Romanilor inca le place shopping-ul, piata de fashion retail fiind estimata la aproape 5 miliarde de euro in acest an, in crestere cu 10-15% fara de anul precedent, potrivit celui mai recent studiu realizat de MKOR Consulting. Astfel, in ultimii 5 ani, valoarea retailului de fashion local a raportat o crestere semnificativa, de la 2,7 miliarde de euro in 2015, la circa 4,88 miliarde de euro in acest an.

"Chiar daca in Romania sunt inregistrati circa 14.000 de retaileri de fashion, aproximativ 70% din cifra de afaceri a pietei este generata de doar 15% dintre acestia. Principalii retaileri de fashion, dupa cifra de afaceri, sunt H&M, Zara, Decathlon, Pepco si C&A", a declarat, in cadrul conferintei Fashion Route, Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Din valoarea totala a pietei, 258 milioane de euro este reprezentata de mediul online, care este in crestere din punct de vedere al numarului de tranzactii, insa in scadere ca valoare a bonului mediu de cumparaturi, care este in valoare de 222 de lei.

Potrivit aceluiasi studiu, in ultimul an, 65% dintre romani au cumparat articole de fashion din mediul online. In ceea ce priveste device-urile utilizate, 2/3 dintre cumparatori au folosit telefonul mobil.

Ce ii atrage pe clienti?

Primele trei criterii de selectie a magazinului online sunt reprezentate de oferte speciale si promotii (60%), preturi mai mici decat in magazinele fizice (52%) si livrarea gratuita (37%).

In ceea ce priveste magazinele fizice, cumparatorii prefera mall-urile (85%), magazinele second hand (24%) si magazinele stradale (23%).

Au fost identificate doua tipologii principale de clienti: fashionistas - cumparatori care cauta haine in tendinte sau ultimele colectii ale brand-urilor cunoscute, care cheltuie 300-400 de lei/luna si cumparatorii constienti - cei care sunt mai atenti la raportul calitate-pret, se imbraca dupa stilul propriu si cheltuie mai putin, 200-300 lei/luna.

Magazinul viitorului, in conceptia clientilor din Romania

Potrivit studiului realizat de MKOR Consulting, romanii isi doresc de la magazinul viitorului diversitate de produse (13%), preturi accesibile (12%) si calitate ridicata (8%). Cand vine vorba de experienta digitala, romanii vor solutii personalizate (21%), virtual si online (20%) si cabina de proba virtuala (8%).

Producem pentru export si consumam din importuri

Productia locala de fashion urmeaza trend-ul descendent al ultimilor ani, pe fondul inchiderii mai multor unitati de productie. Astfel, se estimeaza o valoare totala a pietei de 3,5 miliarde de euro in 2019, in scadere cu 3% fata de anul precedent. Majoritatea producatorilor din Romania se bazeaza pe export (90%), in scadere totusi fata de anul precedent (94%).

"97% din consumul local de fashion este reprezentat de importuri, care estimam ca vor creste cu 12% in acest an. Astfel, putem concluziona ca romanii consuma din importuri, in timp ce marfa produsa aici pleaca in afara tarii", a mai spus Corina Cimpoca care a adaugat ca 73% din totalul productiei locale este reprezentata de articole de imbracaminte.

Conferinta Fashion Route este realizata cu sprijinul Fashion House Outlet, ca Partener Gold. Lectra este Partener Silver. De asemenea, evenimentul se bucura de sustinerea partenerilor answear.ro, Minio, GLAMI si traducere. Sponsori in cadrul evenimentului sunt MKOR si Marks&Spencer.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri