Grupul City Grill a dezvăluit câteva dintre cele mai noi obiceiuri de consum ale românilor, ocazie cu care a listat și rezultatele sale financiare.
Astfel, grupul încheie primul semestru al anului cu o cifră de afaceri de 31 de milioane euro, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut și continuă investițiile în restaurantele din portofoliu, dar și în dezvoltarea pe segmentul de restaurante și hoteluri.
Grupul City Grill a investit 1.5 milioane euro în primele 6 luni ale acestui an.
Ce mănâncă bucureștenii în oraș
Potrivit sondajului realizat de Grupul City Grill, preferințele culinare ale bucureștenilor variază semnificativ.
Astfel, pizza este consumată la mesele în oraș de circa două treimi dintre bucureșteni, echilibrat pe sexe, dar cu peste 75% în rândul celor sub 30 de ani. Următoarele opțiuni sunt preparatele gătite și fripturile. Fripturile, burgerii, ciorbele și shaorma sunt preferate preponderent de bărbați, în timp ce femeile sunt relativ mai atrase de paste, salate, deserturi și fructe de mare.
Dacă pizza este mâncarea consumată de cei mai mulți bucureșteni la mesele din oraș (64%), când vine vorba de clienții Grupului City Grill, la aceștia se observă o tendință către un meniu mai tradițional, grătarul fiind prima alegere a clienților care trec pragul restaurantelor din Grupul City Grill.
Bucătăria românească, apreciată de 9 din 10 bucureșteni
Bucătăria românească este agreată de 88.4%, cea italiană de 64%, urmate de bucătăria grecească (58.5%) și turcească (40.2%). Restaurantele cu specific asiatic (libanez, chinez, japonez, indian, coreean) atrag și ele un interes în creștere al publicului din Capitală.
Întrebați ce criterii stau la baza alegerii unui restaurant, bucureștenii indică atmosfera restaurantului drept cel mai important criteriu. Următoarele criterii ca importanță în alegerea restaurantelor, cu impact semnificativ asupra satisfacției bucureștenilor, sunt amabilitatea personalului, rapiditatea în servire și meniul diversificat.
“În evaluările restaurantului cel mai frecventat, indiferent care este acesta, pe prima poziție se află atmosfera. Restaurantul trebuie să fie perceput ca primitor și prietenos. Să se potrivească cu nevoile individuale, bineînțeles, și să inspire, încredere - un aspect extrem de important, în special în HoReCa, unde relația interumană are un rol major.” precizează Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.
Cât cheltuile bucureștenii pentru o masă în oraș
În ceea ce privește cheltuielile, bucureștenii arată un comportament de consum diferit în funcție de momentul săptămânii și de motivul ieșirii la restaurant. Pentru prânzul din timpul săptămânii, suma medie cheltuită este de aproximativ 50 lei de persoană, în schimb, mesele la restaurant din weekend vin cu o creștere semnificativă a bugetului alocat, ajungând până la 200 lei de persoană.
Per total, în ceea ce privește bugetul alocat pentru o persoană, aproape jumătate (46.5%) au alocat sub 100 de lei ultimei mese în oraș, 36% au alocat între 100-199 lei, 13.8% au cheltuit peste 200 lei, în timp ce restul de 3.6% nu au indicat un buget individual. Bonul mediu în restaurantele Grupului se menține constant și se situează în jurul valorii de 45 Euro.