Planul Național de Investiții și Relansare Economică trasat de Guvernul României, din luna iulie 2020, prevede, ca măsură pentru repornirea activității economice în urma pandemiei de Covid-19, finanțarea chiriilor din mall-uri pentru companiile / retailerii care au fost afectați în perioada stării de urgentă sau de alertă.

Astfel, Guvernul României are în plan, ca parte a unei scheme de ajutor pentru activități de comerț și servicii afectate de Covid-19, "finanțarea chiriilor pentru perioada în care desfășuararea activității comerciale sau a serviciilor prestate a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă: valoarea chiriei/ beneficiar/ lună, pentru o perioadă de 3 luni". Bugetul alocat acestui stimulent este de 160 milioane de lei.

Citește și: Deschiderea mall-urilor vine cu primul scandal. Unele magazine vor rămâne închise

Retailerii ce dețin magazine în centrele comerciale și care au fost închise pe perioada pandemiei au solicitat în ultimele luni propuneri pentru a distribui echitabil costurile generate de coronavirus. Cu toate acestea, după închiderea centrelor comerciale din martie, retailerii au crezut că lucrurile vor intra într-o fază de înghețare pe întreaga durată a stării de urgență și eventual o perioadă ulterioară până când vor reveni ușor la normal.

Lucrurile nu au stat întocmai așa, după cum a explicat secretarul RORETAIL, Cosmin Savu-Cristescu, iar dacă o parte a centrelor comerciale a acționat proactiv și a suspendat plata chiriei pe întreaga perioadă a stării de urgență, o altă parte a operatorilor a făcut exact opusul și au notificat în continuare facturi, atât pentru chirii, cât și pentru costuri.

Retail jobs

De atlfel, decizia autorităților de a suspenda temporar activitatea de comercializare a bunurilor considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale a afectat peste 9.000 de magazine din România, fiecare zi de închidere provocând pierderi că urmare a unor venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro.

Stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail și galerii comerciale) din România este de circa 3,9 milioane de metri pătrați, din care supermarketurile și hipermarketurile - principala categorie de magazine rămase deschise, reprezintă circa 23%.

Sursa foto: Sonpichit Salangsing / Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri