Segmentul locuințelor de lux s-a dezvoltat tot mai mult în ultimii ani, tot mai mulți dezvoltatorii venind pe piață cu o ofertă tot mai consistentă de locuințe scumpe, de penthouse-uri, la prețuri de câteva milioane de euro.

One United Properties și-a dobândit deja imaginea de dezvoltator care a venit pe piața din București în cea mai mare parte cu locuințe premium, proiectele companiei regăsindu-se în unele dintre cele mai scumpe zone ale Capitalei.

În proiectele lor au inclus și proprietăți, cum ar fi penthouse-uri sau duplexuri, de sute de metri pătrați, cu multe camere, iar în cazul unora dintre aceste proprietăți, prețurile ajung și la 5 milioane de euro.

Citește și: Locuințe pentru bogați – Top 10 cele mai scumpe apartamente din București

Wall-Street.ro a discutat cu CEO-ul diviziei de rezidențial din cadrul One United Properties, Beatrice Dumitrașcu, pentru a descoperi ce caută clienții care cumpără apartamente de milioane de euro și cum decurge procesul de achiziție în cazul acestor tipuri de proprietăți.

Ne-am aștepta ca pe segmentul locuințelor de milioane să dăm peste cumpărători pretențioși, care se așteaptă să primească un tratament preferențial, dar Beatrice Dumitrașcu ne spune că aceleași tipologii de cumpărători se regăsesc pe toate segmentele de preț.

„Nu negociem mai mult cu un client care cumpără un penthouse, decât negociem cu unul care cumpără un studio. Cumpărători cu pretenții sunt și la 150.000 de euro și la 5 milioane de euro. Vorbim de categorii de cumpărători care au posibilități financiare diferite. Sunt oameni care vin și spun: «150.000? Dau 110.000, dacă vrei». La fel și la penthouse-uri. «Costă 5 milioane? Îți doar 3 milioane. Și mi se pare că e mult și 3 milioane»

Poți să-l ai pe unul care cumpără la 5 milioane și să nu negocieze, pentru că, atunci când îți permiți să cumperi un apartament la banii aceștia nu se pune problema de accesibilitate. În același timp, poate să vină cineva să cumpere un apartament de 100.000 de euro și să i se pară că îți dă un miliard de euro. Trebuie să te gândești că, pentru un asemenea client, acei 100.000 de euro sunt toți banii lui și-i dă pe o locuință”, ne-a explicat Beatrice Dumitrașcu.

Beatrice Dumitrașcu(Sursa foto: One United Properties)

Potrivit CEO-ului diviziei de rezidențial de la One United Properties, care are peste 13 ani de experiență în ceea ce privește vânzările în imobiliare, cei care cumpără apartamente de milioane de euro nu caută în mod special să obțină un discount, care să-i scutească de zeci sau sute de mii de euro. Evident, cei care vin și cumpără încă din faza de proiect sau în faza de construcție primesc discount-ul respectiv.

Din ce ne explică Beatrice Dumitrașcu, atitudinea clientului cu bani nu este nici ea diferită în comparație cu un client care nu-și permite să dea câteva milioane pe un penthouse.

„Este normal să avem pretenții cu toții, chiar dacă unul plătește 150.000 de euro, iar altul cumpără de 7-8 milioane de euro. Cu toții ne așteptăm să fim tratați la fel, indiferent dacă mergem la un chioșc de colț de stradă sau dacă intrăm în magazinul unui retailer mare, ori dacă mergem la un restaurant cunoscut.

Apar și clienți pe care nu vrei să-i mai vezi și cu care încerci să închei cât mai repede, dar, deopotrivă, sunt și clienți pe care abia aștepți să-i revezi, oameni cu foarte mulți bani care-ți țin ușa, care sunt binevoitori, care sunt calzi.

Clienții sunt foarte diferiți unii de ceilalți, indiferent de segmentul de preț, dar dacă îi iei pe fiecare în parte, o să vezi că e vorba doar de caracter, de cum ești tu construit. Oricum, nu poți să vii și să spui că în rândul clienților cu bani mulți sunt doar oameni într-un fel anume, iar în rândul celor cu mai puțin bani, cumpărătorii sunt alt fel. Găsim aceleași tipologii de clienți pe toate segmentele”, ne-a mai explicat Beatrice Dumitrașcu.

Ce caută cumpărătorii de apartamente de milioane de euro

Potrivit reprezentantei One United Properties, principalele obiective ale unui cumpărător de penthouse-uri sau de locuințe scumpe sunt cele de a găsi o locuință într-o zonă mai bună și de a-și îmbunătății condițiile în care locuiește.

Aceștia au deja un nivel de confort ridicat, locuiesc în condiții foarte bune, dar își doresc ceva mai mult. Condițiile oferite de noile locuințe din segmentul premium și de lux sunt foarte importante, dar la fel de importantă a devenit și locația, mai ales într-un oraș cum este Bucureștiul.

Totodată, în ultimii ani, proiectele mixte, care vin cu mai multe facilități în proximitatea locuinței, au devenit și ele tot mai căutate, pentru că nu vrei să mergi până în partea cealaltă a orașului pentru a face cumpărături sau pentru un anumit tip de distracție.

Din ce ne spune Beatrice Dumitrașcu, pe segmentul locuințelor de milioane clientul cam știe ce vrea, pentru că este un client care a călătorit în toată lumea și vrea să aibă și în România ce a văzut în afară și căruia îi place să se implice.

Tipologia aceasta de client este a unuia care a umblat peste tot în lume, care a văzut tot ce putea vedea și care își dorește să aibă un confort mai bun decât ceea ce are în momentul când începe să caută o locuință nouă.

E un client implicat și trebuie să ai o discuție inițială cu el, să-i înțelegi nevoile, să-i prezinți variante care să se muleze pe caracterul lui și pe ceea ce îi place să obțină de la o locuință, pentru că, până la urmă, va fi căminul lui”, ne-a mai explicat Beatrice Dumitrașcu.

Potrivit ei, deși sunt și clienți care sunt dispuși să cumpere ce li se oferă în materie de amenajări și dotări, pe acest segment de locuințe, cei mai mulți cumpărătorii vor să fie implicați în amenajarea viitoarei locuințe de milioane de euro.

Sunt clienți care vin cu randări de acasă, pe care le arată echipei de design puse la dispoziție de One United Properties, ca aceștia să le aranjeze apartamentele după bunul lor plac.

Cum era probabil de așteptat, la acest nivel, cumpărătorii preferă să lase dezvoltatorul să vină cu propriile echipe să se ocupe de amenajări, iar la finalul lucrărilor să-i fie predate cheile, astfel încât să se mute fără nicio problemă.

„După achiziționarea unui penthouse îi punem în contact cu firma de design și încep să deseneze fiecare încăpere în parte. Discută despre nivelul de finisare, care este cu totul și cu totul altul decât în cazul unităților standard, iar, la final, practic primește un imobil «turn-key», cum le spunem noi. Respectiv, intră în casă și vede că totul este frumos aranjat și amenajat, așa cum și-a dorit”, ne-a mai spus Beatrice Dumitrașcu.

Când vorbim de finisaje și de materialele folosite, așa cum era de așteptat, calitatea lor este una foarte ridicată, iar clienții se așteaptă, la acești bani, să primească și cele mai bune materiale.

În ceea ce privește scopul achiziției penthouse-urilor și a locuințelor de câteva milioane de euro, Beatrice Dumitrașcu ne spune că majoritatea și le cumpără cu scopul de a locui în ele, deoarece majoritatea sunt oameni de afaceri care fac practic un upgrade al locuinței lor, pentru că vor o locuință mare și mai frumoasă, „își doresc o proprietate deosebită, o locuință nouă care să fie la standardele de azi, în materie de sustenabilitate, de tehnologii și așa mai departe.

Citește și: Beatrice Dumitrașcu, One United Properties: Este fundamental greșit să crezi că nu poți fi egală cu un bărbat

Cei mai mulți plătesc cu banii jos

Deși vorbim de proprietăți foarte scumpe, pentru care este nevoie de resurse financiare foarte mari, cei mai mulți cumpărători de locuințe de milioane vin și achită din resursele proprii, fără să apeleze la credite bancare sau la varianta „rate la dezvoltator”.

Directorul diviziei de rezidențial de la One United Properties ne spune că varianta creditului este cu atât mai puțin atractivă, dacă dezvoltatorul îi oferă posibilitatea de a achita în tranșe. În sensul că un cumpărător poate achita o sumă la semnarea contractului, iar până la finalizarea construcției poate veni și cu restul banilor fără să i se aplice vreo dobândă.

Îți poate strica o „bormașină” confortul într-un apartament de milioane de euro?

Nu puteam să nu o întrebăm pe Beatrice Dumitrașcu dacă merită să dai câteva milioane de euro pe un apartament într-o țară în care „datul de găuri cu bormașina în bloc” este sport național?

CEO-ul diviziei de rezidențial de la One United Properties ne-a explicat că nivelul izolațiilor și al lucrărilor în proiectele rezidențiale premium și exclusiviste sunt net superioare față de blocurile cu care sunt obișnuiți românii să locuiască. Evident, există și riscul ca liniștea din penthouse-ul tău de câteva milioane de euro să fie deranjată.

„Acestea sunt niște riscuri pe care trebuie să ți le asumi în momentul în care te muți într-un astfel de imobil, dar se poate întâmpla și să optezi să-ți iei o casă, unde să ai curtea ta, dar poți să ai vecini care sunt gălăgioși”, ne-a explicat Beatrice Dumitrașcu.

Totuși, înțelegem de la Beatrice că mulți dintre cei care se mută în ansambluri de apartamente, în blocuri, o fac pentru siguranță, deoarece locuințele oamenilor cu bani pot deveni ținte pentru hoți.

Își doresc să fie mult mai protejați și ești mult mai bine protejat când trăiești într-o comunitate decât dacă locuiești singur. Am avut un client care și-a dorit foarte mult să cumpere în penthouse pentru că el locuia într-o vilă.

Fiind dirijor și pentru că era foarte solicitat călătorea foarte mult în afara țării. Aproape de fiecare dată când revenea în București, găsea casa călcată de hoți, și atunci a zis: Mai bine trăiesc într-o comunitate cu resursele financiare pe care le am și unde știu că nu prea e posibil să se întâmple lucrul ăsta”, ne-a mărturisit Beatrice Dumitrașcu.

Citește și: Ce caută un milionar la un apartament?

Totodată, mulți dintre cumpărătorii de penthouse-uri, în special în proiectele rezidențiale noi, aleg această variantă pentru că astfel de ansambluri rezidențiale vin și cu o serie de servicii și facilități de care nu s-ar putea bucura dacă ar sta într-o vilă individuală, cum ar fi serviciile de property management de care se poate ocupa dezvoltatorul imobiliar, de sălile de fitness, de spa-uri sau spațiile comune unde pot socializa cu ceilalți locatari.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri