Andrei Vasile si Mihai Vadan, doi antreprenori din Targoviste, au lansat in luna mai o alternativa digitala pentru abonamentele medicale de preventie. Aplicatia mobila SanoPass a aparut atat din dorinta de a aduce pe piata un produs ce ofera abonatilor libertate de utilizare, cat si din necesitatea de a le oferi romanilor o solutie pentru imbunatatirea calitatii vietii. Cei doi fondatori SanoPass au explicat pentru wall-street.ro cum functioneaza aplicatia, cu ce se distinge de abonamentele clasice din piata si cum ajuta comunitatea de HR.

Dezvoltarea aplicatiei SanoPass a inceput in septembrie anul trecut si s-a bazat pe o serie de studii, atat calitative cat si cantitative, in Bucuresti si in regiunea Sud-Muntenia, unde cei doi antreprenori au vrut sa afle cat de raspandite in piata sunt abonamentele medicale. Rezultatele au aratat ca 1 din 3 angajati are abonament medical si ca per total, se poate vorbi de o piata de 1,6 milioane de abonati, care va ajunge undeva la 2,1 – 2,2 milioane pana 2023.

Cum ajuta SanoPass comunitatea de HR?

Atunci cand se duc sa se angajeze, una dintre primele intrebari pusa de candidat este daca pachetul de angajare contine un abonament medical. Astfel, fluctuatia de personal face ca zona de beneficii sa creasca tot mai mult. „Daca vorbeam acum 10 ani despre ce insemnau beneficiile in venitul unui angajat, era vorba de 95% salariu si 5% beneficii, care reprezentau tichete de masa. In acest moment, zona de beneficii din totalul venitului al unui angajat din Romania este undeva la 15%. Iar media din Europa este undeva la 25%”, a explicat Andrei Vasile.

In 48 de ore poti sa te duci la orice medic ai tu nevoie

Potrivit celor doi antreprenori, ceea ce reuseste SanoPass sa rezolve este nemultumirea oamenilor legata de doua lucuri esentiale: proximitate si timp. Chestionarele au aratat ca timpul de asteptare la o clinica cu un abonament clasic este undeva intre 14 si 20 de zile, la SanoPass, de 48 de ore.

Citeste si:
In ce startup-uri a investit Orange Fab
In ce startup-uri a investit...

„Noi, ce facem prin SanoPass, prin diversitatea de clinici pe care o avem, este sa ne asiguram utilizatorii de un timp mai scurt de programari, pana la 48 de ore”, spune Andrei Vasile.

In afara de timpul de asteptare, al doilea lucru pe care il rezolva SanoPass este zona de proximitate, „pentru ca intram in cartiere, la coltul strazii, langa locul de munca sau alaturi de gradinita copilului”.

Citeste si:
Cum se traduce in business pasiunea unor romani pentru sailing
IQNautics sau cum se traduce...

Reteaua pe care au reusit sa o formeze cei doi antreprenori este o retea de clinici independente si cabinete medicale individuale, mici si mijlocii, care nu au know-how sau oameni angajati pe marketing sau pe comunicare care sa ii ajute sa creasca si sa aiba o vizibilitate mai mare pe piata.

Cine se ocupa de recrutarea acestor cabinete? In SanoPass exista un departament comercial care este impartit in doua segmente: zona de semnare de parteneriate (afiliere), prin care clinicile sunt afiliate la reteaua SanoPass, si zona de vanzare catre angajatori, care se face b2b (business to business), de care intr-un final beneficieaza consumatorul.

Principalul criteriu pentru a intra in reteaua SanoPass este existenta unei autorizatii de functionare si de prestare de servicii medicale. In al doilea rand, aplicatia are un chestionar inhouse facut de cei care viziteaza clinicile, prin care se urmareste o serie de criterii de baza precum curatenie, atmosfera, limbaj, proximitate.

„Nu stim de fapt cum este actul medical, dar acest lucru il colectam dupa prestarea serviciilor pentru abonatii nostri. Dupa ce un abonat se duce la clinica, are posibilitatea sa ii dea un rating. Pe langa diversitate, lasam oamenilor posibilitatea sa aleaga unde vor sa mearga si de ce servicii vor sa beneficieze in cadrul abonamentelor”, a completat Andrei Vasile.

Citeste si:
Cum dezvoltam afacerile si cercetarea din marile orase din tara
Cum dezvoltam afacerile si...

Cu toate ca review-urile abonatilor nu sunt publice, acestea ii ajuta pe cei de la SanoPass sa mentina un anumit standard in ceea ce priveste clinicile partenere. De asemenea, pe viitor se doreste integrarea serviciilor din Google in aplicatia mobila, iar review-urile clinicilor vor fi vizibile pentru fiecare clinica in parte.

Ce contin abonamentele SanoPass?

Abonamentele SanoPass contin trei pachete. Pachetul primar deserveste nevoile primare ale unui adult, are patru servicii medicale si este potrivit unui utilizator care nu se cunoaste cu afectiuni medicale si caruia i se recomanda sa mearga de cel putin de doua ori pe an la medic si sa beneficieze de un set de analize medicale. Este pachetul basic si pleaca de la 50 lei/luna.

Pachetul principal contine opt servicii medicale, iar pachetul premium sau business are mai multe servicii medicale, pana la 14 . “Noi nu mergem pe conceptul de serviciu nelimitat, foarte comun pe piata de abonamente medicale. Este o promisiune goala, pentru ca nu poti merge nelimitat la medic, te limiteaza timpul”, spun fondatorii, care mentioneaza faptul ca pretul unui abonament poate fluctua in functie de numarul de angajati al unei companii.

"Totul la SanoPass se intampla 100% online si 100% prin telefon”

Toate abonamentele SanoPass sunt nominale si impartite pe medicina muncii, consultatii si investigatii, analize medicale. In ceea ce priveste analizele medicale, exista o mare flexibilitate, asta pentru ca nu sunt specificati anumiti markeri, asa ca angajatul poate sa isi faca orice analize medicale doreste, pana la maximum 300 lei/vizita sau pe credite. Mai exista si serviciul de stomatologie si, mai nou, SanoPass are inclusa o categorie unica pe piata de abonamente medicale si anume servicii de psihologie, psihoterapie si fizioterapie, unde poate fi inclus si masajul de relaxare.

“La categoria consultatii si investigatii, creditele disponibile pentru fiecare abonament pot fi folosite la orice specialitate si pentru orice serviciu disponibil in cadrul abonamentului. Noi nu limitam consultatiile pentru o specialitate la una sau doua vizite. Daca ai sapte consultatii, le poti folosi pe toate doar la o specialitate unde ai tu nevoie ca abonat”, mentioneaza cei doi fondatori.

Pana in acest moment, SanoPass are par­teneri precum Provita, Clinica Sante, Neu­roaxis, Hipocrat 2000, Wellborn, Emerald, Family Clinic (Pipera), Oxigen.

Cu ce se distinge SanoPass pe piata din Romania? “O data cu flexibilitatea pe care o dam utilizatorului pentru ca il lasam sa isi aleaga ce are nevoie. In afara de acest principiu, ne mai diferentiem si prin zona de digitalizare, pentru ca totul la SanoPass se intampla 100% online si 100% prin telefon”.

Aplicatia SanoPass este gratuita si disponibila pe Google Play si iOS, iar utilizatorii se logheaza cu un numar de telefon si un pin. Cei doi fondatori au beneficiat de implementarea post-GDPR si astfel au facut in asa fel incat sa fie procesate cat mai putine date.

Pe prima pagina a aplicatiei este aratat numarul creditelor de care dispune un abonat pentru fiecare categorie in parte. Utilizatorul poate sa isi filtreze tranzactiile, sa vizualizeze un anumit istoric medical in care i se arata la ce clinici a fost si in ce perioada. Prin intermediul aplicatiei, clinica poate sa adauge la tranzactie un document si anume rezultatul analizei sau raportul medical.

Pe langa abonament, aplicatia are reteaua de clinici care functioneaza in functie de geolocalizarea utilizatorului. Astfel, utilizatorul fie gaseste cea mai apropiata clinica de locul in care se afla, fie isi alege o anumite clinica la indemana in functie de specialitatea pe care o cauta.

De asemenea, in aplicatie vezi ce servicii ofera clinica prin intermediul abonamentelor. Pentru clinici, platforma este self-service asa ca ele aleg ce servicii ofera prin SanoPass.

Care sunt planurile de viitor?

In momentul de fata SanoPass are in jur de 150 de locatii si 110 clinici. Fata de luna mai, este o crestere de 50% a numarului de locatii. In plus, cei doi fondatori au reusit sa iasa din Bucuresti si s-au indreptat spre Ilfov, unde sunt foarte multi oameni care pot sa beneficieze de acest tip de abonamente. “In fiecare zi semnam, in medie, 2-3 contracte cu anumite clinici”, spun fondatorii SanoPass.

In ceea ce priveste numarul de abonati, in primul an de zile SanoPass vrea sa aiba un portofoliu de 5.000 de abonati.

“Noi am vrut din prima sa avem o abordare Bucuresti si provincie, sa vedem care este perceptia oamenilor. Urmeaza sa ne extindem in regiunea Sud-Muntenia. Vrem Pitesti, Alexandia, Giurgiu, tot ce inseamna centura Bucurestiului, pentru ca sunt oameni care locuiesc acolo dar lucreaza in Capitala sau invers, si vrem sa-i ajutam in aceasta perspectiva. Ambitia noastra este ca la inceputul anului viitorul sa mergem catre Cluj”, povestesc cei doi antreprenori.

Momentan SanoPass are in portofoliu pana in 100 de angajatori, cu o vanzare controlata. Cu toate acestea, exista discutii avansate cu mai multi angajatori variati, cu doi angajati sau cu 250. “Discutam inclusiv cu fabrici sau cu angajati din zona de corporate, dar nu cu cele care au mii de angajati. Discutam cu start-up-uri, mergem la hub-uri sa le oferim celor care lucreaza acolo pentru ca au nevoie de asta, au nevoie de medicina muncii, in primul rand”.

In plus, antreprenorii sunt in discutii cu o banca, pentru a include acest abonament in pachetele de conturi pentru IMM-uri. “Am luat asta in calcul inca de la inceput, am targhetat aceasta zona, dar avem nevoie noi sa mai crestem”.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti