Sa existi in mediul online inseamna si sa ai grija ce le spune Google recrutorilor despre tine atunci cand dau "search" numelui tau. Cum un studiu arata ca 80% dintre angajatori introduc numele candidatilor pe motoarele de cautare inainte sa stabileasca o intalnire cu ei, am vrut sa aflam de la specialistii in recrutare ce vor sa afle, de fapt, despre tine de pe Internet.

Recrutorii sustin ca folosesc Google in doua etape ale procesului de recrutare, una initiala si una mai avansata. In prima dintre ele, in care identifica candidatii potriviti pentru un anumit post, motorul de cautare ii ajuta sa ajunga rapid la candidatii activi pe principalele site-uri de joburi, platforme de freelancing sau site-uri de socializare, ne-a spus Andreea Dumitriu, director de operatiuni, Manpower Professional.

Esti un candidat pasiv? Atunci fii sigur ca esti cautat pe Google

"De asemenea, el poate fi de folos recrutorului in identificarea asa-numitilor candidati pasivi, adica persoane care nu se afla intr-o cautare activa de loc de munca, dar care ar putea fi atrase de oportunitati specifice, in general axate pe aria lor de interes si expertiza. In aceasta situatie, recrutorii apeleaza la cautari in functie de domeniul sau mediul de interes pentru potentialul candidat, pentru a-l putea idnetifica si apoi aborda", a completat Dumitriu.

Pe langa vizualizarea profilului de LinkedIn, angajatorii vor sa afle orice informatie care i-ar ajuta sa isi faca o imagine cat mai completa despre experienta si profilul personal al candidatului. "De exemplu, prin Google pot afla din ce asociatii sau forumuri face parte, daca sunt referiri in presa despre persoana respectiva, de asemenea ii pot accesa pagina de Facebook. In general, o analiza amanuntita se face doar pentru candidatii pe pozitii de top management, unde este importanta imaginea publica a persoanei", sustine Elena Popa, consultant al companiei de recrutare Adecco.

Rezultatele cautarilor trebuie sa indice o «prezenta digitala» caracterizata de decenta si diplomatie.

Cand ajung la a doua etapa, mai exact la selectie, rezultatele pe care le ofera Google despre candidati pot ajuta recrutorul sa-si intregeasca imaginea despre ei sau chiar sa valideze argumentele lor pentru motivata de a lucra intr-un anumit domeniu. "Informatiile astfel dobandite ii permit recrutorului sa inteleaga candidatul nu doar din perspectiva competentelor si experientei sale, ci si din punct de vedere al potentialei sale potriviri cu viitorul angajator, deoarece succesul si satisfactia intr-o anumita activitate nu tin doar de atributii, nivel ierarhic, salariu si beneficii, ci si de alinierea dintre cultura organizatiei si valorile personale. Rezultatele cautarilor trebuie sa indice o «prezenta digitala» caracterizata de decenta si diplomatie", a explicat Andreea Dumitriu, Manpower Professional.

Totodata, Andra Vasile, consultant HR la APT Group, recunoaste ca, de fapt, cautarea pe Google face parte "inevitabil" in activitatea de recrutare. Specialistul spune ca apeleaza la motorul de cautare in etapa de sourcing, in care are nevoie de date de contact pentru candidatii "ascunsi". "Este vorba despre categoria celor care nu isi depun CV-ul pe nicio platforma de recrutare online, pentru ca ei nu «cauta», ci «sunt cautati». Exemplul cel mai relevant este al specialistilor din IT, despre care aflam, prin relatii, prin sistemul de recomandari. Pornim, astfel, doar de la un nume, pe care il cautam pe Google, in special pe forumurile si site-urile comunitatii de IT-isti. Este munca de detectiv", sustine consultantul in recrutare.

Recrutorii mai spun ca atunci cand iti cauta numele pe Google nu-i intereseaza informatii personale despre tine, ci vor sa afle unde ai mai lucrat. "In general, nu se cauta informatii de natura privata, precum ce fac, ce scriu, ce fotografii posteaza sau ce muzica asculta, desi evident ca in cadrul acestui research de multe ori se intampla sa dam si peste informatii de tip personal, via link-urile existente pe retelele de socializare, ce apar de obicei in primele rezultate de pe Google", sustine Magda Manea, senior consultant AIMS Executive Search & Consulting.

In orice caz, recrutorii te sfatuiesc sa iti construiesti in online un profil "consecvent", profesional, pe toate canalele pe care esti prezent, LinkedIn, Facebook sau alte retele sociale.

Tu iti cauti numele pe Google in mod frecvent? Ai intalnit situatii in care un angajator sau intervievator ti-a dat de inteles ca a cautat informatii despre tine pe Google ori Facebook?

Sursa foto: Pagina de pornire Google/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri