Petro Porosenko a fost ales presedinte al Ucrainei, potrivit rezultatelor oficiale

Favoritul cursei prezidentiale din Ucraina, Petro Porosenko (foto stanga), a fost declarat castigator din primul tur de scrutin, anunta seful Comisiei electorale, Mihailo Ohendovski, citat de AFP. Miliardarul, supranumit regele ciocolatei, datorita firmei pe care o conduce in aceasta industrie promite sa duca Ucraina in Uniunea Europeana si sa stopeze conflictele armate.

"Nu este necesara organizarea unui nou tur de scrutin. Ucraina are deja un nou presedinte", a declarat seful Comisiei electorale ucrainene, relateaza Mediafax. Potrivit rezultatelor oficiale, Porosenko a obtinut 54% din voturile exprimate.

Porosenko este proprietarul unui prosper grup care produce ciocolata Roshen, el s-a imbogatit in anii 1990 pe ruinele Uniunii Sovietice. La varsta de 48 de ani si avand o avere estimata la 1,6 miliarde de dolari, el este singurul oligarh care nu a ezitat sa isi puna in mod deschis puterea financiara si mediatica - prin postul de televiziune Kanal 5 - in slujba contestatarilor proeuropeni de la Kiev.

Cota sa de popularitate a crescut fulgerator in pofida trecutului sau: el a fost unul dintre fondatorii Partidului Regiunilor, fosta formatiune a lui Viktor Ianukovici si ministrul Economiei in timpul guvernarii acestuia. Daca va fi ales presedinte, el promite sa "rezolve problema cu Rusia in trei luni". El este creditat cu 33 la suta din intentiile de vot.

Citeste si:
Alegeri prezidentiale in Ucraina: un actor de comedie, favorit
Primul tur al alegerilor...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri