Grand Cinema & More a vandut anul trecut bilete de cinci milioane de euro. Pe ce mizeaza anul acesta cinematograful

Grand Cinema & More, detinuta de Baneasa Developments, a vandut anul trecut bilete de aproximativ cinci milioane de euro, in conditiile in care a inregistrat in jur de un milion de clienti, iar valoarea medie a unui bilet de cinema este de 22,5 lei, a declarat John Younis, general manager entertainment Baneasa Developments. Acesta a povestit, in cadrul unui interviu acordat wall-street.ro, despre comportamentul de consum al romanilor si pe ce alt continut mizeaza cinematograful.

In 2016, Grand Cinema & More, localizata in Baneasa Shopping City, a inregistrat aproximativ un milion de clienti, target pe care si-l propusesera inca din anii trecuti. La valoarea unui bon mediu de 22,5 lei, cifra de afaceri rezultata doar din vanzarea biletelor de filme s-a ridicat la aproximativ 22,5 milioane lei. Totusi, o alta parte a veniturilor cinematografului provin si din zona de food&beverages, segment pe care mizeaza anul acesta proprietarii.

Pentru 2017, John Younis tinteste o crestere de cel putin 5% a afacerilor, ce va rezulta in mare parte din vanzari mai mari, majorari de preturi si consum mai ridicat in zona de food & beverages, in conditiile in care cinematograful si-a atins capacitatea maxima de clienti, iar o posibila extindere a cinematografului este putin probabila in viitorul apropiat.

“Ne asteptam la o cifra de afaceri mai mare in contextul in care consumul este in crestere, iar clientii vor cheltui mai mult. Ca numar de bilete, vom vinde probabil un numar similar anului trecut, motivul fiind ca nu mai putem creste in privinta numarului de clienti”, spune John Younis.

Fata de 2015, anul trecut a fost unul pozitiv pentru jucatorul din industria de entertainment, cu o crestere similara de 5%. De altfel, cresterea de o singura cifra este pragul constant din ultimii ani, dupa ce in primii ani cinematograful si-a majorat veniturile si a ajuns la un grad de ocupare maxim.

Citeste si:
Mindshare a preluat contul de media planning și buying al OMV Petrom
Mindshare a preluat contul de...

“Am atins nivelul in care nu mai putem creste din perspectiva clientilor. Ca cifra de afaceri, asteptam o crestere mai mare de 5%, dar cred ca principalul motiv pentru care nu am inregistrat-o a fost continutul de filme. In 2015, am avut blockbustere precum Fast Furios 7, Star Wars si altele, in timp ce anul trecut am avut filme bune, dar nu la nivelul acestora”, spune John Younis.

De altfel, Grand Cinema and More are in prezent cel mai mare grad de ocupare din Bucuresti, cu treisprezece sali de cinema. Traficul se inregistreaza mai ales in weekend-uri, cand se atinge limita maxima de ocupare.

Pe langa filme, Grand Cinema and More a adaugat de cativa ani in oferta sa continut alternativ, spectacole culturale, piese de teatru sau chiar opera, pana acum peste 400 astfel de spectacole fiind puse in scena in cadrul complexului. “Principalul nostru obiectiv este sa fim o locatie de entertaiment unde oamenii sa gasesc o varietate de continuturi. Provocarea este sa gasim continut relevant pentru consumatori”, spune Younis.

Continutul alternativ este fie achizitionat direct de la furnizori, ca si in cazul filmelor, fie produs chiar de echipa Grand Cinema and More. “My Fair Lady” este una dintre piesele puse in scena anul trecut, in cadrul a 18 spectacole, in care reprezentantii Grand Cinema and More au fost responsabili de intrega productie – concept, sunet, actori.

Citeste si:
Arhivarea digitală, departe de a fi o normalitate pentru...
Legislația privind...

Pentru anul acesta, John Younis estimeaza un numar similar de spectacole, poate putin increstere, in functie de continutul ales, principalul motiv fiind capacitatea locatiei si programul, care nu pot interfera cu filmele care ruleaza in acelasi timp.

In ceea ce priveste profitabilitatea continutul alternativ, aceasta este asemanatoare filmelor, pretul mediu pentru un spectacol fiind de aproximativ 33 lei, insa evident, numarul biletelor fiind mai mic. In schimb, contintul alternativ depinde intr-o anumita masura de sezonalitate: “Trebuie ca oamenii sa fie in Bucuresti, vremea sa fie potrivita si sa nu aiba loc evenimente de anvergura in aceeasi perioada. O piesa de spectacol nu poate fi redata asemenea unui film, prin urmare daca e minivacanta de 1 mai, iar oamenii isi fac planuri sau pleaca din Bucuresti, nu va inregistra vanzari mari”, explica John Younis.

Apetitul romanilor pentru consum, in crestere

Preferintele romanilor in materie de filme sunt asemanatoare celorlalte tari est europene. Romanii opteaza pentru comedie, actiune si drama, iar la polul opus sunt filmele istorice, care nu performeaza la fel de bine.

Industria de entertainment din Romania are insa un status unic: consumatorii romani au asteptari foarte mari in ceea ce priveste calitatea continutului, insa sunt dispusi sa plateasca un pret mic. Younis considera ca in spatele acestor asteptari se afla un motiv istoric, ce are de-a face cu faptul ca dupa ‘90, romanii au avut acces la televiziune de calitate la preturi foarte mici, iar apoi la servicii de internet asemanatoare. “Avand parte de acest “tratament de rasfat” din partea industriei de entertainment, cetatenii si-au crescut asteptarile de la jucatori”, explica acesta.

Citeste si:
Digitalizarea ANAF sau cum să-i faci pe românii să plătescă taxele...
Digitalizarea ANAF, probabil...

“Companiile au avut si inca mai au dificultati in a performa in ciuda acestor asteptari mari ale romanilor. Daca majoritatea romanilor aloca 50 de lei lunar pentru divertisment, in aceasta categorie intrand abonamentul TV si serviciile de internet – este foarte greu sa construim un produs de entertainment profitabil care sa fie inclus in acest buget”, explica John Younis.

Astfel, pe masura ce puterea de cumparare a consumatorilor continua sa creasca, abilitatea furnizorilor de a cere preturi mai mari pentru produsele lor va atinge un punct in care planurile lor de afacere vor avea sens. „Cand va sosi acest moment, peisajul industriei de entertaiment din Romania se va transforma in mod dramatic, cu suficient spatiu pentru un numar mare de jucatori, care vor concura pentru a satisface cerintele ridicate ale populatiei, considera managerul Baneasa Developments.

In schimb, acesta se declara optimist in privinta cresterii industriei, din moment ce apetitul romanilor pentru consum este in crestere, de altfel segment pe care jucatorul mizeaza in vanzarile din cadrul cinematogragului. „Cred ca in viitor romanii se vor educa si isi vor da seama ca trebuie sa plateasca pentru calitate, preturile vor creste, sustinute de consumul tot mai ridicat, iar ei vor fi nevoiti sa se adapteze”, incheie John Younis.

Sursa foto: Fer Gregory/Shutterstock

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri