Numarul romanilor care si-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu institutiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de peste 12 ori in primele sase luni ale anului, la 188.

Nivelul de constientizare a serviciilor CSALB, mai ales in randul consumatorilor din tara, a inregistrat o crestere constanta in ultimele luni, sustinut si de Caravanele CSALB - organizate in principalele orase din tara. Astfel, daca anul trecut ponderea cererilor venite din Bucuresti-Ilfov depasea 52 de procente, anul acesta a scazut la 34%, ca urmare a cresterilor inregistrate in celelalte judete, in special in judete precum Prahova, Iasi, Brasov si Constanta, conform unui comunicat de presa emis de catre CSALB.

„Inca de la finele anului trecut am vazut un interes tot mai mare al romanilor de a-si rezolva litigiile pe care le au cu bancile si IFN-urile pe cale amiabila, prin intermediul CSALB. Tendinta de crestere s-a mentinut si anul acesta, situatie care ne asteptam sa continue si in a doua parte a anului, atat in Bucuresti, cat si in tara”, a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

In primele sase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai mult fata de 2017.

Modalitatea preferata de transmitere a cererilor conforme a fost, in primele sase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).

Judetele cu cele mai multe cereri:

  • Bucuresti-Ilfov: 190 cereri
  • Prahova: 27 cereri
  • Iasi 23 cereri
  • Brasov 17 cereri
  • Constanta 17 cereri
  • Bacau 16 cereri

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.

Sursa foto: By Tero Vesalainen / shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri