Șerban Negrescu, Head of Product Management - Orange Money, este unul dintre speakerii evenimentului Future Banking, ce se va desfășura pe 3 și 4 iunie. Te poți înscrie gratuit în platformă aici pentru a afla ultimele trenduri din FinTech. Mai multe detalii AICI--->>https://bit.ly/2ZXRrMD

"Avem în plan diversificarea produselor și serviciilor. În primul rând, vrem să avem un serviciu 100% digital până la finalul acestui an, iar aici vorbim despre un spectru larg de operațiuni ce trebuie revizuite, de la procesul de vânzare până la cel de suport. Cu siguranță, faptul că oamenii devin din ce în ce mai deschiși către digital și online, ne ajută”, precizează Șerban Negrescu(foto) pentru wall-street.ro.

Una dintre ultimele opțiuni lansate de către compania FinTech este cea de transfer valutar, clienții având posibilitatea de a face tranzacții în 16 valute, din contul Orange Money, fără comisioane sau marjă adițională.

Negrescu, Orange Money: Începând cu 16 aprilie, aproximativ 70% dintre clienți și-au deschis contul online

Dacă în perioada dinaintea pandemiei, procentul de clienți care își deschideau online un cont Orange Money era unul scăzut, începând cu 16 aprilie, aproximativ 70% dintre noii utilizatori au ajuns în aplicație în urma unui proces 100% digital.

”Am ales să eliminam barierele privind accesul la serviciile oferite, un exemplu fiind eliminarea preluării cardul de debit dintr-un Orange Shop. Astăzi livrăm cardurile la adresa indicată de client, fără costuri. Mai mult, am preluat o mare parte dintre interacțiunile standard din shop-uri și le-am mutat în zona digitală și în call center, acolo unde acest lucru era posibil”, explică Negrescu.

Șerban Negrescu, Head of Product Management - Orange Money, este unul dintre speakerii evenimentului Future Banking, ce se va desfășura pe 3 și 4 iunie. Te poți înscrie gratuit în platformă aici pentru a afla ultimele trenduri din FinTech. Mai multe detalii AICI--->>https://bit.ly/2ZXRrMD

Starea de urgență și restricțiile apărute odată cu aceasta a adus schimbări în ceea ce privește obiceiurile de consum. Astfel, numărul tranzacțiilor realizate pentru plata utilităților a crescut cu aproximativ 100%, iar numărul de tranzacții la POS a înregistrat o scădere, însă valoarea medie a crescut, ca urmare a faptului că utilizatorii ieșeau mai rar din casă, dar atunci când o făceau cumpărau mai mult.

”Retragerile numerar au înregistrat cea mai mare scădere, în timp ce tranzacțiile e-commerce au crescut puternic, ca urmare a creșterii preferinței consumatorilor pentru comerțul online, cu livrare la domiciliu. Din nou, acesta a fost un efect al măsurilor de distanțare sociala”, adaugă Negrescu.

Având în vederea că se face o trecere de la o criză sanitară la una economică, reprezentantul Orange Money se așteaptă ca în perioada următoare consumatorii să fie mai atenți la bugetul lor, căutând soluții eficiente din punct de vedere economic. În ceea ce privește evoluția creditului de consum la nivel de piață, apetitul consumatorilor va înregistra o scădere, adaugă acesta.

”Cred că am sărit etape importante apropo de rezistența naturală la adopția de servicii digitale”

Reprezentantul Orange Money consideră că multe dintre noile comportamente create în criza generată de pandemia de COVID-19 sunt un răspuns la anumite restricții impuse.

”Distanțarea socială i-a făcut mult mai deschiși către plățile online, au adoptat mai rapid plățile contactless. Sunt absolut convins că o parte dintre obișnuințele comportamentului digital vor rămâne, deoarece clienții au descoperit beneficiile serviciilor online și au căpătat mai multă încredere în ele. Cred că am sărit etape importante apropo de rezistența naturală la adopția de servicii digitale”, explică Negrescu.

Partea de UX (user experience) și cea UI( user interface) au devenit piloane importante pentru fiecare companie, consideră reprezentantul Orange Money, contribuind decisiv la deciziile clienților în ceea ce privește alegerea unui serviciu.

”Într-o abundență de aplicații, în cazul nostru din domeniul bancar/financiar, pe lângă beneficii și siguranță, clienții vor să utilizeze aceste servicii cu ușurință și rapiditate. Dacă nu pot face acest lucru, își pot pierde interesul și pleacă rapid în căutarea unei alternative”, concluzionează Negrescu.