Alex Malureanu e cofondator al Ascendia, o companie de eLearning din Romania. Am vorbit cu el despre piata de educatie digitala, dar si despre Timlogo, ultimul lor produs, o platforma pentru logopedie.

Ascendia e pe piata din 2007 si are 32 de angajati. Lucreaza in domeniul educational digital si realizeaza softuri atat pentru adulti, cat si pentru copii.

"Avem partea de copii si de adulti. In zona de adulti avem Coffee LMS, o platforma de invatare pentru companii mari, cu peste 500 de angajati. Cand ai asa multi angajati, nu mai merge sa faci training-uri, ci sa ai o platforma de eLearning.", spune Alex Malureanu.

Cifra de afaceri si dezvoltare in zona de copii

"In zona de copii avem colectia Eduteca, o colectie educationala pentru copii de gradinita. Sunt 14 produse acolo, de la CD-uri clasice, la Android, la iOS, distribuite la nivel national. Au mers foarte bine, avem cateva sute de mii de unitati vandute. In 2012 am lansat-o. Dacobots e un portal international pentru copii mici si pentru zona de scoala si acolo gasesti jocuri educationale. Ai componenta de joc, dar si educatie.", spune Malureanu.

I-au ajutat partenerii strategici, precum Samsung si Microsoft, pentru ca jocurile din platforma educationala Dacobots au ajuns, de exemplu, si pe televizoarele smart.

"Suntem la 3,6 milioane de lei cifra de afaceri pentru 2018. Suntem focalizati pe partea de development de Timlogo, platforma noastra logopedica, si Livresq, editorul nostru de manuale digitale.", mai spune Malureanu.

Timlogo, platforma pentru logopedie

"Timlogo e un proiect lansat acum 3 ani. A mancat aproape 300.000 de euro. Am lucrat cu Universitatea din Bucuresti si Universitatea Vasile Alecsandri din Bacau, avem si cateva fonduri atrase acolo. Ideea a venit din intern, pentru ca avem un scenarist care e si logoped. Sunt aproximativ 400.000 de copii care au varii tulburari de vorbire. Cum facem cu ei?", explica Malureanu dorinta de a lansa o platforma pe aceasta zona.

"Acum suntem in faza de lansare. Ai 3 paliere in platforma: zona de cursanti, zona de logopezi si zona de institutii. Avem abonamente pentru toti. La nivel de pacienti pleaca de la 85 de lei pe luna. La nivel de specialist e mai complex. Noi am gandit produsul ca o unealta pentru specialist. Poti sa folosesti tu acasa produsul, fara sa ai un logoped, dar noi incurajam sa te duci la un specialist. Iti trebuie cineva sa te incurajeze.", spune cofondatorul Ascendia.

"Avem organic in jur de 480 de specialisti si cabinete in platforma. Aveau nevoie pur si simplu. Au aflat de pe varii grupuri de social media. Obiectivul nostru e sa ajungem la 14 - 16.000 de abonamente lunar.", mai spune antreprenorul roman.

Viitorul e in zona de manuale digitale

Ascendia vrea sa se lanseze mai puternic si in zona de manuale digitale, desi anul 2018 a fost unul complicat pentru Romania, in conditiile in care s-a instituit un manual unic in scolile de stat din tara.

"Anul acesta la nivelul manualelor, in general, s-a facut o mare greseala. Nu distrugi concurenta formata in atatia ani, nu distrugi editurile. Se bat in arena. Ai produs un manual prost, piata recunoaste asta si-ti scad vanzarile. Daca iei ca stat totul asupra ta, poti sa scoti un produs foarte slab si asta se va intampla constant. Iar ceilalti nu au alta varianta.", spune Malureanu.

Proiectul pe care-l dezvolta se numeste Livresq si este un editor de manuale digitale. "Iti tragi tot felul de resurse si construiesti manualul. E o unealta a editurilor, ca ele sa poata sa faca totul mai usor, in eventualitatea ca fie se vor duce la o licitatie, fie ca vor dori sa faca si alte lucruri pe langa manuale, de tip caiete de lucru digitale sau reviste.".

Piete noi si dificultati in gasirea oamenilor

Ascendia activeaza pe 9 piete din Europa, Statele Unite si Orientul Mijlociu, mai ales in zona de sisteme de eLearning pentru companii. Are 32 de angajati, dar se simt dificultati in gasirea oamenilor.

"Se simte si la noi presiunea oamenilor. Gasesti oameni. Atitudinea incepe sa nu fie cea potrivita la interviurile de angajare. Poti sa-ti schimbi 12 locuri de munca in ultimii 3 ani, dar nu poti sa prezinti asta la angajator ca un lucru bun. Atitudinea te starneste la interviu. Daca atitudinea e potrivita, poti sa-l formezi pe om.", spune Malureanu.

"Poti sa iei un om sa-l formezi, dar sa nu poata sa duca. Piata este dificila. Nu va mai tine mult asa. Avem si revolutia asta in AI. Va schimba regulile jocului. Au inceput sa vina oameni din Vietnam si India, se deschide piata la nivelul asta. Costurile cresc, asa functioneaza piata.", mai explica antreprenorul roman.

Citeste si
Serializarea medicamentelor, intre piata farmaceutica si pacienti