De ce Uber Eats preferă să se retragă de pe piața din România

Uber Eats, aplicație de livrare de mâncare prezentă în 36 de țări, a decis să renunțe la activitatea din România și din alte 7 țări, unde nu avea șanse să fie între primii doi jucători pe piața serviciilor de food delivery. În România, Glovo și Food Panda sunt urmați de Uber Eats, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, pentru aplicația de rezervări la restaurante Restograf.

"Această decizie se bazează pe o analiză detaliată a rezultatelor de business într-o piață competitivă pentru livrarea de mâncare. Fiind o companie globală, trebuie să alegem cu atenție cele mai potrivite produse pentru fiecare piață și felul în care distribuim resursele în locurile în care suntem prezenți în lume. După doi ani în care am desfășurat parteneriate cu restaurantele locale pentru a oferi servicii de livrare de mâncare convenabile și de încredere, am luat decizia dificilă de a sista serviciile Uber Eats în România, începând cu 4 iunie", au declarat pentru wall-street.ro reprezentanții companiei.

Ce aplicații de food delivery folosesc românii

Datele comparative pe lunile martie – aprilie 2020 arată că au apărut o serie de modificări și în privința aplicațiilor de food delivery folosite de către bucureșteni. Potrivit studiului, doar aplicația Glovo și-a menținut clienții în această perioadă, 61% dintre cei intervievați nominalizând-o. Dacă în martie, 56% dintre bucureșteni au folosit Food Panda, în aprilie procentul a scăzut la 51%. Cele mai mari scăderi le-au înregistrat în această lună Uber Eats, care a fost utilizat de 36% dintre repondeți în luna aprilie, față de 41% în martie, respectiv Takeaway.com folosit de 12% dintre bucureșteni în aprilie, față de 21% în luna martie.

În România, Uber Eats a fost lansat în București în 2018, unde are în aplicație peste 800 de restaurante partenere. Celelalte orașe importante unde era prezent sunt Timișoara și Iași.

"Uber a declarat că își închide operațiunile Uber Eats pe 8 piețe, întrucât nu există posibilitatea de a deveni operatorul de livrare numărul unu sau numărul doi, conform obiectivului de business al diviziei Eats", spun oficialii Uber, scrie Reuters.

Citeste si:
foodpanda a atras peste 90% dintre restaurantele care se aflau la...
foodpanda România a atras...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

Uber Eats a luat decizia de a renunța la businessul din Republica Cehă, Egipt, Honduras, România, Arabia Saudită, Ucraina și Uruguay și de a renunța la operațiunile de tranziție către Careem în Emiratele Arabe Unite.

Operațiunile vor înceta până pe 4 iunie pe aceste piețe, în afară de Emiratele Arabe Unite, unde vor trece la Careem, filiala sa deținută integral în Orientul Mijlociu. În total, aproximativ 50 de filiale ar fi afectate.

În România, aplicația de food delivery înregistrase o creștere a comenzilor de chiar și 50% (prin intermediul Revolut) în timpul pandemiei COVID-19.

Uber Eats avea, la începutul anului, un parteneriat cu peste 220.000 de restaurante din aproximativ 500 de orașe din mai mult de 36 de țări.

Citeste si:
VIDEO Unde crește deșertul. Efectele schimbărilor climatice din...
VIDEO Unde crește deșertul....

Citiți și Uber deschide în București cel mai mare centru de asistență din Europa Centrală și de Est pentru șoferi și curieri


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri