Listata la bursa in 2016, compania de e-Learning si software educational Ascendia vrea sa ajunga in birourile corporatistilor si pe catedrele profesorilor cu o serie de tool-uri care ar urma digitalizeze si sa imbunatateasca continutul multimedia al obisnuitelor, si adesea plictisitoarelor, cursuri si training-uri.

Compania va lansa in viitorul apropiat varianta comerciala a Liveresq - o platforma online prin care utilizatorii vor putea realiza, edita si gestiona carti digitale interactive, un segment care se va adresa atat clientilor corporate, dar si institutiilor de invatamant si profesorilor individuali.

“In mod practic, vorbim de un tool care va permite clientiilor sa produca material digital, fara a fi nevoie ca acestia sa aiba pregatire tehnica avansata. De exemplu, daca un profesor vrea sa isi imbunatateasca cursurile si sa le digitalizeze dincolo de transformarea acestora intr-un simplu fisier .pdf - adaugand imagini, clipuri video, elemente cu care elevii pot interactiona, etc. – va putea face acest lucru folosindu-se de Liveresq, fara sa aiba cunostinte de editare foto/video sau programare. Produsul final va putea sa fie accesat de oricine in versiunea html5 (n.red. format folosit in mod normal pentru pagini web). Glumind putin, produsul final ar trebui sa arate precum cartile si ziarele care ‘prindeau viata’ in Harry Potter”, explica CEO-ul Ascendia, Cosmin Malureanu.

Ascendia se concentreaza in prezent pe trei linii majore de business:

  • Coffee LMS - platforma de Enterprise Learning Management System pentru companii mari si medii.
  • Timlogo - platforma de logopedie din Romania, dedicata copiilor cu probleme de vorbire.
  • Livresq.com - platforma digitala ce va permite tuturor creatorilor de continut din domeniul educational

“Platforma LMS este folosita de clientii corporate in special pentru programele interne de training. Daca, de exemplu, vorbim de o banca mare, cu sediul in Bucuresti, ce are peste 100 de locatii in tara, se pune problema – cum ii faci trainingul initial, in sistem centralizat, unui nou angajat din Iasi? Prin platforma LMS, respectivul angajat primeste un user si o parola si poate face trainingul online, managerii avand posibilitatea sa verifice daca respectivul training a fost indeplinit cu succes”, mentioneaza Malureanu.

Citeste si:
Actionarii Holde Agri Invest aproba listarea pe piata AeRO
Actionarii Holde Agri Invest...

In scoli, digitalizarea cursurilor se loveste de ‘o rezistenta sistemica’

Ascendia vrea sa monetizeze in viitorul apropiat si platforma Livresq, in prezent aflata in faza beta. Seful companiei spune ca desi tinta initiala era reprezentanta de scoli si alte unitati de invatamant, principalul segment vizat a devenit segmentul corporate.

“In scoli, adoptia tehnologiei se desfasoara cu o viteza redusa… vorbim de o rezistenta sistemica, care nu provine neaparat din partea profesorilor. Cand abordam acest segment, de cele mai multe ori pornim “de la centru” spre scolile propriu-zise, programele de digitalizare fiind un bun punct de start”, spune Cosmin Malureanu.

Potrivit acestuia, Livresq se bucura deja de interes atat din partea editurilor producatoare de publicatii digitale interactive, a companiilor care produc module educationale in format digital cat si din partea zonei academice.

Platforma LMS si serviciile pentru dezvoltarea cursurilor de e-learning sunt in prezent cele mai importante generatoare de venituri pentru Ascendia, printre clientii companiei aflandu-se companii precum Raiffeisen, ING, Praktiker sau Regina Maria.

Citeste si:
Florin Citu promite listarea CEC si Hidroelectrica pe bursa in 2020
Citu promite listarea CEC pe...

In primul semestru din 2019, compania a avut venituri de 1,9 mil. lei, cu 55% mai mult decat perioada similara de anul trecut. La nivelul intregului an, compania anticipeaza venituri de 4,3 mil. lei si un castig brut de 477.000 lei.

Ascendia a imprumutat anul acesta 3 mil. lei de la investitorii de pe bursa, printr-o emisiune de obligatiuni in lei cu dobanda de 10% si o maturitate de 3 ani. Titlurile au fost listate miercuri pe BVB.

Principalii actionari ai companiei sunt fratii Cosmin si Alex Malureanu, care impreuna controleaza 84% din titlurile Ascendia. Compania este in prezent evaluata la aproximativ 10 mil. lei in piata AeRO, administrata de Bursa de Valori Bucuresti.

Fratii Malureanu spun ca se afla in cautarea unui investitor strategic care sa faciliteze accesul serviciilor si produselor Ascendia pe pietele internationale, in acest sens fiind dispusi sa renunte un pachet de pana la 30% din titlurile companiei.

Citeste si:
Bittnet promite transferul in liga mare a bursei anul viitor
Bittnet promite transferul in...

Sursa foto: Compania

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Piete de capital »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Autonom listeaza pe bursa obligatiuni cu dobanda 4,45% in euro