31 Decembrie 2009
Anul 2009 pentru Orange in 60 de secunde
Piata de telecom a fost dintotdeauna una dintre cele mai dinamice, iar criza economica care a afectat si acest domeniu a determinat principalii operatori de telefonie sa fie si mai creativi in privinta ofertelor pentru consumatori. Wall-Street va prezinta cele mai importante schimbari pentru Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala
Vanzarile de smartphone-uri, mai mari cu 20% in 2008
O contributie importanta la aceste vanzari a avut-o lansarea in august 2008 a telefonului iPhone 3G de la Apple.
Servicii de asistenta pentru continutul telefoanelor mobile
Pachetul de asistenta acopera transferul de continut in magazinele Orange, asigurarea prin servicii de copii de rezerva/sincronizare date si reciclarea pentru telefoanele respective.
Clientii pot plati fie un tarif unic initial, fie un abonament lunar.
Venituri de 1,31 mld. euro in 2008
La sfarsitul anului trecut, Orange avea 10,35 milioane clienti, in crestere cu aproximativ 6% fata de perioada similara a anului precedent. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 119 euro, adica de aproximativ 9,9 euro pe luna.
Subsidiara grupului France Telecom a incheiat 2008 cu 1,67 milioane clienti broadband, mai mult cu 65% fata de sfarsitul anului 2007.
Vanzarile de abonamente Internet au crescut cu aproape 150%, iar vanzarile de pachete cu acces la Internet mobil si laptop-uri au inregistrat cresteri de 400% in decembrie 2008, comparativ cu decembrie 2007.
Richard Moat paraseste Orange Romania
Richard Moat a facut parte din echipa Orange timp de 17 ani, iar de la preluarea pozitiei de CEO al Orange Romania, in septembrie 2004, Moat a crescut veniturile companiei de la 624 milioane euro la 1,31 miliarde euro in 2008.
Tot in aprilie, compania a lansat cartela gratuita Orange PrePay, comandata exclusiv online si livrata gratuit la domiciliul clientului. La activare, clientul primea automat 10 minute si 10 mesaje scrise in retea.
La finalul lunii, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala, anunta ca in primul trimestru din 2009 a inregistrat venituri de 264 milioane de euro, in scadere cu 14,1% comparativ cu primul trimestru al anului precedent.
In T1 2009, numarul de clienti Orange a inregistrat o crestere de 1,1% comparativ cu perioada similara din 2008, la 10.118.000 clienti.
Moat numit la sefia T-Mobile in Marea Britania
Fostul CEO al Orange Romania il inlocuia pe Jim Hyde, care a parasit compania din motive personale la sfarsitul lunii martie.
Tarife mai mici pentru apelurile internationale
Din 15 iunie, utilizatorii optiunii Permis de Vacanta au avut pentru o taxa de activare de 4 euro (TVA inclus) 10 minute pentru convorbiri si 1 MB pentru conectare la Internet, trafic wap sau transmitere de mesaje multimedia in tarile Uniunii Europene.
De asemenea, abonatii care au ales optiunea Favourite Countries au avut 60 de minute pentru apeluri de roaming sau internationale pentru o taxa de activare de 12 euro (fara TVA).
Millet preia sefia Orange. Veniturile companiei coboara cu 15,4% in S1
Tot in iulie Thierry Millet a fost numit oficial CEO al Orange Romania, dupa ce Richard Moat, fostul sef al companiei a fost numit managing director al T-Mobile.
La finalul lunii, Orange a lansat versiunea 3GS a iPhone, care este de aproape doua ori mai rapid decat varianta 3G si dispune de conectivitate HSDPA la viteze de pana la 7,2 Mbps.
Orange, cea mai profitabila companie din Romania
Petrom a avut un profit de 277,6 milioane euro si afaceri de 4,54 miliarde euro in 2008.
Anul trecut, subsidiara grupului France Telecom a avut afaceri de 1,28 miliarde euro si 2.953 de angajati.
Principalul competitor, Vodafone a inregistrat o cifra de afaceri de 1,18 miliarde euro si profit net de 306,6 milioane euro, iar Cosmote, care a afisat o pierdere de 104,2 milioane euro, la o cifra de afaceri de 311 milioane euro.
Zapp, care a fost achizitionat la finalul lui iunie de Cosmote, a avut afaceri de 60,7 milioane euro in 2008 si pierderi de 40,5 milioane euro.
Schimbare totala a portofoliului de abonamente
Sub simbolul Delfinului se regasesc abonamentele axate pe serviciile de voce, de unde clientii pot alege dintre cele opt variante de abonamente, cu preturi intre 4 si 60 euro.
Abonamentele Pantera cuprind toata gama de servicii - voce, mesaje scrise si internet mobil - si sunt disponibile in sase variante cu preturi intre 8 si 80 euro, iar cel Fluture se adreseaza clientilor atrasi de ofertele PrePay, dar isi doresc in acelasi timp beneficiile unui abonament.
Vanzari mai mici cu 18,1% la noua luni
Scaderea procentuala a veniturilor Orange s-a adancit in trimestrul al treilea, cand acestea s-au diminuat cu 22,9% de la 349 milioane de euro intre iunie si septembrie 2008 la 269 de milioane de euro in aceeasi perioada 2009.
Desi filiala din Romania a fost prima divizie din grupul de telecomunicatii francez care a implementat o strategie de criza, aceasta fiind demarata din ianuarie, compania a inregistrat printre cele mai importante scaderi ale grupului alaturi de diviziile din Marea Britanie si Polonia.
Prima filiala din grup care depaseste targetul de vanzari online
Majorarea bugetului de publicitate online al operatorului cu aproximativ 60% in acest an comparativ cu 2008, relansarea magazinului online si ofertele, printre care si lansarea in primavara a cartelelor Orange PrePay comandate pe Internet si livrate gratuit clientilor, sunt cateva dintre motivele care au dus la cresterea vanzarilor online ale Orange si depasirea tintei impuse de grup de la sfarsitul lunii octombrie.
“La inceputul anului nimeni nu credea ca vom depasi targetul si l-am depasit de la sfarsitul lui octombrie”, a declarat, pentru Wall Street, Andreea Belenes, managerul diviziei de online a operatorului telecom care a fost lansata in septembrie anul trecut si care in prezent numara 12 persoane.
Orange si Google ofera publicitate gratis de 50 euro
Astfel, clientii de business ai operatorului isi pot face cunoscute serviciile si produsele prin Google si pe site-urile partenere ale acestuia.
Companiile care cumpara din magazinele Orange, inclusiv din cel online, un abonament de Internet nelimitat sau care cumpara online un telefon mobil la pret Thank You se pot promova gratuit pe Google printr-un voucher de publicitate Google AdWords in valoare de 50 de euro.