Parteneriatul cu o franciza implica o serie de costuri pentru francizat, de la taxa pe care trebuie sa o plateasca pentru a face parte dintr-un brand cunoscut, la cheltuieli de investitii si buget alocat pentru marketing. In materialul de mai jos gasiti informatii despre francize din mai multe domenii, de la retail, la productie de mancare si bijuterii.

Francize cu mancare

Famous Wafflles

Famous Waffles, un producator de waffle-sandvisuri in spatii tip insula/camioneta, a lansat conceptul de franciza in 15 pasi. In prima faza, doritorul trebuie sa isi faca o societate comerciala, sa semneze contractul de franciza si sa faca plata. Urmeaza etapa de planificare, care implica consultanta pentru spatiul de inchiriat, documentatia si aprobarile necesare. Crearea magazinului vizeaza comandarea insulei si a aparatelor, a marfii, a materiilor prime si a consumabilelor si receptia acestora. Etapa de training implica recrutarea de personal, training de productie si trainingul cash flow-ului si a sistemului de gestiune. Tot procesul ar trebui sa dureze 52 de zile.

Taxa de intrare in franciza este de 5.500 de euro, iar nivelul investitiei este de 32.000 de euro. Durata contractului este de 5 ani, iar contributia la bugetul de marketing este de 1%, potrivit datelor trimise de companie. Pana acum, reteaua de waffles este prezenta in Braila, Bucuresti, Satu Mare si Timisoara si vizeaza locatii precum Cluj, Iasi, Constanta, Galati, Brasov, Arad, Sibiu, Craiova si Oradea.

Grace Couture Cakes

Lansat in anul 2012 in Bucuresti, Grace Couture Cakes a lansat procesul de francizare si cauta sa se extinda in marile centre urbane, orase cu potential pe termen mediu de minimum doua locatii. Pana acum, exista trei magazine Grace Couture Cakes: in Piata Dorobanti, in Baneasa Shopping City si in Promenada Mall. La finalul anului trecut a fost deschis si un magazin online dedicat dulciurilor si cadourilor de cofetarie couture.

Taxa de intrare in franciza este de 15.000 de euro, iar nivelul de investitie se ridica la 50.000-100.000 de euro. Contractul are o durata de cinci ani, iar contributia la bugetul de marketing variaza intre 1 si 2% din cifra de afaceri. Redeventele variaza intre 5 si 7,5% din cifra de afaceri, in functie de performanta de vanzare lunara. Locatiile vizate sunt Cluj, Iasi, Constanta, Oradea si Timisoara, potrivit francize.ro.

Salad Box

Reteaua Salad Box, lansata de clujeanul Dan Isai, a ajuns la 58 de restaurante in sistem franciza, 12 locatii proprii, 12 tari in care este prezenta si 1.100 de angajati.

Intr-un interviu recent, Dan Isai declara ca costurile aferente deschiderii unei francize Salad Box sunt cuprinse intre 100.000 de euro si 800.000 de euro, diferenta variind in functie de tara si de dimensiunea locatiei. In costurile unei deschideri sunt incluse taxa de franciza, constructia si amenajarea locatiei si un depozit cash in primele saptamani de operare.

Pe langa taxa de intrare in franciza, detinatorul de franciza trebuie sa mai plateasca o taxa de roialitate de 5% din venitul net, iar taxa de branding intre 1 si 1,5% din venitul net. Contractul de franciza se va semna pe o perioada de cinci ani, cu posibilitate de prelungire. In schimbul taxei de franciza, Salad Box ofera asistenta in alegerea locatiei si a design-ului spatiului, manual de franciza, manual de identitate vizuala, training angajatilor si managerilor, sistem software dedicat, consultanta continua si sistem de audit.

Moritz

Franciza Moritz, care comercializeaza inghetata artizanala, are magazine in Serbia, Romania, Ungaria, Chile si Muntenegru. Investitia variaza intre 25.000 si 50.000 de euro, iar durata contractului este de cinci ani.

Nume Taxa de franciza (euro) Investitie (euro) Taxa de marketing

Costurile unei francize

Famous Waffles 5.500 32.000 1% din cifra de afaceri
Grace Couture Cakes 15.000 50.000-100.000 1-2% din cifra de afaceri
Salad Box - 100.000-800.000 1-1,5% din cifra de afaceri
Moritz - 25.000-50.000 -
Amazing Jewelry 25.000 50.000-100.000 -
Meli Melo 5.000 50.000-80.000 -
Farmec - 35.000 -
Imprinto 4.350 25.000-50.000 -
5asec 7.500 50.000-100.000 2%

Franciza de bijuterii

Amazing Jewelry

Franciza de bijuterii Amazing Jewelry este dezvoltata de unul din fostii cofondatori Pandora Central Western Europe, parte a grupului Pandora, Jesper Nielsen. De la lansarea sa, in 2016, Amazing Jewelry a ajuns la 35 de magazine in mai multe tari, printre care Suedia, Norvegia, Germania, Spania, China, Elvetia, Anglia si, din 9 septembrie, Romania.

Taxa de intrare in franciza este de 25.000 de euro, durata contractului este de zece ani, iar nivelul investitiei variaza inre 50.000 si 100.000 de euro. Pana acum, franciza este prezenta in Bucuresti, Cluj si Timisoara si vizeaza urmatoarele locatii: Bucuresti, Iasi, Constanta, Galati si Brasov.

Meli Melo

Meli Melo, retailer de accesorii si decoratiuni prezent pe piata din Romania de mai bine de 20 de ani, are 60 de magazine in patru tari: Romania, Republica Moldova, Bulgaria si Serbia. Compania are 400 de angajati si un magazin in franciza, in Romania, in Targu Jiu.

Conceptul vizeaza magazine de 40-60 de metri patrati in centre comerciale sau strazi comerciale cu trafic pietonal intens si vizibilitate foarte buna. Investitia variaza intre 50.000 si 80.000 de euro, in functie de tipul locatiei, suprafata si conditiile spatiului la preluare. Taxa de franciza este de 5.000 de euro per locatie.

Franciza de retail

LaDoiPasi

Cei care aleg franciza LaDoiPasi isi vor gestiona produsele, stocurile si angajatii, sub brandul cunoscut la nivel national. LaDoiPasi ofera sustinere financiara pentru planurile de dezvoltare, consultanta in amenajarea spatiului sau programe de training pentru angajati. In franciza LaDoiPasi, francizatul comanda produsele, iar Metro le livreaza. LaDoiPasi sustine ca ofera francizatilor oferte exclusive si preturi diferentiate.

Mega Shop&Go

Franciza Shop&Go a Mega Image a fost lansata pe piata din Romania in anul 2010. De la lansarea primului magazin, reteaua s-a extins, ajungand la peste 250 de magazine in prezent. Cei care vor sa devina antreprenori, pot prelua un magazin Shop&Go pe care sa il gestioneze.

Farma, imprimare si curatare

Farmec

Brandul Farmec/Gerovital cauta francizati. Nivelul investitional este de peste 35.000 de euro, raportat in mod direct la suprafata si locatia magazinului. Suprafata minima este de 50 de metri patrati, iar locatiile vizate sunt centrele comerciale, mall-urile si zonele de trafic.

Magazinele Farmec ofera spre vanzare toate brandurile companiei Farmec, inclusiv produsele pentru ingrijirea locuintei Nufar si Triumf. La finalul anului 2018, la nivel national erau deschise opt magazine Farmec, situate in zonele centrale din principalele orase: Cluj, Brasov, Tg. Mures, Timisoara, Arad si Sibiu.

Imprinto

Imprinto, companie care ofera servicii de imprimare si personalizare, prezenta pe piata din 1993, a lansat procesul de francizare in 2016 si ofera asistenta in selectia si contractarea locatiei, acces la departamentul de achizitii, dezvoltare de produse noi si campanii de marketing.

Potrivit francize.ro, taxa de intrare in franciza este de 4.350 de euro, iar nivelul investitiei variaza intre 25.000 si 50.000 de euro. Durata contractului este de cinci ani, iar compania cauta sa se extinda in Bacau, Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Deva, Iasi, Ploiesti, Sibiu, Targoviste si Targu Mures.

5asec

Franciza 5asec, companie care ofera servicii de curatenie chimica, cu 2.000 de unitati in 30 de tari, a trecut de 7.000 de angajati. Durata contractului este de sapte ani, nivelul investitiei variaza intre 50.000 si 100.000 de euro, iar kitul de deschidere costa 16.000 de euro si include taxa de franciza (7.500 de euro) si training initial de deschidere (8.500 de euro). Contributia la bugetul de marketing este de 2%. Franciza vizeaza mai multe locatii, printre care Brasov, Bucuresti, Slatina sau Timisoara.

Aici puteti gasi mai multe informatii despre cafenelele in franciza: costuri si investitii necesare.

Sursa foto: Faceebook Famous Waffles

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri