Dragoș Smeu, fondatorul Mavericks, agenție de digital marketing specializată în performance media și web analytics, a prezentat la retailArena o serie de date privind Black Friday extrem de interesante atât pentru magazinele online, cât și pentru clienți.

”Black Friday este ziua recoltei pentru retailul din România”, a declarat Dragoș Smeu la retailArena 2023. ”Dacă sădești de Black Friday e cam târziu. Ar trebui să te pregătești tot anul sau măcar din vară pentru Black Friday”.

Ce ar trebui să facă sellerii de Black Friday

Dacă începi relația cu utilizatorii noi abia de la Black Friday, poate cu noroc vei culege ceva în decembrie, a explicat fondatorul Mavericks. Focusul ar trebui să fie pe creșterea bazei de date, Black Friday nu e un moment în care să te concentrezi pe utilizatorii noi.

”Campaniile ar trebui pregătite ceva mai devreme. Utilizatorii trebuie să audă întâi de tine, ca să ajungi de Black Friday pe un shortlist, să mă gândesc la tine. Dacă te promovezi abia de Black Friday, e un moment în care s-ar putea să nu mai poți impresiona”, explică Dragoș Smeu. Practic, de Black Friday profiți de ce ai construit până atunci, de aceea este ”ziua recoltei”.

De asemenea, foarte importantă este scalarea bugetelor. Multe magazine încep mai devreme promoțiile pentru a își putea scala, calibra strategiile. Dacă faci acest lucru pe 10 noiembrie, când este anul acesta Black Friday la eMAG, e deja târziu, toată lumea se bate pe acea zi.

Decembrie poate fi peste noiembrie

Dragoș Smeu spune că este foarte important să ținem cont de faptul că luna noiembrie foarte probabil va fi o ”lună neagră, plină de campanii”. Din datele Mavericks, care în acest moment pregătește 39 de campanii pentru 39 de magazine diferite, ce s-a văzut în ultimii doi ani a fost că rezultatele per total pot fi mai bune în decembrie. ”

În noiembrie, costurile de promovare cresc – toată lumea vrea să meargă spre aceiași utilizatori, într-un interval foarte scurt – o zi, o săptămână”, explică Dragoș Smeu. În opinia sa, comunicarea dedicată clienților trebuie să fie ”always on”, nu doar de Black Friday, Crăciun, Paște sau când sellerul are o lună mai grea.

”E un maraton, nu un sprint”

Foarte importantă va fi migrarea de la third-party-cookies la first-party-cookies – adică de la Meta, Google Ads, la baze de date cu adrese de mail, numere de telefon, practic clienți pe care sellerul îi poate ținti direct. Dragoș Smeu atrage însă atenția că nu ne putem baza doar pe social media, ci trebuie dezvoltată și comunicarea prin e-mail marketing. El precizează însă că este foarte importantă consistența și comunicarea unitară pe cele două canale.

Legat de specificul României, fondatorul Mavericks afirmă că la noi, consumatorii simt nevoia să fie considerați speciali. ”Ce am observat anul acesta e că merge bine voucherul extra, probabil pare că e special pentru tine”. Ca urmare, el le recomandă sellerilor să interogheze mai mult publicul țintă, să nu rămână la opinii personale și să nu trimită mailuri de marketing doar despre ei, ci să îi întrebe pe clienți.

”E un maraton, nu e un sprint. Nu e doar Black Friday, este tot anul 2024”, conchide Dragoș Smeu.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri