vrea ceva unicat – husa de telefon, caserola de sandwich-uri. Am avut o comanda de la un sculptor din Cluj care ne-a spus ca vrea o geanta in care sa ii intre doua sticle de vin si una de apa minerala”, povesteste razand Corneliu Gavrila.

Numarul mare de comenzi i-a determinat sa se gandeasca la accesarea unor fonduri europene pentru dezvoltarea afacerii. Cu 100.000 de euro ar vrea sa mai aduca cel putin doi oameni care sa lucreze constant, sa gaseasca un spatiu mai generos si cateva utilaje.

Citeste si:
Imaginile cu sâni goi ar putea fi permise în curând pe Facebook și...
Sânii goi ar putea fi permiși...

“Eu deja nu mai am zile sa stau linistit, stau linistit dar in atelier, este o oarecare presiune pe comenzile la termen. Sunt clienti care pleaca din tara si vor obiectul comandat, sunt zile de nastere pentru care alti clienti au comandat cadouri”, explica fondatorul FurgaMurga.

Exista o nevoie in piata de produse din piele, de calitate

Cele mai multe cereri vin din zona Bucurestiului, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta, dar si din strainatate. De fapt, primele doua comenzi au venit de la clienti stabiliti in SUA si Australia. Iar cele mai cautate produse sunt gentile, dar si portofelele sau albumele foto.

FurgaMurga

In ceea ce priveste oferta de pret, Corneliu Gavrila spune ca acestea difera in functie de dimensiunea si complexitatea modelului. Astfel, o geanta costa in jur de 100-150 de euro, dar sunt si modele pe care le poti achizitiona cu 270 de lei. Cele mai scumpe modele pot depasi suma de 1.000 de lei.

Citeste si:
OMV Petrom, despre taxa de solidaritate: Dacă ANAF spune să plătim,...
Anunțul OMV Petrom privind...

Deja in atelier se lucreaza la foc continuu, programarile fiind realizate pana in luna iulie. In fiecare luna, mainile celor patru artizani pot crea pana la 30 de genti din piele. Materia prima din care sunt confectionate provine fie de la putine tabacarii care mai exista in Romania (cum este si cazul celei din Jilava), fie din strainatate, in special din Italia.

“Exista o nevoie in piata de produse din piele, de calitate. E putin deprimant pentru un producator sa vezi ca este atat de multa marfa in piata, insa de multe ori de calitate indoielnica”, afirma Corneliu Gavrila.

Desi afacerea este pe un trend ascendent, cei doi frati nu intentioneaza sa deschida in viitorul apropiat un magazin in care sa isi expuna produsele. “Nu cred ca un magazin in Centrul Vechi spre exemplu se poate sustine in acest moment. Cei care ies sa bea o bere acolo nu cred ca isi vor cumpara si o geanta, poate se vor uita, vor admira si atat”, mai spune proprietarul FurgaMurga.

Citeste si:
Electroaparataj Târgoviște suspendă majoritatea contractelor de muncă
Electroaparataj Târgoviște...

Foto credit: Stefan Panfili

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri