Aproximativ 38% dintre cei care fac lobby in Romania sunt membri in ONG-uri, acestia fiind urmati de cei din companiile multinationale (29%). Pe de alta parte, doar 4% din cazurile de lobby sunt desfasurate de companiile specializate in domeniu, arata un studiu realizat de Forum for International Communications si GFK Romania.

Totodata, 82% dintre companii, 100% dintre ONG-uri si 100% dintre politicieni au declarat ca activitatea de lobby trebuie reglementata prin lege. Opinia majoritara a populatiei este de asemenea una favorabila reglementarii acestei activitati.

Studiul mai arata ca in Romania activitatile de lobby se fac preponderent reactiv, doar dupa luarea unei decizii, pentru a corecta sau imbunatati o decizie deja luata.

Pe de alta parte, lobby ramane un subiect tabu pentru multi politicieni din teama ca electoratul nu va vedea cu ochi buni deschiderea lor pentru discutii cu reprezentanti ai diferitelor ONG-uri, asociatii profesionale sau companii.

Cercetarea a realizata in perioada februarie-decembrie 2011de catre Forum for International Communications si GfK Romania. Cele 865 de persoane care au participat la studiu sunt persoane asupra carora se rasfrange direct sau indirect activitatea de lobby (vox populi), initiatori (lobbyistii) si factori de decizie (politicienii).


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Coronavirus: Meciurile din NBA ar putea fi reluate de la finele lunii iulie
Setari Cookie-uri