Mihaela Ciupală, MasterCard România: Digitalizarea nu presupune automat dispariția cardului în forma lui fizică

Deși tendința de digitalizare s-a conturat foarte clar în ultimii ani, cardurile fizice vor rămâne totuși disponibile, cel puțin pentru acele categorii sociale care nu sunt pregătite mental pentru un card ”invizibil”, prezent doar în smartphone, a declarat Mihaela Ciupală, Business Development Digital Director în cadrul MasterCard România, la evenimentul Future Banking din 18 mai.

”În ultimii ani, clienții au mers tot mai mult spre digital, printr-o varietate largă de dispozitive, cum este telefonul mobil sau ceasurile inteligente. Totuși, cardul, în forma lui fizică va rămâne, cel puțin pentru acei clienți care nu sunt gata încă, din punct de vedere mental, să facă acest switch (schimbare n.red.)”, a detaliat reprezentantul MasterCard.

Ea a adăugat și faptul că, în portofelele digitale, posesorul cardului va vedea și o redare 3D sau o poză foarte fidelă a cardului fizic, deci contactul cu cardul va exista, chiar și în mediile digitale.

Tranzacții cu mai puțină fricțiune, în baza excepțiilor permise de PSD2

Totodată, Mihaela Ciupală aexplicat că, în baza reglementărilor PSD2, tranzacțiile pot fi făcute cu mult mai puțină fricțiune pentru posesori de carduri.

”PSD2 permite niște excepții astfel că, în baza unei analize de risc, tranzacțiile se vor putea face fără ca utilizatorului de card să i se ceară date suplimentare de autentificare. Dacă analiza arată că vrei să faci o plată către un comerciant de încredere, nu ți se vor cere date suplimentare, decât la prima plată către acel comerciant”, a explicat Ciupală.

Citeste si:
IC Event: cum oferi clienților o experiență digitală și ce face...
Future Banking - Digital...

Studiile companiei de tehnologie în industria globală de plăți arată că 60% dintre consumatori au probleme în a se identifica atunci când intră în aplicația mobilă.

În opinia sa, aceste plângeri pot fi evitate de bănci prin introducerea mai multor detalii despre tranzacție în aplicația mobilă, pentru ca aceasta să fie cât mai clară și transparentă.

Trebuie să apară numele clar al comerciantului și nu al retailerului, apoi locația și logo-ul acestuia, pentru ca utilizatorul să nu stea să se gândească prea mult și să piardă timp. Aceste aspecte vor fi un standard începând de anul viitor, când se vor introduce și chitanțele în format digital. - Mihaela Ciupală, MasterCard -

Mihaela Ciupală a subliniat și faptul că startup-ul Ethoca, cumpărat recent de Mastercard, poate oferi toate aceste detalii despre tranzacțiile electronice, iar biometria este metoda de autentificare recomandată posesorilor de card, pentru mai multă siguranță.

Citeste si:
Schimbare de strategie la SanoPass: ce beneficii au acum posesorii...
Schimbare de strategie la...

Evenimentul Future Banking s-a desfășurat cu sprijinul partenerilor de la ING Bank România, Mastercard, Orange Money, UniCredit Bank, Namirial, AriadNext, First Bank și Qualitance.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri