Secretul unui business de succes, indiferent de domeniul de activitate, este, pe lângă altele, o echipă unită și bine pregătită.
În acest sens, orice angajator ar trebui să acorde atenție asupra angajaților și a trainingurilor care să le ofere o instruire adecvată. În diferite arii profesionale, în special cea de retail, una dintre cele mai mari provocări este fluctuația de personal. Pierderea frecventă a angajaților nu numai că afectează profitabilitatea, dar pune presiune suplimentară pe echipele existente și slăbește dinamica la locul de muncă.


Secretul unui business de succes, indiferent de domeniul de activitate, este, pe lângă altele, o echipă unită și bine pregătită. În acest sens, orice angajator ar trebui să acorde atenție asupra angajaților și a trainingurilor care să le ofere o instruire adecvată. În diferite arii profesionale, în special cea de retail, una dintre cele mai mari provocări este fluctuația de personal. Pierderea frecventă a angajaților nu numai că afectează profitabilitatea, dar pune presiune suplimentară pe echipele existente și slăbește dinamica la locul de muncă. În cazul în care ai o companie care activează în acest domeniu, este important să gândești strategii eficiente ca să reușești să-ți păstrezi echipa completă. Printre măsurile pe care poți să le iei se află și onboardingul angajatilor noi. Iată și alte idei pe care merită să le iei în considerare!
Investește într-un proces de onboarding eficient
De-a lungul timpului s-a observat că organizațiile care investesc în pregătirea angajaților, începând chiar din prima zi, au o șansă semnificativ mai mare să-și stabilizeze echipele. În acest fel reușesc să reducă rata plecărilor premature. Unul dintre pașii esențiali care trebuie luați în această direcție este onboardingul. Un proces eficient, structurat pe module ce au în plan informații esențiale și concise, poate să fie de ajutor companiei și angajaților. O soluție în această direcție ar fi ca echipele L&D să apeleze la platformele de micro-learning. Acestea pot pregăti traininguri scurte și relevante, în acord cu necesitățile noilor angajați. Spre deosebire de trainingurile tradiționale, avantajul acestora este că sunt concentrate pe micromodule, care se pot accesa de pe orice device cu acces la internet. Accentul se pune pe date care sunt cu adevărat importante pentru profilul angajatului, ținând cont de politica și regulile companiei pentru care lucrează. Deși se întâmplă fie subestimat, un proces eficient de onboarding poate schimba radical traiectoria profesională a noilor recruți și îi poate determina pe aceștia să rămână la acel loc de muncă.
Personalizează onboardingul
Un alt aspect-cheie în reducerea fluctuației personale în retail îl poate reprezenta onboardingul personalizat. Astfel, în loc de sesiuni generice, platformele specifice pot crea trasee individualizate, adaptate rolurilor și nevoilor fiecărui angajat. Gamificarea poate transforma onboardingul într-o experiență captivantă și memorabilă. Un rol major îl are și integrarea feedbackului încă din primele săptămâni. Reacțiile luate din timp ale noilor angajați pot preveni nemulțumirile care duc la demisie. Angajații trebuie să simtă că preocupările lor sunt ascultate și că pot contribui activ la îmbunătățirea proceselor interne.
Alege lideri de echipă pentru noii angajați
În orice domeniu de activitate, în special în cel de retail, este important să existe lideri de echipă. Aceștia pot juca rolul de mentori pentru noii membri și îi pot îndruma corespunzător. Cei care sunt în funcție de manageri ajung astfel să seteze tonul interacțiunilor zilnice. În plus, o cultură organizațională deschisă, bazată pe încredere și sprijin reciproc, poate face diferența între un angajat motivat și unul care își caută următorul loc de muncă. De asemenea, este necesar să se desfășoare periodic traininguri adaptate contextului din retail, axate pe abilități de comunicare, empatie și feedback constructiv. Acestea au impact major în crearea unui mediu în care angajații își doresc să rămână pe termen lung.
Creează noi oportunități profesionale
Numeroși angajați ajung să facă o schimbare de job tocmai pentru că nu au șanse de promovare sau pentru că simt că nu sunt răsplătiți pe măsura muncii lor. Crearea unor noi oportunități profesionale ar putea să constituie un motiv esențial pentru ca aceștia să rămână în actuala formulă, scriu cei de la Retail Insight Network. Faptul că pot avea parte de progres și evoluție în cadrul companiei îi poate determina să aibă o motivație mai mare în atingerea rezultatelor profesionale. În plus, recunoașterea meritelor este un aspect-cheie care trebuie pus în aplicare. Bonusurile și alte măsuri luate de recompensare a angajaților contribuie la motivarea acestora și la crearea unui sentiment de valoare personală.
Sursa foto: pexels.com