Dacă vrei să îți deschizi o florărie, trebuie să ai câteva informații clare înainte de a investi banii și anume ce fel de afacere vrei: online sau offline și ce cunoștințe ai în materie de flori și aranjamente florale. După ce ai stabilit răspunsurile, ar putea urma cu curs de florist sau o practică într-un atelier, urmând ca pentru propria afacere să scoți, inițial, din buzunar, circa 10.000 de euro.

„În primul rând, un antreprenor care vrea să deschidă o florărie trebuie să aibă cunoștințe solide atât despre flori, cât și despre partea de creație în conceperea aranjamentelor și a buchetelor. Dacă la toate acestea se adaugă și pasiunea pentru flori, se obține astfel un mix ideal pentru un începător. Din experiență, recomand câteva cursuri la început sau, de ce nu, practică într-o florărie sau atelier.”, a declarat Marius Dosinescu, CEO și fondator FlorideLux.

Curs de florist

În cazul în care vrei să te implici în afacere și să vinzi buchete de flori clienților, trebuie să ai cunoștințe despre flori și îndemânare în realizarea de aranjamente florale. Prețul unui curs de design floral poate începe de la 400 de lei și ajunge la 2.700 de lei. Durata variază între patru zile, a câte cinci ore pe zi și 12 săptămâni, cu o ședință de o oră pe săptămână.

La curs înveți să cumperi și să ai grijă de flori și de plante, să realizezi buchete în spirală și pe vază, aranjamente cu plante, coronițe, aranjamente pentru nuntă și buchete de mireasă. De asemenea, descoperi culorile și înțelegi texturile dintr-un aranjament și afli tendințele din domeniu. Cei care vor să își deschidă o afacere cu flori sau vor să învețe din pasiune, mai descoperă la curs trucuri pentru menținerea îndelungată a florilor și află cum să alcătuiască un buget pentru un eveniment și cum să își aleagă furnizorii.

Mai mult, unele cursuri oferă informații administrative despre business-urile florale, de la înființare, la deschidere, contabilitate, finanțare, creditare și gestionarea deșeurilor, dar și promovarea online și fotografierea produselor.

Florărie online sau offline

„În al doilea rând, trebuie să știe foarte bine ce tip de afacere vrea: online, offline sau să își stabilească ponderea online vs. offline. În funcție de această alegere va putea decide dacă va opta pentru un spațiu mai ieftin, dar care nu are vad sau pentru unul mai scump, care îi asigură vad comercial. Vadul comercial nu se poate face de unul singur. De exemplu, de multe ori este mai convenabil să intri într-o zonă plină de florării, decât să alegi un spațiu izolat. De aceea, un antreprenor trebuie să fie atent și să ia în calcul mai mulți factori. În funcție de obiectivele stabilite trebuie să își înregistreze o societate, iar eu recomand ca forma SRL-ul”, explică Marius Dosinescu.

Investiția într-o florărie poate începe de la 1.500 de euro și ajunge la 20.000 de euro, în funcție de spațiul ales, utilități și materialele cumpărate.

„Investiția în deschiderea unei florării ar trebui să fie de minimum 10.000 de euro. Dar dacă dorești să deschizi o florărie la standarde de calitate ridicate, atunci investiția minimă crește la 20.000 de euro. Cu toate acestea, practica ne arată că s-au putut deschide florării și cu investiții de doar câteva mii de euro, între 1.500 și 3.500 de euro”, adaugă Dosinescu.

Potrivit fondatorului FlorideLux, o florărie ar trebui să funcționeze cu minimum doi angajați, iar după primul an de funcționare, să înregistreze venituri de circa 60.000 de euro.

Planul de afaceri pentru o florărie premium

Planul de afaceri pentru o florărie premium diferă de cel al unei florării obișnuite, iar acestea vând buchete premium cu design și flori mai puțin întâlnite în florăriile obișnuite, locațiile fiind amplasate în centre comerciale mari sau stradal, în zone precum Piața Dorobanți sau Calea Victoriei din București.

„Pentru florăriile noastre, planul pentru deschidere începe cu identificarea oportunității și a unei locații potrivite. De exemplu, recent am deschis o nouă florările în centrul comercial Plaza România. Am analizat oportunitatea prin prisma trendului ascendent al vânzărilor celorlalte două florării deschise în mall-uri din București (în AFI și Băneasa) și am decis că amplasarea în spații comerciale mari este o alegere strategică de succes. Apoi, am avut o perioadă de test, în care Floria a operat un pop–up store în Plaza România și am constatat că există interes ridicat în zonă pentru tipul de design și servicii floristice premium pe care le oferă conceptul nostru. Astfel, am ales să dezvoltăm rețeaua Floria într-un spațiu accesibil atât pe segmentul corporate, cât și rezidențial”, a explicat Adrian Ciucur, CEO al grupului Floria.

Investiția minimă într-o florărie Floria este de 50.000 de euro. Florăriile funcționează cu un minimum de șase angajați, pentru că trebuie să acopere o funcționare zilnică de minimum 12 ore de la deschidere.

O florărie în provincie

Anca Popa a deschis în urmă cu câțiva ani o florărie în Călărași, un oraș mic, de provincie. După ce a făcut un curs de florist, a căutat furnizori pe internet, a închiriat un spațiu cu trafic și a investit aproape 10.000 de euro în utilarea spațiului.

„La mine a început simplu! Datorită pasiunii a venit totul natural! A fost o idee de o secundă. Am zis că vreau asta. Am făcut un curs de florist, apoi am căutat furnizori, am închiriat un spațiu cu trafic mare și cu locuri de parcare si am dat drumul la treabă plină de încredere și optimism! Investiția a fost undeva la 10.000 de euro, incluzând chirie, materiale, decor basic și flori destul de multe, aruncate în primele trei luni.”, povestește Anca Popa.

Sursa foto: Facebook Flores Art

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri