3 Septembrie 2012
Sfaturi de business GRATUITE de la antreprenori sub 35 de ani
Fiti putini nebuni. Asa suna unul dintre sfaturile oferite de un antreprenor in varsta de 31 de ani pentru cei care vor sa isi lanseze o afacere. Concentrati-va pe problemele reale si fiti entuziasmati, mai spun alti tineri intreprinzatori. Cititi-le sfaturile in slide-urile urmatoare.
George Lemnaru: Un antreprenor trebuie sa fie putin nebun
La finalul lui martie anul acesta, Lemnaru s-a retras din functia de director operational al eRepublik Labs Limited, dezvoltatorul jocului, el ramanand actionar minoritar. De asemenea, pana in toamna anului viitor va fi consultant. In prezent, George Lemnaru vrea sa puna bazele unei noi companii de social gaming pe care vrea sa o lanseze pana la finalul anului.
Un vot alternativ: alege antreprenorul verii 2012!
Matei Pavel: Ce intrebari iti pui inainte de a-ti lansa o afacere
Fondatorul Cautareduceri.ro, adauga ca "antreprenorii trebuie sa nu isi piarda increderea in ideea pe care o au, sa fie entuziasmati, sa caute sa ii convinga pe ceilalti care nu cred in idee, insa doar daca acestia sunt importanti pentru businessul lor, sa nu se lase influentati de ceilalti si sa incerce sa isi asigure veniturile pentru a plati facturile".
De asemenea, Matei Pavel mai este implicat in trei proiecte online: konkurs.ro, vacantalowcost.ro, si tragerilasorti.ro.
Sebastian Vaduva: Daca te apuci de un business, fa ceva ce nu face toata lumea
Businessul a fost infiintat in 2011 de Sebastian Vaduva, Andrei Marinescu si Gabi Dobocan.
„Atragerea de oameni noi este extrem de importanta. Cel mai mult se castiga din dorinta de a avea oamenii langa tine, oameni care impartasesc aceeasi viziune ca si tine. Este un proces amplu, dar care necesita o atentie sporita. In acest aspect, noi am fost OK, in prezent fiind o echipa foarte solida”, mai spune tanarul antreprenor.
Cei trei actionari ai Appscend, toti in varsta de 26 de an, sunt absolventi ai Facultatii de Electronica din cadrul Politehnicii. La acestia se adauga, ca actionar minoritar, Peter Barta, director executiv al Fundatiei Post Privatizare, care a investit cateva zeci de mii de euro in proiect.
“Partea de comunicare este poate cel mai important aspect. Strict vorbind de businessul nostru, am comunicat mai mult la lansarea start-up-ului, insa niciodata nu am avut o strategie de comunicare planificata, orientata catre pietele internationale. Un model foarte bun de comunicare este stabilirea relatiilor prin intermediul postarilor pe diferite suporturi media (bloguri/retele de socializare”, sustine Sebastian Vaduva.
Citeste si: Ce lectii au invatat creatorii primei platforme mobile pentru aplicatii iOS si Android din Romania? [VIDEO]
Vladimir Oane: Concentrati-va pe problemele reale
Vladimir Oane afirma ca trebuie sa cunosti notiuni de marketing, contabilitate si excel, “o gramada de chestiuni care va trebui sa le stii, dar nu inca de la inceput, in primele luni”.
Citeste si: Vladimir Oane, UberVU: Caut sa angajez oameni buni si nu gasesc. Facultatile romanesti nu dezvolta aptitudini necesare pietei
Teodor Blidarus: Fara oamenii de vanzari, ceea ce facem noi nu valoreaza nimic
Softelligence este o companie de software lansata in 2006 de catre fratii Teodor si Adrian Blidarus (35 de ani). Printre clientii Softelligence se numara Allianz Tiriac, AON, BCR Leasing, ING si MOL Romania
De asemenea, Blidarus ii sfatuieste pe antreprenori sa nu uite de importanta oamenilor de vanzari.
"Noi, oamenii tehnici, cream produsele si credem ca toate meritele ne revin. Cand eram angajat, ca eu sa ajung sa fac o prezentare la Munchen, in fata board-ului BMW, muncisera vreo trei oameni de la vanzari sa deschida diverse usi. Fara munca oamenilor din vanzari, ceea ce facem noi nu valoreaza nimic”, explica antreprenorul.
Citeste si: Cum au facut doi frati primul milion de euro din sofware