"In acest moment ne uitam la reciclarea uleiului, macar sa testam acest proiect, anul acesta. Este un proces complicat si ai nevoie de niste autorizatii”, a declarat, pentru wall-street.ro, Cristina Hanganu.

Prin introducerea unui program de colectare si reciclare a uleiului, Lidl s-ar alatura celorlalti retaileri care au implementat deja acesta initiativa, precum Auchan si Carrefour. Mai mult, retailerul Lidl va dota, pana la finalul anului, toate magazinele din retea cu recipiente de colectare selectiva.

„De mai bine de un an avem in magazine recipiente de colectare selectiva. Vom mai instala niste recipiente de colectare a plasticului speciale, la intrare in magazine. In cateva saptamani va fi acoperita toata reteaua. Ne pregatim sa introducem plasele reutilizabile pentru legume si fructe, sperand sa incurajam, astfel, clientii sa nu mai foloseasca plasele de unica folosinta. In vreo doua saptamani vor intra in magazine plasele reutilizabile. In urmatoarele saptamani vor incepe sa fie functionale niste RVM-uri, masini care preseaza plasticul sau doza. In prima faza vom avem cinci masini de test, in Bucuresti si in alte orase din tara. In acest moment avem autorizatiile de functionare pentru doua masini si le asteptam pe urmatoarele trei”, a explicat Hanganu.

Anul acesta, Lidl continua programele derulate alaturi de organizatii precum World Vision Romania, UNICEF, Teach for Romania si Asociatia pentru Valori in Educatie, dar si programele pentru SMURD si proiectul „Cu apele curate”, prin care si-a propus sa contribuie la curatarea deseurilor din apele Dunarii.

Citeste si:
VIDEO retailDetail: Ce sunt alimentele sustenabile și unde le găsim
VIDEO retailDetail: Ce sunt...

„Eu cred ca in anumite domenii suntem inaintea altor tari. Am gandit proiectul „Cu apele curate” pentru a-l exporta in toate tarile Lidl riverane Dunarii. De asemenea, sunt proiecte pe care vrem sa le deschidem spre finantare pe termen mediu catre alte branduri care sunt interesate de aceleasi domenii”, a declarat Cristina Hanganu.

In 2019, bugetul investitiilor sociale al Lidl Romania a fost de 22,5 milioane de lei, iar anul acesta va fi mai mare, a explicat Hanganu.

„Eu am niste principii de sustenabilitate si responsabilitate sociala. In primul rand, tot ce faci trebuie sa fie pe termen mediu si lung, pentru ca nu poti masura impactul inainte de cinci ani. In al doilea rand, cred in noncombat, in CSR si sustenabilitate, pentru ca e vorba despre a pune impreuna resurse si a schimba lucrurile in bine, de a lasa ceva mostenire generatiilor care vin, de preferinta, ceva viabil. Eu cred cu tarie in obligatia morala a marilor companii de a investi in proiecte care se uita la cauze, nu la efecte. Efectele pot fi mediate de micii investitori. Noi, marii investitori, ar trebui sa ne uitam la programe pe termen lung care vizeaza cauzele, nu efectele. CSR-ul si sustenabilitatea nu sunt despre comunicare si PR. Noi am ales sa investim in mediu, pentru ca avem impact asupra mediului. Am ales educatia, pentru ca este un domeniu prioritar pentru societate. Toata lumea stie ca o societate de oameni educati este o societate cu putere mai mare de cumparare, este o societate cu oameni mai angajabili si este un demers de sustenabilitate atat a societatii, cat si a businessului nostru, dar este o investitie pe termen foarte lung”, a explicat reprezentanta Lidl.

Citeste si:
Carrefour lansează a doua ediție a programului „Creștem România bio”
Carrefour lansează a doua...
Sursa foto: Lidl Romania