Brandul Romaniei a scazut ca valoare cu 3% in 2019, la 216 miliarde de dolari, conform topului anual realizat de catre compania de consultanta Brand Finance. In acelasi timp, avand in vedere ca pietele emergente din Europa sunt vazute din ce in ce mai bine de catre investitorii straini, forta brandului nostru a crescut de la 59 la 62.7 de puncte, rezultand o imbunatatire a ratingului de la A la A+.

Aceasta scadere cu 3% a valorii brandului de tara face ca Romania sa coboare in 2019 de pe pozitia 43, la care era cotata in 2018, pana pe pozitia 47, fiind vecina de clasament cu Africa de Sud (46), Noua Zeelanda (45) si Kazahstan (44).

De cealalta parte, in ceea ce priveste evolutia fortei brandului, Romania se afla pe pozitia 10, cu o crestere de 3,8 puncte, ceea ce ne-a adus o imbunatatire a ratingului de la A la A+. Totusi, vecinii bulgari au avut o evolutie mai buna decat noi, situandu-se pe pozitia 8, cu o crestere de 4,3 puncte.

Top 10 branduri care au inregistrat cea mai mare crestere

Top 10 branduri care au inregistrat cea mai mare crestere

Sursa: Brand Finance

Citeste si:
Fitch a confirmat ratingurile municipiului Bucuresti la ''BBB minus''
Fitch a confirmat ratingurile...

Statele Unite ale Americii, China si Germania, pe primele pozitii ca valoare a brandului de tara

Cele mai valoroase branduri de tara

Sursa: Brand Finance

Pe primul loc in clasamentul tarilor cu cea mai mare valoare a brandului de tara se afla Statele Unite ale Americii, acesta fiind evaluat la 27 de trilioane de dolari in 2019, inregistrand astfel o crestere de 7,2% fata de anul anterior. Pe pozitia a doua se afla China, cu peste 19 trilioane de dolari, dupa o crestere incredibila de 40% fata de anul anterior.

Podiumul este completat de catre o tara membra a Uniunii Europene, respectiv Germania, cu o valoare a brandului estimata la 4,8 trilioane de dolari, in scadere cu 5,7% fata de anul anterior.

Citeste si:
Fitch: Ratingul Romaniei, "BBB minus" cu perspectiva stabila
Fitch a confirmat ratingul...

Brand Finance este o firma de consultanta in evaluarea brandurilor, ce ia in calcul puterea relativa a marcilor nationale, aceasta fiind determinata de performanta mai multor date din trei piloni cheie, respectiv bunuri si servicii, societate si investitii.

Sursa foto: By A. Steffen / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
S&P reconfirma rating-ul de perspectiva stabila al Romaniei