Marile lanturi de magazine din Marea Britanie, la care se adauga Marks&Spencer, Waitrose si Co-op, vor fi nevoite sa declare cantitatea de alimente pe care o arunca incepand cu 2015, scrie The Guardian.

Marile lanturi de magazine vor declara volumul de alimente pe care il arunca in incercarea de a reduce risipa de milioane de tone de mancare din fiecare an. Aceasta miscare vine ca raspuns la presiunea pusa de anuntul facut de cel mai mare retailer britanic, Tesco, potrivit caruia ar fi generat 28.500 de tone de deseuri in primele sase luni ale anului trecut. Astfel, doua treimi din salata expusa si 40% din mere au fost aruncate intrucat nu mai puteau fi comercializate.

Potrivit asociatiilor de mediu, campaniile de marketing defectuoase si modul gresit in care sunt facute cumparaturile contribuie la cele 15 milioane de tone de mancare pe care britanicii le arunca in fiecare an.

“Deseurile alimentare au crescut in volum in ultimii zece ani ca urmare a modului in care retailerii dicteaza consumul. Companiile ar trebui sa isi alineze strategiile de marketing la realitatile pietei, iar oamenii nu ar trebui sa cumpere peste capacitatea lor de a consuma”, sustine reprezentantul asociatiei Friends of the Earth.

In topul tarilor europene care genereaza cele mai multe deseuri alimentare, Romania se afla pe locul 10 din 27 de tari analizate, conform datelor Eurostat. Astfel, fiecare roman arunca, anual, aproape 100 de kilograme de mancare.

Citeste si:
Marii retaileri spun NU platformei online "Monitorul preturilor"
Marii retaileri: Monitorul...

Anul 2014 a fost desemnat de Uniunea Europeana drept an al luptei impotriva risipei de alimente, iar pana in 2025 se doreste o reducere cu 50% a deseurilor alimentare.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri