Atunci cand administrezi un magazin, trebuie sa fii atent la zeci de lucruri in acelasi timp. E imposibil sa faci totul perfect, fara nicio eroare. Din cand in cand, greselile sunt inevitabile. Acestea pot varia de la greseli fiscale sau financiare, la erori in relatia cu clientii sau angajatii, dar si de promovare a afacerii.

Indiferent de tipul lor, va trebui sa stii cum sa reactionezi si sa remediezi situatia. Corectand greselile in mod eficient, lucrurile vor reveni la normal rapid pentru magazinul pe care il conduci. Iata cateva erori comune in administrarea magazinelor, dar si cum sa le repari atunci cand te confrunti cu ele:

1. Introducerea sumei gresite pe bon

Chiar si cei mai experimentati vanzatori pot gresi intr-o zi aglomerata. Cand este coada si s-a tastat ceva incorect pe un bon fiscal, trebuie sa stii cum sa procedezi si sa actionezi rapid. Gresirea sumei de pe bon este una din situatiile in care este permisa anularea bonului fiscal. Va trebui sa intocmesti un dosar care sa cuprinda patru documente justificative, care includ procesul verbal, o decizie scrisa, o copie dupa notele de receptie si constatare si o nota de contabilitate.

2. Erori in registrul de casa

Registrul de casa trebuie realizat zilnic de catre casier, si, ca orice activitate zilnica, poate fi supusa greselii. Acesta poate fi intocmit manual sau electronic; poti afla mai mult de aici despre cum sa intocmesti registrul de casa si despre cadrul legislativ care il vizeaza. Oricat de multa grija si atentie ar avea casierul, la un moment dat, e posibil ca un calcul sau o cifra sa fie eronate. Important e sa identifici inadvertentele si sa le corectezi.

In cazul soldului de casa realizat manual, eroarea trebuie taiata cu o singura linie (scrisul taiat trebuie sa ramana lizibil). Deasupra erorii se scrie informatia corecta. Corectura trebuie realizata pe toate copiile documentului si trebuie insotita de semnatura si de data efectuarii modificarii. Unii specialisti recomanda si intocmirea unui referat in care se constata eroarea, adresat departamentulului financiar contabil, care sa fie atasat ca anexa la registrul de casa, impreuna cu decizia de aprobare a modificarilor.

3. Stabilirea incorecta a preturilor

Una din greselile comune consta in stabilirea unor preturi prea mari sau prea mici. Potrivit unui studiu realizat de Retail Systems Research, retailerii raspund la cresterea concurentei de pe piata cu scaderea preturilor. Pe termen mediu si lung, aceasta devine o problema, deoarece afecteaza profitabilitatea afacerii si asteptarile clientilor.

Una din metodele pentru evitarea erorilor in stabilirea preturilor, dar si pentru corectarea rapida a acestora este utilizarea unor tehnologii dedicate. Retailerii pot folosi unelte de monitorizare a preturilor, dar si programe pentru optimizarea preturilor.

4. Lipsa unei prezente online

O greseala comuna pentru administratorii de magazine fizice este sa nu aiba o prezenta online. Bineinteles, un magazin fizic are nevoi diferite de cele ale unei afaceri de comert electronic. Potentialii clienti ar putea cauta online asa ceva in zona sau chiar programul de functionare al magazinului tau. Numele, amplasarea lui, orele de functionare si un numar de telefon ar trebui sa fie usor de gasit online.

Asigura-te ca aceste informatii sunt disponibile atunci cand clientii folosesc motoarele de cautare ca sa se informeze. Prin urmare, chiar daca magazinul tau este fizic, prezenta online te poate ajuta sa ai clienti mai multi si mai fideli.

5. Stabilirea programului de functionare fara analiza pietei

Multi retaileri stabilesc programul magazinului dupa „orele obisnuite”, care sunt eventual adaptate la nevoile proprii. Aceasta este insa o greseala care conduce la pierderea multor clienti. Ca sa stabilesti un program bun, trebuie sa analizezi fluxul de oameni care trec pe langa magazin. Daca ai un magazin intr-o zona de birouri, acesta trebuie sa fie deschis inainte sa ajunga oamenii la birou si dupa ce acestia incep sa plece.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri