Internet Advertising Bureau Social Media Council (IAB SMC) din Marea Britanie a creat un set de reguli menit sa ajute advertiserii si agentiile in masurarea campaniilor in social media, scrie BrandRepublic.com.
Folosind literele I, A si B drept puncte de referinta, setul de reguli a fost conceput astfel incat sa fie indeajuns de flexibil pentru a putea fi aplicat asupra unei game largi de platforme social media.

Litera “I” reprezinta “intentionalitatea” – IAB recomanda ca nici o activitate de promovare in social media sa nu aiba loc fara un motiv ferm sau un set de obiective care sa determine care vor fi indicatorii de perfomanta (key performance indicators) cei mai relevanti pentru a masura succesul actiunii.

Litera “A” reprezinta notorietatea (“awareness”), aprecierea (“appreciation”), actiunea (“action”) si sustinerea (“advocacy”) – cele patru elemente cheie in functie de care pot fi analizati indicatorii de performanta, odata ce a fost stabilita intentionalitatea. “B” vine de la “benchmark” – stabilirea obiectivelor pe baza activitatii competitorilor sau mediei industriei, care ajuta la planificare.

IAB asteapta reactii din partea industriei si intentioneaza sa acumuleze studii de caz care sa ilustreze cum functioneaza acest model in practica. In termen de cateva luni, isi propune sa formeze o baza de date cu rezultatele obtinute folosind acest set de reguli, astfel ca advertiserii sa demareze noi intiative in functie de ele.

“Daca vrem cu adevarat ca social media sa fie luate in serios, trebuie sa le oferim mai multa «responsabilitate», iar setul nostru de reguli de masurare isi propune sa faca acest lucru”, a spus Richard Pentin, membru al IAB Social Media Council, citat de BrandRepublic.com.

IAB Social Media Council se prezinta ca cel mai mare grup european dedicat promovarii social media, ai carei membri sunt proprietarii de site-uri, agentii de creatie si media, specialisti in social media si clienti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri