Este important pentru bănci să le permită clienților să deruleze cât mai multe operațiuni de la distanță, precizează Mihaela Ciupală, Director Business Development Digital Mastercard, în cadrul evenimentului Future Banking Summit.

În viziunea reprezentantei Mastercard, o abordare ”digital first*” din partea băncilor trebuie să fie gândită în așa fel încât să îi ofere clientului posibilitatea de a-și deschide online un cont pe care să-l poată folosi cât mai rapid. Asta implică oferirea unui card virtual cu care să poată face plăți online sau pe care să-l înroleze într-un portofel digital cu care să plătească la POS cu ajutorul telefonului, atunci când merge într-o locație fizică.

*Conceptul de tip digital first constă în abordarea oportunităților și problemelor prin intermediul unor soluții care să fie dezvoltate cât mai digital cu putință

Dincolo de aceste servicii, băncile, în abordarea lor ”digital first”, trebuie să facă pași și în ceea privește alte produse, precum creditarea online, iar în întreaga lor strategie să pună accent pe securitate.

”Am văzut în ultimul timp multe investiții derulate de bănci pe zona digitală. Nu doar în ceea ce privește înrolarea online și creditare, ci și partea de plăți mobile, portofele digitale și implementarea standardelor SCA*(strong customer authentication)” explică Mihaela Ciupală în cadrul evenimentului Future Banking.

*Directiva europeană de plăți PSD2 a venit de la 1 ianuarie 2021 cu o serie de reglementări în ceea ce privește autentificarea plăților online, ce au în centru componenta de SCA(strong costumer authentication). Astfel, pentru ca plata să fie autentificată, de cele mai multe ori trebuie confirmați doi din trei indicatori de autentificare ai clientului. Acești indicatori reprezintă ceva ce clientul știe(un PIN sau o parolă setată de el), deține (un smartphone cu o aplicație de mobile banking) și ceea ce este (amprentă sau recunoaștere facială).

Ea precizează că peste 90% din cardurile emise de Mastercard la nivel național pot fi înrolate în portofele digitale, fie datorită parteneriatelor pe care băncile emitente le au cu Google și Apple, fie datorită dezvoltării propriilor portofele digitale.

”Când vorbim de portofelele Apple Pay și Google Pay, diferența e dată de experiența clientului în ceea ce privește plata. De partea cealaltă, băncile se pot diferenția cu portofelele lor digitale prin servicii adiționale: transferuri de la persoană la persoană sau servicii de loialitate”, precizează reprezentanta Mastercard, oferind la categoria de servicii adiționale și exemplul funcției lansate împreună cu Ethoca, ce oferă detalii suplimentare despre tranzacții, precum numele comerciantului, sigla acestuia și locul în care a avut loc achiziția.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri