Pe când era studentă la Facultatea de Drept, Cristina Bâtlan, care avea 18 ani, și-a dat seama că își dorea ceva mai mult de la viață decât să ajungă un simplu bun produs de export, așa că a decis să deschidă încă din studenție prima sa afacere.

Deoarece Facultatea de Drept nu a fost pe placul Cristinei, antreprenoarea a ales să renunțe în anul doi de facultate și să se concentreze pe consolidarea business-ului său.

Dacă la 18 ani aș fi continuat facultatea, cu siguranță că aș fi ajuns într-o zonă gri, în care nu aș fi știut ce să fac pentru că este greu să mai spui că nu îți place ceea ce ai învățat să faci după ce ai petrecut ani întregi într-o facultate. De aici apare frustrarea celor care se pregătesc pentru o meserie pe care nu o înțeleg”, spune Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette.

Cu doar 700 dolari și vise mari, așa a început Cristina Bâtlan, în urmă cu 28 de ani, povestea unuia dintre cele mai apreciate branduri din domeniul modei.

La 19 ani am făcut primele importuri de țesături. Am avut avantajul competitiv în acea vreme deoarece cunoștințele în acest domeniu le-am primit din familie, de la mama și bunica mea. Întâi am importat pantofi pentru că acest lucru știam să îl fac cel mai bine. Am deschis câteva magazine și apoi am încercat să importăm și genți”.

Retail jobs

După ce a înființat brandul Musette, Cristina Bâtlan a investit în deschiderea unei mici fabrici de marochinărie pentru producția genților deoarece cele din import erau foarte scumpe, iar ulterior a înființat și o fabrică de pantofi.

Deși planurile companiei erau abia la început de drum, Cristina a fost descurajată de înființa o fabrică de producție în Europa, deoarece majoritatea produselor sunt fabricate în China.

Înainte de a începe business-ul, nimeni din familie nu m-a încurajat și nu m-a susținut deoarece părinții erau speriați de reîntoarcerea comunismului.

- Cristina Bâtlan -

Dar după trei ani părinții Cristinei și-au dat seama că lucrurile nu se mai pot schimba.

"Doar încercând ai șansa să vezi cum este pentru că succesul nu este neaparat la capătul drumului. Succesul este drumul în sine. Nu trebuie să ajungi la un final, ci doar să îți setezi așteptări corecte și să te bucuri de fiecare rezultat pe acest drum”, povestește antreprenoarea.

Citeste si:
Bâtlan, Musette: Ne așteptăm la o creștere de 15% a prețurilor în 2022
Cristina Bâtlan, Musette: Ne...

Citește și Afaceri românești: Povestea pălăriilor inedite la comandă, începută cu 50.000 euro.

Anul 2020 nu a fost despre profit, ci despre supraviețuire

Cu magazinele închise timp de luni întregi, anul 2020 a afectat în special retailerii locali. Cristina Bâtlan spune că pandemia a surprins pe toți, Musette fiind primul brand care a închis magazinele din mall-uri. Musette a ajuns în 2019 la o cifră de afaceri de 78 de milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile.

„Cu un efectiv mic de oameni am vândut doar online. Am ajuns să lucrăm pentru a atinge circa 40% din totalul cifrei de afaceri doar cu o echipă mică. Simțim în continuare pierderile pandemiei care nu se vor putea recupera niciodată. La sfârșitul anului 2020 am ajuns la cifra de afaceri a anului anterior. Am recuperat după lockdown, însă nu am reușit să ne menținem profitul pentru că am vândut doar cu prețuri reduse. Am reușit să ne menținem cifra de afaceri, însă nu am reușit să ne menținem același profit. Anul 2020 nu a fost despre profit, ci despre supraviețuire”, a declarat Cristina Bâtlan.

Citeste si:
Retailerul Primark anunță încă un magazin în România. Unde se va...
Retailerul Primark anunță...

Citește și Ioana Molnar, Magnolia: Ideal ar fi ca pasiunea să coincidă cu jobul.

Deși vânzările au scăzut în timpul pandemiei, Musette nu a concediat angajați în acea perioadă, câteva magazine fiind repoziționate din lipsa de spațiu. În schimb, în străinătate compania a fost nevoită de a închide unul din cele două magazine din Budapesta, iar în viitor și cel de-al doilea va avea aceeași soartă.

„Guvernul ungar nu ne-a sprijinit și suntem la a 5-a sau la a 6-a închidere. Vom schimba puțin strategia în acea zonă, probabil că ne vom orienta doar către livrările online. Ne repoziționăm și în România. Închidem magazinul din Calea Victoriei deoarece zona se schimbă și participăm și noi la această schimbare”.

Aplicația Musette în 2021

Dacă 2020 a fost despre supraviețuire, pentru Musette anul 2021 este cel mai important din punct de vedere al digitalizării. În curând, compania va lansa noul site, precum și aplicația Musette, o zonă de interacțiune atât între companie și clienți, cât și între clienți, care va apărea în următoarele trei sau patru săptămâni.

Citeste si:
Bertrand Dumazy, Edenred Group: Am investit 1,3 miliarde de euro în...
Bertrand Dumazy, Edenred...

„Anul acesta ne vom extinde livrările către SUA, vom relua livrările către Marea Britanie după ieșirea din Brexit deoarece momentan acestea sunt blocate”, spune Cristina Bâtlan.

În 2020 compania a lansat prima colecție Mussette home și va avea anul acesta și colecții permanente. Noua colecție a început cu o serie de produse: haine de purtat în casă, pijamale, papuci din blană naturală și se va extinde cu lumânări sustenabile din soia bio și unt de corp.

Citește și Andreea Micu, AVINCIS: Nu trebuie pusă egalitate între femei și bărbați, fiecare are calitățile lui.

„Pentru acest an strategia noastră este de a ne schimba spațiile deja existente într-unele mai mari, unde vom avea și produsele destinate casei, în magazinele fizice și online”, a declarat antreprenoarea.

Următorul magazin Musette home va fi deschis în Constanța, apoi în București și în Galați. Cristina Bâtlan spune că își propune ca toate magazinele Musette să comercializeze produse de casă acolo unde spațiul permite.

Citeste si:
3 sfaturi utile pentru a realiza un machiaj potrivit pentru birou
3 sfaturi utile pentru a...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri