Cu cât au crescut comenzile de mâncare pe timp de pandemie

Comenzile de preparate culinare la pachet şi cu livrare au crescut, de la izbucnirea pandemiei de COVID-19, cu 14% în rândul consumatorilor care comandă cel puţin o dată pe lună, determinând restaurantele să-şi reconfigureze reţelele, potrivit studiului Deloitte "The Restaurant of the Future Arrives Ahead of Schedule - Time to Get on Board", efectuat în rândul clienţilor şi managerilor de restaurante din SUA.

Aproape două treimi (68%) dintre consumatori spun că îşi comandă mâncare cu livrare, 52% comandă la pachet, iar aproape jumătate (46%) dintre respondenţi se aşteaptă să-şi menţină aceste obiceiuri şi după sfârşitul pandemiei, scrie Agerpres. Exponenţii generaţiei Millennials, cu vârste cuprinse între 23 şi 39 de ani, plasează cele mai multe comenzi cu livrare (65%), în creştere cu 13% faţă de perioada anterioară pandemiei, iar 77% dintre exponenţii Generaţiei X, cu vârste cuprinse între 40 şi 55 de ani, comandă mâncare la pachet, cu 20% mai mult decât în perioada pre-COVID.

Studiul subliniază că accesibilitatea, care a fost întotdeauna un criteriu esenţial în decizia consumatorilor de a frecventa un restaurant, continuă să fie un aspect important, 62% dintre respondenţi afirmând că acesta este motivul principal pentru care aleg un restaurant. În contextul actual, conceptul de accesibilitate include, în accepţiunea consumatorilor, şi costurile de transport, timpul de aşteptare, adresele de unde pot prelua preparatele la pachet şi modalitatea de interacţiune. În ceea ce priveşte costurile de livrare, respondenţii consideră că o taxă medie rezonabilă pentru transport este de patru dolari. Legat de timpul de aşteptare, 75% dintre respondenţi consideră că 30 de minute sau mai puţin reprezintă un interval rezonabil şi doar 20% consideră că este realist să aştepte până la 45 de minute pentru ca masa lor să fie preparată.

Deşi sumele cheltuite de clienţi la restaurante au scăzut cu peste 20% faţă de anul precedent, studiul evidenţiază o nouă tendinţă de consum, şi anume creşterea notei medii de plată, ceea ce indică faptul că tot mai mulţi clienţi preferă meniurile de familie sau care includ mai multe porţii, informaţie utilă pentru restaurantele care vor să-şi regândească oferta.

Consumatorii care sunt utilizatori de soluţii tehnologice se aşteaptă ca restaurantele pe care le frecventează să interacţioneze cu ei în mediul digital şi să le ofere opţiuni bazate pe tehnologii de ultimă generaţie, capabile să îi recunoască şi să le reţină preferinţele, conform concluziilor sondajului. Clienţii din acest segment sunt dispuşi să aloce resurse financiare suplimentare şi să plătească în medie cu 14% mai mult pentru astfel de servicii. Şapte din zece respondenţi preferă să comande cu livrare prin intermediul soluţiilor digitale, 57% dintre ei au instalată pe telefon o aplicaţie de livrare de mâncare, iar 48% urmăresc un cont de pe reţelele de socializare al unui restaurant sau al unui brand de produse alimentare.

"Pandemia de COVID-19 a forţat închiderea unor afaceri, dar şi identificarea ad-hoc a unor soluţii inovatoare. Restaurantele au menţinut interacţiunile cu clienţii cu ajutorul ecosistemelor digitale - aplicaţii mobile, noi metode de plată, experienţe personalizate bazate pe comportamentul consumatorilor - şi, în unele cazuri, chiar şi-au regândit în întregime modelele de business. Industria ospitalităţii din România a fost grav afectată de criză şi a pierdut deja câteva mii de angajaţi, dar unii jucători au reacţionat rapid. Am văzut restaurante care s-au concentrat pe livrări şi pe comenzi la pachet prin intermediul platformelor proprii sau al parteneriatelor cu platforme digitale de livrare, dar şi pe noi linii de business, cum ar fi crearea de pachete semi-preparate sau de meniuri speciale pentru anumite ocazii", a spus Zeno Căprariu, partener Audit, Deloitte România, şi liderul industriei produselor de consum.

O altă tendinţă identificată de studiu este atenţia sporită acordată siguranţei, în contextul în care munca la distanţă şi evitarea locurilor aglomerate transformă obiceiurile oamenilor de a lua masa. Clienţii se aşteaptă ca restaurantele să ia măsuri de siguranţă, dar să le şi comunice în mod vizibil. Patru din cinci respondenţi au spus că este mai probabil să aleagă un restaurant despre care ştiu ce măsuri a luat pentru a asigura curăţenia, siguranţa preparatelor şi a oaspeţilor şi că sunt dispuşi să accepte preţuri cu 10% mai mari de la aceste restaurante.

Studiul Deloitte "The Restaurant of the Future Arrives Ahead of Schedule - Time to Get on Board" examinează noile cereri ale consumatorilor apărute pe fondul pandemiei şi modul în care restaurantele se adaptează şi îşi regândesc modelele de business pentru o creştere durabilă.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri