În ciuda dificultăților economice de care se lovește mediul de business din România, indiferent că vorbim de zona de impozitare sau de alte instabilități financiare care se adaugă la provocările de zi cu zi, sunt și antreprenori optimiști că România rămâne în continuare o țară propice pentru antreprenoriat. Din această categorie face parte și Dragoș Anastasiu, președintele Grupului Eurolines care nu se ferește să compare România cu un paradis fiscal.

„E mereu o perioadă bună să te apuci de antreprenoriat. România este încă un „El Dorado”, un paradis fiscal. E greu, e foarte greu, de asta nu e pentru oricine. De asta doar pentru cei care chiar vor și știu și învață, este „El Dorado”, în continuare, inclusiv din punct de vedere fiscal. Eu cred că în România sunt oportunități majore, dar e al naibii de greu, îți vine să îți dai un pumn în cap și picioare în cap din cauză multora care îți îngreunează munca, dar tocmai pentru că e atât de greu, e atât de multă oportunitate. Dar repet, nu e pentru oricine”, a declarat pentru wall-street.ro Dragoș Anastasiu, proprietar Eurolines.

Unde mai e loc de deschis business-uri noi?

„Oriunde știi tu să faci treabă bună e spațiu”, spune Dragoș Anastasiu, însă cu precădere în zona serviciilor, unde e loc de creștere pentru românii care vor să-și deschidă o afacere. Deși este mult mai ușor să faci trecerea spre antreprenoriat în 2023, dată fiind abundența de informații și posibilitățile multiple de finanțare, românii par să pună în continuare semnul de egalitate între antreprenoriat și ideea de a face bani, amintește proprietarul Eurolines. „Eu mai am încă 7.750 de idei, dar nu am cu cine”, spune acesta cu zâmbetul pe buze.

Faci antreprenoriat că să aduci valoare adăugată și banii sunt o consecință a faptului că tu aduci valoare adăugată și că îți pasă de clienți și de starea de bine a angajaților tăi. Dacă faci asta, vin ulterior și banii către tine. Dar acest tip de mindset nu e foarte dezvoltat, de aceea e loc de foarte mulți antreprenori cu mindset corect, cu putere de muncă. Eu am muncit de mi-au sărit capacele pentru bani, nu cred în criptomonede și în metodele astea rapide de a face bani. Am muncit pentru fiecare euro și cred că prin muncă se pot face bani sustenabil, dar dacă nu e acesta e targetul. Eu nu am avut niciodată targetul banii, ci distracția și păsarea. Banii au venit ca o consecință.

Dragoș Anastasiu, proprietar Eurolines

România a devenit o piață importantă nu doar pentru giganții IT care își deschis la noi sucursale și care caută angajați, ci și pentru tineri antreprenori ale căror idei pot schimba comunitățile din jurul lor. Ideea de schimbare sau de îmbunătățire a unor servicii sau produse trebuie să fie motorul de la care pleacă ideea unei afaceri. „Dacă `de ce-ul` lui e sa facă bani, mai bine să se facă manager”, spune Dragoș Anastasiu care crede că la baza drumului spre succes în antreprenoriat stau munca, dedicarea, dar și sacrificiile.

Trebuie să fii luptător, să fii antrenat, să ai mindsetul corect, să ai parteneriate de bună calitate și atunci da, antreprenoriantul din România poate fi de mega succes. Dar e pentru o mică minoritate”, a mai adăugat proprietarul Eurolines.

De remarcat că tinerii din generația Z sunt cu adevărat interesați să își pornească o afacere. 1 din 2 tineri din România și-au arătat interesul pentru antreprenoriat, după cum arată un studiu realizat de Insights PulseZ. Printre principalele provocări pe care ei le văd se numără lipsa resurselor financiare (78%), lipsa cunoștințelor concrete în gestionarea unei afaceri (66%) și lipsa mentoratului (64%). Interesant este și că 55% dintre tineri își doresc să se inconjoare de alți antreprenori pentru a fi motivați să își înceapă business-ul, mai arată datele studiului.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri