Companiile din întreaga lume au traversat momente de cumpănă odată cu venirea crizei sanitare care și-a spus cuvântul nu doar la nivelul angajaților, ci și a departamentelor de management. Multe business-uri au fost nevoite să treacă prin procese de restructurări, procese care se realizează nu numai în situațiile financiare neprielnice, ci și atunci când există numeroși factori care modifică substanțial activitatea unei organizații. O tendință populară și des implementată în statele vestice este recrutarea unui Chief Restructuring Officer (CRO) care ajută companiile în astfel de procese de restructurare. Despre acestea aspecte am discutat cu Vlad Năstase, CEO Concilium Consulting, în cadrul emisiunii HR Talks, realizată de wall-street.ro.

Chief Restructuring Officer de la A la Z: Cine este și ce face

Un Chief Restructuring Officer sau CRO apare într-o companie care trece printr-un proces de restructurare. CRO poate fi o persoană sau o companie al cărei scop e asigurarearea îndepliniririi cu succes a obiectivelor trasate în proiectul de turnaround management (redresare la nivel administrativ). De regulă, cei desemnați a fi CRO într-o companie aflata în dificultate sunt fie membri ai unei companii de consultanță care își asumă acest rol, fie executivi care s-au retras din activitate sau consultanți independenți.

„În general, rolul unui CRO este limitat într-o anumită perioada de timp. E o poziție de top management, lucrează în strânsă legătură cu actionarii și cu ceilalți membri ai echipei de senior management. Deci nu e corect dacă cineva se gândește că un CRO înlocuiește poziția de CEO care este, să spune tradițională.

E o persoană echipată cu skills-urile necesare pentru a face față unei schimbări prin care o companie trece sau ar trebui să treacă. E persoană care, din perspectiva mandatului se va concentra pe acest proces de restructurare și care va conclucra cu ceilalți membri ai echipei de top management pentru acest obiectiv”, a spus Vlad Năstase, CEO al companiei de consultanță Concilium Consulting.

Citește și: HR Talks | Angajații, între vechea ordine și noua lume digitală. Cât de justificată e teama față de roboți?

Retail jobs

Ce pregătire este necesara pentru un CRO? Ce abilități trebuie să dețină

Necesitatea unui CRO e generată de o serie de provocări care depășesc capacitățile unei echipe de management.
Deseori, echipa de conducere nu are experiența gestionării unui business într-o situație similară de dificultate ale unui proces de restructurare.

CRO e o poziție clară pentru care doar un senior poate să se califice pentru că este nevoie de experiență atât de management, cât și de componente adunate de skill-uri tehnice astfel încât să poți să produci această diferența care să fie notabilă pentru companie. Persoană respectivă trebuie să aibă posibilitatea de a lua decizii, să fie obișnuită să lucreze în condiții de stres, să poată să relaționeze ușor cu un mediu pe care atunci îl cunoaște.

Vlad Năstase, CEO Concilium Consulting

Vlad Nastase, CEO Concilium Consulting

Citeste si:
ANAF a aprobat restructurarea tuturor datoriilor fiscale ale...
Concilium Consulting: ANAF a...

Cel mai important la un CRO este că ia decizii care nu sunt foarte populare, dar care sunt extrem de importante de luat, cum ar fi concedierea unor angajați. Cu toate acestea, specialistul a subliniat faptul că un proces de restructurare NU se rezumă doar la concedieri de personal, un stigmat deseori întâlnit atunci când se poartă discuții legate de reorganizările dintr-o companie. Într-un proces de restructurare poate să fie vorba și angajări pentru anumite departamente, nu doar de concedieri.

CRO în România

Conceptul de Chief Restructuring Officer vine din Statele Unite ale Americii și a fost implementat apoi în țările Vest Europene și, ceva mai recent, și în țările din Europa Centrală și de Est – deci și în România. Rolul de CRO este nou în România, iar business-urile autohtone sunt încă într-o fază incipientă de utilizare a acestei funcții.

„În România, cei care apelează la un CRO sunt, în general, companiile mari care au și o complexitate, dar și o dimensiune a afacerii care să necesite un astfel de rol. DIn perspectiva industriilor, nu e o rețetă, te duci acolo unde e nevoie. Noi, în România pentru că nu avem un astfel de profil precis, apelăm și la parteneri din străinătate care au membri echipați din punct de vedere tehnic cu skill-uri pe anumite industrii”, a mai precizat Vlad Năstase.

Urmăriți întreaga discuție în cadrul emisiunii HR Talks, un proiect editorial realizat de wall-street.ro prin care ne dorim să venim cu o abordare cât mai practică în dezbaterea celor mai importante teme și trenduri din piața muncii, alături de manageri și specialiști din industrie.

Citeste si:
În intimitatea industriei de executive search. Cum sunt recrutați...
În intimitatea industriei de...

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri