Pretul ocupa un loc neimportant pentru femeile din Romania, atunci cand isi aleg un parfum. Astfel, doar 20% dintre femei se ghideaza dupa acest argument in decizia de cumparare, potrivit celui mai recent studiu realizat de Avon Romania.

In topul criteriilor de alegere a parfumului primeaza mirosul, urmat la mica distanta de modul in care le face sa se simta si cum se coreleaza cu starea de spirit. O majoritate covarsitoare (7 din 10 utilizatoare de parfum) prefera un miros fresh, urmat de cel floral si oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunand ca le prefera pe acestea.

In ceea ce priveste starea de spirit, romancele cauta si asteapta de la un parfum sa le inspire eleganta si rafinament (72%), un sentiment de putere (41%) si energie (38%).

Decizia de a achizitiona un parfum este rapida, 86% dintre utilizatoare cumparandu-l imediat dupa cel il testeaza, acest lucru fiind mai des intalnit in randul femeilor care folosesc zilnic mai mult de 2 parfumuri.

Mai mult de jumatate dintre romance folosesc un singur parfum zi de zi

Romancele se declara fidele unui singur parfum in viata de zi cu zi: mai mult de jumatate dintre ele au spus ca folosesc o singura aroma in rutina obisnuita de frumusete. Chiar si in cazul ocaziilor speciale, doua treimi dintre femeile intrebate au spus ca utlilizeaza un singur parfum, indiferent de tipul ocaziei sau de momentul zilei in care se desfasoara.

Desi fidele unui parfum, acesta difera de-a lungul timpului. Aproape toate femeile intervievate (90%) au declarat ca au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima oara, fie pentru ca nu se mai gaseste pe piata, fie din dorinta de a incerca ceva nou, odata cu descoperirea altui parfum (mai ales in cazul tinerelor intre 18 si 24 de ani).

Utilizarea si achizitia unui parfum propriu incepe in adolescenta, in medie la varsta de 16 ani, una din doua femei simtind ca acela este momentul potrivit pentru a-l include in ritualul lor de frumusete. Se poate spune insa ca fetele din Romania iau frumusetea din ce in ce mai serios, 10% dintre respondente indicand ca folosesc parfum de la de 12 ani.

Parfumul, un accesoriu esential pentru femei

Aproape jumatate dintre participantele la studiu considera parfumul un obiect indispensabil pentru viata de zi cu zi. Acesta ocupa in preferintele femeilor un loc mai important decat poseta, rujul sau chiar placerea vinovata pe care nimeni nu si-o poate refuza – ciocolata. Peste jumatate dintre romance poarta sticla de parfum preferata peste tot cu ele, atat in vacante, cat si in viata de zi cu zi.

Parfumul este considerat de romance nota finala care le completeaza tinutele de zi cu zi. Un numar semnificativ de femei considera (60%) ca parfumul este accesoriul care le intregeste look-ul si care le face sa se simta mai increzatoare in ele.

Romancele se indreapta din ce in ce in mai mult si spre parfumurile de lux

Piata parfumurilor de lux din Romania este in continua crestere, Beautik, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe aceasta piata, raportand cresteri de circa 20 de procente, de la an la an.

"Consumatorii romani isi doresc produse personalizate pentru a lasa o urma de parfum peste tot pe unde apar”, declara, de curand, intr-un interviu acordat Wall-Street, Val Iacob, proprietarul lantului de parfumerii Beautik Haute Parfumerie.

In materie de arome ale brandurilor de lux, romanii prefera parfumurile foarte puternice, lemnoase, innobilate cu zmeura sau iasomie. Printre cele mai vandute parfumuri se numara Gin Fizz creat de Henri Giboulet, pentru Grace Kelly, viitoare printesa de Monaco, dar si parfumul Mond Boudoir, preferatul de Reginei Maria, relansat de crand de casa de parfumuri Houbigant din Paris.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri