Digitalizarea in sectorul financiar prezinta numeroase oportunitati pentru banci, care, prin parteneriatele cu entitatile de tip fintech, pot vinde servicii transfrontalier, dar si riscuri, daca sectorul nu va fi clar reglementat, sunt de parere o serie de bancheri.

In timp ce unii dintre acestia se tem de concurenta entitatilor de tip fintech, care nu sunt la fel de intens reglementate ca si bancile, altii spun ca bancile ar trebui sa profite de colaborarea cu acestea.

Poti afla mai multe despre Fintech si digitalizarea mediului bancar la evenimentul Future Banking.

“Avantajul digitalizarii, al industriei fintech, s-ar putea intoarce foarte usor ca un risc al sistemului bancar in lipsa unui cadru clar de reglementare si am aici in vedere acele “shadow banks”. Industria fintech, practic, ar propaga o concurenta, as spune eu, cvasiloiala catre sistemul bancar, care este foarte reglementat, daca tot ce tine de digitalizare nu va fi clar reglementat”, sustine vicepresedintele CEC Bank, Mirela Iovu.

Pe de alta parte, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Sergiu Oprescu, este de parere ca bancile nu ar trebui sa se teama de concurenta entitatilor de tip fintech, ci sa profite de oportunitatile de colaborare cu acestea.

“As vrea, pe de o parte, sa nu focalizam excesiv pe zona de riscuri, pentru ca, de fapt si de drept, trebuie in primul rand sa identificam oportunitatile care se creeaza prin aceasta cooperare intre sistemul financiar si fintech-urile care au cu totul si cu totul alta agilitate, creativitate si inovatie, care conduc la progrese pe termen mediu si lung”, a subliniat Oprescu.

Potrivit acestuia, prin colaborarea cu fintech-urile, bancile pot profita de capacitatea acestor entitati de a inova, capacitate care, in cazul sistemului bancar, este limitata de reglementari si de responsabilitati, mai ales fata de deponenti. In acest context, el atrage atentia asupra faptului ca, in prezent, sunt vizibile doar acele entitati care au avut succes, insa sunt multe alte cazuri de experimente esuate, pe care bancile nu si le pot permite.

Presedintele ARB a mai spus ca bancile profita deja de astfel de parteneriate pentru a depasi barierele geografice, astfel incat sa poate oferi servicii si in alte piete europene decat cele in care activeaza.

La nivel local, bancile continua investitiile in sistemele IT , dar in special pentru simplificarea procedurilor interne, pentru ca la nivelul clientilor produsele trebuie adaptate in functie de nivelul de intelegere pentru fiecare produs.

Directorul general adjunct al BRD-Groupe Societe Generale, Petre Bunescu, este de parere ca o banca universala trebuie sa ofere produse adaptate fiecarui segment de clientela.

Mai mult, acesta spune ca digitalizarea nu va inlatura niciodata consilierea bancara, adica nu presupune eliminarea factorului uman.

Pe de alta parte, presedintele ARB a adus in discutie faptul ca nivelul de digitalizare in Romania, in general, este foarte scazut, tara noastra fiind pe ultimul loc in Uniunea Europeana din punctul de vedere al digitalizarii societatilor comerciale.

Oprescu vede, insa, in acest aspect si oportunitatea de a avansa mult mai rapid decat celelate tari, cu conditia ca aceasta stare de fapt sa fie constientizata inainte de a se face investitii.

Mai mult, el sustine ca avem si o problema de educatie din acest punct de vedere, pentru ca, desi Romania este pe ultimul loc din punct de vedere al utilizarii tehnologiei digitale pentru activitati economice, financiare, de investitii etc., este pe locul doi la utilizarea tehnologiilor digitale in social media (Facebook, LikedIn etc.).

Sursa foto: have a nice day photo / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri