Persoanele care vor sa inceapa o afacere si aleg o franciza de pizza au la dispozitie mai multe companii care au lansat de cativa ani procesul de franciza pe piata din Romania, printre care Pizza Hut Delivery, Casa Pizza si Dodo Pizza.

Dodo Pizza

In cazul Dodo Pizza, taxa de franciza este de 10.000 de euro per unitatate, taxa de roialitate este de 3,5% in primul an si de 5% din al doilea an. Taxa de marketing este de 3% din al doilea an. Investitia intr-o unitate de tip "Espress" intr-un food court sau centru comercial, fara delivery se ridica la 100.000 de euro, in timp ce investitia intr-o unitate "City Format" cu livrare, camera de copii si sala de mese variaza intre 150.000- 230.000 de euro. Din al treilea an, francizatul cu o unitate "Express" ar putea avea o cifra de afaceri de 200.000 de lei pe luna, EBITDA 18-22%, iar cel cu un format "City", 500.000 de lei pe luna, cu EBITDA 16-20%.

Regula Dodo Pizza este ca intr-un oras in care se planifica deschiderea unei unitati de food court, initial se va deschide o unitate de tip "City Format". Durata unui contract este de 10 ani.

Francizorul nu comercializeaza mobilierul, echipamentele si ingredientele ci necogiaza cele mai optime conditii cu producatorii/furnizorii si asista francizatii in achizitia lor, precizeaza compania.

"Pentru noi este cel mai important ca francizatul sa aiba o cifra de afaceri si rentabilitate cat mai mare si intr-o crestere constanta, royalty-ul fiind singura sursa de venit din activitatea de francizare. Noi nu beneficiem din asigurarea cu mobilier, amenajari sau ingrediente, toate acestea fiind achizitionate direct de la producatori sau prin intermediul societatii de logistica consolidata (ingrediente)", a explicat Sergiu Bolocan, fondatorul in Romania al Dodo Pizza.

Casa Pizza

Taxa de intrare in franciza Caza Pizza este de 4.000 de euro, iar investitia intr-o pizzerie incepe de la 15.000 de euro, bani necesari pentru un cuptor, masa de pizza, malaxor, feliator, palate de pizza si accesorii. Francizatul trebuie sa mai plateasca contributia de marketing, de 1,5% din cifra de afaceri lunare + TVA si redevente de 3,5% din cifra de afaceri lunare + TVA. Durata contractului este de 5 ani si asigura exclusivitate teritoriala pe o raza de 1 kilometru.

Prima pizzerie Casa Pizza a fost deschisa in Bucuresti, in 2009 si foloseste cuptoare pe vatra la foc cu lemne. In cadrul unei unitati este nevoie de doi-trei angajati pe tura, iar experienta comerciala anterioara nu este necesara.

Nume Taxa de franciza Investitie Taxa de marketing Redevente Durata contract (ani)

Costurile unei francize (euro)

Pizza Hut Delivery - 200.000* - - 10
Dodo Pizza 10.000 100.000-230.000 3% 3,5-5% 10
Casa Pizza 4.000 15.000 1,5% 3,5% 5
Bella Italia 5.000 40.000 1% 2% 5

Pizza Hut Delivery

Doritorii unei francize Pizza Hut Delivery trebuie sa scoata din buzunar aproximativ 200.000 de euro, in functie de suprafata locatiei si de localizare, suma ce include taxa de franciza, echipamentele si costurile de amenajare conform standardelor internationale. Durata minima a unui contract este de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire.

Pentru achizitia francizei, clientii trebuie sa detina sau sa inchirieze un spatiu intre 100 si 150 de metri patrati, sa urmeze o perioada de opt saptamani de training specializat si sa respecte numarul de salariati, ce trebuie sa fie cuprins intre 20 si 25 de persoane, dar si capitalul disponibil.

Dezvoltatorii interesati vor beneficia de asistenta personalizata din partea echipei de specialisti a companiei, traininguri tematice, acces la platformele de evaluare si audit folosite la nivel international, precum si consultanta pentru activitatile de marketing.

Bella Italia

Infiintata in 1999, pizzeria "Bella Italia" a lansat procesul de franciza in anul 2005. Portofoliul cuprinde trei concepte de franciza: restaurant "Bella Italia", "Bella Italia" Express Drive, "Bella Italia" Pizza Express.

Investitia totala intr-o locatie Bella Italia Pizza Express se ridica la 40.000 de euro, din care 5.000 de euro, taxa de intrare in franciza, 20.000 de euro, constructia modului la cheie si 15.000 de euro, costul pentru echipamente, mobilier si sistem informatic. Francizatii trebuie sa mai achite, lunar, 2% din cifra de afaceri pentru redeventa si sa contribuie la bugetul de marketing cu 1% din cifra de afaceri. Durata contractului este de cinci ani.

Suprafata necesara pentru o locatie este de minimum 30 de metri patrati, pentru modulul Bella Italia Pizza Express, fara a lua in calcul o eventuala terasa. Cifra de afaceri este estimata la 150.000 euro pe an, iar rata estimata a profitului net este de 15% din cifra de afaceri.

Compania precizeaza ca va ajuta francizatii la cercetarea pietei locale si evaluarea locatiilor potentiale, va construi locatia, va promova lansarea locatiei si se va ocupa de instruirea anagajatilor.

Sursa foto: Thomas Tucker | Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri