Corect ar fi ca România să își construiască o schemă națională de eID(identificare electronică). Dacă facem scheme private și discutăm de furnizori de eID locali, atunci va fi o problemă când ieșim în afara țării, precizează Adrian Dinculescu, Partnership & Alliances Manager Namirial, în cadrul conferinței Future Banking.

Restricțiile aduse de către pandemia de COVID-19 au accelerat eforturile de digitalizare în rândul entităților private din diverse industrii și au reușit să dezmorțească și o serie de inițiative ale administrației publice, care zăceau în sertare.

Însă, pentru a recupera decalajul în ceea ce privește digitalizarea fluxurilor, administrația publică trebuie să continue aceste eforturi, iar dezvoltarea unei scheme naționale de identificare electronică ar fi unul dintre următorii pași, idee susținută și de către reprezentantul Namirial.

”Când discutăm de identitate, ea este asigurată în diverse modalități. De exemplu, în cazul instituțiilor financiare, Namirial emite majoritatea certificatelor calificate bazându-se pe o identificare făcută de aceste entități sub obligațiile legislative pe care le au. Prin volumul mare de certificate pe care le-am emis, avem și noi identitățile multor persoane și am putea deveni un identity provider, la fel cum băncile pot face asta sau chiar și ANAF, având identitățile tuturor contribuabililor”, precizează Adrian Dinculescu în cadrul conferinței Future Banking.

Abordarea corectă, din perspectiva sa, este urmarea legislației europene, regulamentul 910/2014 (reglementarea eIDAS), ce stabilește concret aspectele ce țin de identificarea electronică.

”Dacă facem scheme private și discută de furnizori de eID locali, atunci vei avea o probemă în momentul în care părăsești țara și nu va exista acea coordonare cu alte bănci, guverne sau cu sistemele instituțiilor publice din străinătate. Cred ca ar trebui să devină o prioritate emiterea de eID pe baza unei scheme naționale. Dacă România nu se dezvoltă în această direcție, noi( Namirial n.r.) vom lua decizia de a oferi eID”, adaugă Dinculescu.

La nivelul lunii august din acest an, Dinculescu precizează că Namirial a emis în jur de 65.000 de certificate calificate, dublu față de anul trecut. De asemenea, la începutul lunii iunie a acestui an, reprezentantul companiei preciza în cadrul ediției Future Banking de la acea vreme, că top 3 clienti din întreg grupul Namirial erau din România, tara noastră ajungând în luna martie pe primul loc în ceea ce privește numărul de semnături electronice calificate emise.

Adrian Dinculescu a fost prezent la Future Banking 2020, eveniment organizat de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank România (innovation partner), Mastercard (gold partner), Smart Fintech (gold partner), BCR România (gold partner), ING Tech (gold partner), Temenos (gold partner), Tremend (gold partner), Raiffeisen Bank România (gold partner), First Bank (silver partner), Elevator Lab (silver partner), Banca Transilvania (silver partner), Namirial Group (silver partner), Fintech OS (silver partner), CEC Bank (silver partner), iFactor (silver partner), Modex (silver partner), Info Cert (silver partner), Twispay (silver partner), Prime Dash (silver partner), Beez (silver partner), Citi (silver partner), Inform (sponsor) și Alpha Bank (sponsor).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri