Enel anunta inceperea procesul de vanzare a operatiunilor de distributie si vanzare de energie din Romania, dar si cele de productie din Slovacia, in cadrul programului de reducere a datoriilor. Consiliul director al grupului a aprobat ca printre vanzarile posibile in cadrul programului de consolidare financiara sa fie incluse si activele din Romania si productia de energie din Slovacia, se arata intr-un comunicat al Enel.

Grupul vrea sa obtina pe operatiunile din cele doua tari, alaturi de alte active nestrategice, 4,4 miliarde de euro. In Romania, Enel vrea sa vanda 64,4% din Enel Distributie Muntenia si Enel Energie Muntenia, 51% din Enel Distributie Banat, Enel Distributie Dobrogea si Enel Energie, precum si 100% din compania de servicii Enel Romania (detinuta prin Enel Investment Holding BV), anunta Mediafax.

Aceste companii opereaza o retea de electricitate de 91.000 de kilometri si distribuie circa 14TWh de electricitate anual, cu o cota de piata de 34%. Diviziile Enel din Romania vand aproape 9 TWh de energie anual catre aproximativ 2,6 milioane de clienti, dintre care 2,4 milioane casnici (unde are o cota de piata de 20%, iar restul companii (segment pe care controleaza 38% din piata). Companiile Enel din Romania au inregistrat anul trecut venituri de 1,12 miliarde de euro si profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) de 289 milioane de euro.

In Slovacia, Enel vrea sa vanda o participatie de 66% din Slovenske Elektrarne, cel mai mare producator de energie al tarii, cu o cota de piata de aproape 80%. In 2013, a raportat venituri de 2,9 miliarde de eurosi profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) de 708 milioane de euro.

Primele reactii

Consumatorii de energie nu vor fi afectati de decizia Enel de a-si vinde activele de distributie si furnizare din Romania, intrucat tarifele aferente acestor companii sunt valabile pana in 2018. De asemenea, potrivit Agerpres, oate obligatiile asumate de Enel in contractele de privatizare trebuie sa fie respectate integral in continuare

Cum arata procesul de vanzare

In ultimele zile, grupul Enel a notificat formal subsidiarele din Romania si Slovacia, precum si actionarii minoritari de inceperea procesului de vanzare si a numit consultanti financiari Citigroup si UniCredit pentru operatiunile din Romania, respectiv BNP Paribas si Deutsche Bank pentru activele din Slovacia. Grupul german RWE si chinezii de la State Grid Corporation of China sunt interesati de preluarea Enel, potrivit Hotnews.ro.

Grupul va furniza informatii relevante asupra procesului de vanzare guvernelor si altor autoritati din Romania si Slovacia, se arata in comunicat. Dupa avizarea initiativei de vanzare privind activele din Romania si Slovacia, consiliul director si-a rezervat analiza ofertelor pe care le-ar putea transmite eventuali cumparatori in urmatoarele luni.

Enel a cumparat de la stat, in 2005, companiile de distributie si furnizare a electricitatii Electrica Banat si Electrica Dobrogea. In 2008, compania a preluat si Electrica Muntenia Sud, care alimenteaza cu energie Bucurestiul. Vanzarea activelor din Romania si Slovacia fac parte dintr-un program mai amplu, inceput in 2013, care vizeaza active de circa 6 miliarde de euro, cu scopul de a reduce datoriile Enel. Pana in prezent grupul a finalizat vanzarea de active in valoare de circa 1,6 miliarde de euro. Activele din Romania si Slovacia, alaturi de alte active nestrategice, vor genera mai mult de 4,4 miliarde de euro, asigurand astfel un anumit grad de flexibilitate programului de reducere a datoriilor.

Enel opereaza si in sectorul energiei regenerabile din Romania, prin compania Enel Green Power, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata romaneasca de profil

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri