Mihai Paun a condus ActiveSoft 10 ani, a devenit CEO al Ascend Netsolutions, iar de la dezvoltarea de aplicatii pentru altii construieste si produse proprii.

Povestea lui am aflat-o la emisiunea sapatmanala "Ziua Zero", in care am vrut sa aflam cum a trecut de la o companie mare la un business propriu si la dezvoltarea de produse proprii.

"O maniera potrivita de a duce un business, indiferent daca esti angajat sau nu, e modul antreprenorial. In zona IT motoarele principale stau in aceasta viziune. Un proiect din zona de IT nu e o suma de linii de cod si de elemente grafice. Este nevoie de motoare, de o viziune de tip antreprenorial", spune Mihai Paun.

"Ma incadrez intr-o statistica. In medie, un loc de munca se pastreaza cam cinci-sase ani. Nu e o trecere complicata de la a fi angajat la antreprenoriat. E de la IT spre IT", a explicat Paun.

Evolutia Ascend Netsolutions

Ascend Netsolutions realizeaza aplicatii si produse digitale pentru alte companii. Este o casa de software traditionala cu o cifra de afaceri de aproximativ 800.000 de euro, potrivit lui Paun. Au dezvoltat si produse proprii, iar ultimul este Bringo, o aplicatie prin care poti comanda produse de la hypermarket-uri care-ti sunt livrate acasa.

"Odata cu criza si cu cresterea gigantilor, publishing-ul s-a mai scuturat si nu mai puteai face atat de bine lucrurile. Ascend a pornit initial cu un focus pe publishing, in 2010, deci am ratat startul. Pornisem cu un tip de portofoliu de publishing. Ne-am repliat si ne-am transformat intr-o casa de soft care lucreaza pentru clienti", a spus Paun la Ziua Zero.

"In paralel a crescut ponderea zonei mobile. Mi s-a parut atunci ca asta e drumul, asta e oportunitatea. 75-80% e din zona de mobile. Am avut rezultate in calitatea aplicatiilor pe care le putem construi astazi", a spus CEO-ul Ascend Netsolutions.

Proiecte proprii

"Ca proiecte proprii am avut Star Taxi, dar de ceva vreme nu-i mai facem business-ul, ci doar zona tehnica. Oliviera a fost exitat complet, iar acum avem Bringo", explica Paun. El spune ca nu a planificat vreun exit, dar s-a intamplat.

"Bringo este mai complicat decat primele doua proiecte. Are mai multe straturi: clientul final, livratorii si zona de furnizori, magazine si produse. Produsul este dezirabil. Pe produsele neincercate nu exista un pattern. Surpriza noastra placuta din ultima luna si jumatate a fost ca cifrele noastre au fost pesimiste. Cosul mediu este de doua ori mai mare decat cel estimat de noi. In 98% din cazuri, timpul de livrare este respectat", a spus Mihai Paun.

Resursele Ascend sunt impartite intre proiecte pentru altii si cele proprii. "Conteaza mult cum folosesti resursele. Orele reziduale, care exista, le punem pentru Bringo. Abordarea Bringo si a produselor pentru clienti e cam de aceeasi natura. Nu facem lucrari dupa un caiet de sarcini fix. Incercam sa vindem mai mult decat cod"

"Avem 30-35 de angajati astazi. Lucram constant pentru Vodafone, pentru NN, de curand pentru McDonalds si altii de factura de tipul acesta sau medii. A fost o transformare, de la proiecte multe si mici spre clienti care sunt la alta scara si care consuma frecvent", spune Mihai Paun.

Citeste si
Primele minute ale interventiei de la Colectiv, tinute ascunse 4 ani