Am fost la un bootcamp de Tag Manager organizat de OK Institute. Sa nu ii credeti pe Cosmin si Bogdan cand isi marketeaza cursurile drept workshopuri. E prea delicat acest termen pentru a descrie abundenta de informatii practice cu care pleci de acolo si oboseala amestecata cu bucurie pe care o simti dupa un numar extraordinar de exercitii practice.

Bootcamp-ul nu este potrivit celor care isi doresc o introducere in subiect ca la scoala. Nu vei avea parte de definitii, de pauze dese, de discutii pe langa subiect si luat notite cu pixul pe foaie. Nu, vei lucra cu exemple live astfel incat sa le poti pune in practica imediat ce ajungi la birou. Si vei vrea sa o faci!

In primele doua ore de curs, eram sigura ca Tag Manager-ul nu e pentru mine. Ca voi ramane un marketer clasic fara cunostinte tehnice. Ma resemnasem deja cu ideea ca voi continua sa astept pentru fiecare modificare in site pe care mi-o doresc. Ca fiecare test pe care il fac trebuie anuntat, motivat si explicat. Agonia se transformase in resemnare.

Dupa aceea, am inceput sa prind gustul Tag Manager-ului si sa observ ca unele modificari sunt chiar mai usor de implementat de catre mine, un non programator, decat daca le-as cere colegilor mei.

Am norocul de a lucra la un publisher si am acces la resurse cand am nevoie. Uneori sunt timpi de asteptare mai mici sau mai mari, dar ne descurcam. Ma gandesc ca nu este la fel de usor atunci cand externalizezi serviciile de programare si fiecare modificare in site vine cu un timp mai mare de asteptare si eventual un fee corespunzator. Iar cei care fac modificarile nu au intotdeauna cunostinte si in aceasta zona, asa ca te trezesti intr-un cerc vicios in care trebuie sa modifici modificarile la modificari.

Cursul de Tag Manager este pentru oamenii de marketing ai viitorului si pentru developerii care sunt atrasi de zona asta glamour a publicitatii. Inveti ce tip de informatii poti colecta si cum poti face asta singur cap coada. Niste cunostinte de javascript ar fi ideale. Daca nu exista, nu e problema, se rezolva cu un search, important e sa ai curiozitatea sa il dai.

In doar 8 ore de curs am invatat cum sa adaugam coduri simple precum cel de Analytics sau HotJar, sa urmarim prin evenimente interactiunile pe pagina, dar si sa implementam coduri complicate precum cel de checkout din Analytics (Enhanced Ecommerce). Aparent, in multe situatii codurile pot fi implementate fara ajutorul unui programator. Am invatat cum sa descoperim, selectam si sa utilizam informatii din pagina (telefon, pret etc.) si Bogdan ne-a oferit o gramada de exemple de date ce ne-ar putea fi de folos in analiza.

Initial, voiam sa merg doar la acest curs organizat de OK Institute si la cel sustinut de Matei Psatta. Am aflat insa ca si celelalte cursuri tinute de Bogdan Zaharia sunt la fel de avansate, asa ca ma bate gandul sa imi fac planuri pentru 3 ore pe saptamana. Iar cursul tinut de Matei e pe wishlist de cand am fost la un workshop de social media/ story telling tinut de el.

Si off topic de final, Bogdan Zaharia este unul dintre cei mai tari marketeri online, si probabil singurul guru care nu foloseste aceasta titulatura.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri